رئیس بنیاد مستضعفان مطرح کرد؛
فتاح گفت: در طبقه دوم کاخ مرمر حمام، سونا و جکوزی ساخته اند.
کد خبر: ۸۸۵۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۳ 09 August 2020

به گزارش تابناک سمنان: سید پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان درخصوص مهم‌ترین اقدامات یکساله بنیاد مستضعفان گفت:زمانی که بنده رئیس بنیاد مستضعفان شدم برنامه یکساله بنیاد تدوین شده بود و ما همان برنامه را اجرا کردیم و خوشبختانه ۱۰۰ درصد برنامه اجرا شد و رشد و تولید بالا بود و به تمام اهداف رسیدیم.

وی درباره وضعیت اقتصادی بنیاد مستضعفان بیان کرد: بنیاد مستضعفان  ۱۶۹ شرکت ثبت شده دارد و حساب این شرکت‌ها در پایان سال حسابرسی می‌شوند در بین این ۱۶۹ شرکت برخی سود ده و برخی ضرر ده هستند. در حال حاضر به علت کرونا مجمع بنیاد مستضعفان برگزار نشده است، اما طبق برآورد اولیه کل فروش بنیاد در سال گذشته ۳۶ هزار میلیارد تومان بوده و حدود ۷ هزار میلیارد تومان هم سود ناخالص بدون کسر مالیات داشتیم و باید حدود هزار میلیارد تومان هم مالیات پرداخت کنیم.

فتاح افزود: حدود ۲۹ هزار میلیارد تومان هزینه داشتیم و ۶ هزار میلیارد تومان باقی می‌ماند که به نسبت ۶۰ به ۴۰ بین بنیاد مستضعفان و شرکا تقسیم می‌شود.

اولویت بنیاد مستضعفان تامین نیازهای داخلی

فتاح در خصوص ادعای نبود شفافیت در بنیاد مستضعفان گفت: ما گزارش سالانه را در مجمع بنیاد مستضعفان بررسی می کنیم و تمام آن چاپ می‌شود و در اختیار عموم قرار می‌گیرد.

وی افزود:تمام صورت‌های مالی شرکت ها در سایت بنیاد قرار می‌گیرد و سازمان بازرسی کل کشور هم روی حساب ها نظارت دارد و شرکت مفید راهور تمام حساب‌های ما را بررسی می‌کند و ۳۲ شرکت بنیاد مستضعفان در بورس فعالیت دارند که همین موضوع موجب شفافیت می‌شود.

بازگشت تمام ارز حاصل از صادرات بنیاد مستضعفان از طریق سامانه نیما

فتاح بیان کرد: تامین نیاز‌های داخلی کشور اولویت اصلی بنیاد مستضعفان است و ما در فولاد، سیمان و چند کالای دیگر اجازه صادرات پیدا کردیم و سال گذشته حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون دلار صادرات داشتیم و تمام این ارز هم به کشور بازگشته است.

وی بیان کرد: با آقای همتی رئیس بانک مرکزی دیدار داشتم و ایشان از ما بابت بازگشت ارز صادراتی از طریق سامانه نیما تشکر کردند.

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: بنیاد مستضعفان از طریق صندوق توسعه ملی برای گسترش صنایع فولاد و سیمان ارز دریافت کرده است که بیشتر آن را پس داده، اما ارز ۴۲۰۰ تومانی دریافت نکرده است.

درب های کاخ مرمر به روی مردم باز می شود

فتاح درخصوص کاخ مرمر گفت: کاخ مرمر در اختیار مجمع تشخیص مصلحت بود، قبل از مرحوم هاشمی رفسنجانی دست یک عده بود و بعد از ایشان هم مدتی دست مجمع باقی ماند.

وی افزود: زمانی که بنده به بنیاد مستضعفان آمدم، متوجه شدم دولت قرار است از کاخ مرمر به عنوان محل تشریفات مهمان‌های خارجی استفاده کند و طی دیداری که با رئیس جمهور داشتم، کاخ در اختیار بنیاد مستضعفان قرار گرفت و ما در عرض ۴ ماه با کمک میراث فرهنگی آنجا را به موزه هنر ایران تبدیل کردیم که اگر کرونا اجازه دهد درب‌های آن به روی مردم باز می‌شود.

رئیس بنیاد مستضعفان بیان کرد: البته کاخ مرمر آسیب‌ دیده است، داخل این کاخ آسانسور نصب شده، پتک زده اند و در طبقه دوم آن حمام، سونا و جکوزی ساخته اند.

فتاح بیان کرد: کاخ مرمر را برای دیدن مردم آماده کرده ایم.

فتاح: خانم مولاوردی و ابتکار بابت تخیله ساختمان بنیاد ۵ میلیارد تومان می‌گیرند که این کار تخلف بوده است!

فتاح درخصوص ساختمان مرکز مطالعات و تحقیقات زنان گفت: ساختمان مرکز مطالعات و تحقیقات زنان مدتی دست خانم ابتکار و ملاوردی بود که قبل از بنده این ساختمان تخلیه شده بود.

وی افزود: بابت تخلیه ساختمان ۵ میلیارد تومان گرفته بودند که خلاف بود، کسی که در ملک بنیاد سالیان سال نشسته باید اجرت المثل هم بدهد. برای بازگشت پول درحال پیگیری هستیم و امیدواریم موضوع مشکل حقوقی و قضایی پیدا نکند.

فتاح: زمینی که آقای حداد عادل در منطقه فرشته برای مدرسه گرفته اند، اجاره اش به روز نیست!

رئیس بنیاد مستضعفان درباره زمین مدرسه فرهنگ در فرشته گفت: زمینی برای مدرسه فرهنگ آقای دکتر حداد عادل گرفته شد که این زمین در منطقه فرشته و الهیه است که این زمین اجاره بود که البته اجاره آن به روز هم نبوده، آقای حداد عادل باید یا اجاره به روز پرداخت کنند یا زمین را به بنیاد پس بدهند. پیشنهاد ما این است که ملک باید پس داده شود. ارزش این مردسه در حال حاضر ۲۰۰ میلیارد تومان است و اگر ملک را پس بگیریم حتما آن را می‌فروشیم و صرف ساخت مدرسه در مناطق محروم می‌کنیم.

وی افزود:آقای حداد عادل ۸ هزار متر زمین هم در منطقه هروی به ارزش ۴۰۰ میلیارد تومان را به بنیاد پس دادند قرار بود ایشان در آنجا مدرسه‌ای بسازند که مجوز‌های آن توسط شهرداری صادر نشد.

فتاح: آقای احمدی نژاد در زمین ولنجک که متعلق به بنیاد است هستند که باید آن را به بیت المال برگردانند

فتاح بیان کرد: ملکی هم دست آقای خاتمی برای موسسه باران بود که قبل از بنده تخلیه شده بود که در ایام کرونا با مجوز وزارت بهداشت آنجا را به محل قرنطینه بیماران تبدیل کردیم که حتما بعد از اتمام کرونا این ملک را می‌فروشیم.

وی بیان کرد: در کشور ما ظابطه وجود ندارد و مشخص نیست که رئیس جمهور‌ها بعد از اتمام کارشان کجا باید بروند.

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: ملکی هم دست آقای احمدی نژاد است. ایشان در ملک بنیاد مستضعفان در منطقه ولنجک به وسعت ۱۸۰۰ متر مربع با مجوز مستقر هستند. البته آماده هستند منتقل شوند به محلی در جنوب شهر بروند. اگر آقایان مدعی مردم داری هستند باید ملک بیت المال را پس بدهند.

فتاح: مجمع تشخیص در زمین بنیاد ساختمانی ۹ طبقه بدون مجوز با امکاناتی همچون استخر ساخته است!

رئیس بنیاد مستضعفان گفت:زمینی که مربوط به بنیاد بوده که بخش مرکز تحقیقات استراتژیک در آن ۹ طبقه ساخته که بدون مجوز از بنیاد و شهرداری ساخته شده است. این ملک نه پروانه دارد نه پایان کار؛متاسفانه در احداث این ساختمان حریم یک ملک خصوصی هم تصرف شده است که این شرعا مشکل دارد.

فتاح گفت:مشخص نیست این ساختمان کاربری مسکونی دارد یا اداری؟ استخری آنچنانی با منظره‌ای ابدی به سمت نیاوران دارد. معلوم نیست این ساختمان برای چه کسانی آماده شده است.

رئیس بنیاد مستضعفان گفت:یکی از ملک‌های خیلی ارزشمند بنیاد در ضلع جنوبی کاخ نیاوران است که قبلا در دست مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده و ۱۲ طبقه در آن ساخته شده که در حال حاضر این ملک در اختیار مرکز پژوهش‌های مجلس است.

فتاح بیان کرد:آقای زاکانی که اخیرا در مرکز پژوهش‌ها فعال شدند. انتظار داریم ایشان به عنوان یک برادر ارزشی و بسیجی در اولین حرکت انقلابی خود این ملک را به بنیاد تحویل دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار