عابدزاده در مراسم تودیع و معارفه رییس سازمان هواپیمایی کشوری توضیحاتی را در خصوص برخی شایعات منتشر شده در دوران مدیریتش مطرح کرد.
کد خبر: ۸۸۵۵۳۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵ 09 August 2020

به گزارش تابناک سمنان: علی عابدزاده رییس سابق سازمان هواپیمایی کشوری در مراسم تودیع و معارفه رییس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه در قضیه هواپیمایی اوکراینی من سربلند هستم، گفت: بسیاری از افراد تصور می‌کردند که ما در این قضیه کوتاهی کرده ایم، اما خوشبختانه توانستیم در این قضیه رو سفید باشیم.

در حادثه هواپیمای اوکراینی رو سفید هستم

او با بیان اینکه من هیچ وابستگی سیاسی به گرایش و یا تفکرات سیاسی نداشته ام افزود: بسیاری از خبرنگاران گله دارند که چرا کم مصاحبه می‌کنم، اما باید بگویم که سازمان هواپیمایی کشوری بسیار حساس است و کوچکترین سخن و یا حرف در این حوزه باعث ایجاد مشکلات بسیار زیادی می‌شود.

هواپیمای فلای چک را من ۲ میلیون یورو زیر قیمت خریداری کرده ام

عابدزاده با بیان اینکه هواپیمای فلای چک را نه آقای مهابادی و یا نه هیچ فرد دیگری خریداری نکرده است افزود: هواپیمای فلای چک را من ۲ میلیون یورو زیر قیمت خریدم، اما در این زمینه صحبت‌ها و گله های بسیار زیادی انجام شد که این هواپیما بسیار گران‌تر از قیمت واقعی خریداری شده است.

رییس سابق سازمان هواپیمایی کشور تصریح کرد: قیمت واقعی هواپیمای فلای چک ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار یورو بود، اما در همان دوره من وارد سازمان هواپیمایی شدم و توانستم با اطلاعات و مطالعاتی که انجام داده بودم این هواپیما را به قیمت ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو خریداری کنم.

عابد زاده توضیح داد: در آن دوره چرا کسی صدایش در نیامد، در حالی که همه تصور می‌کردند که من این هواپیما را گران خریده ام.

او بیان کرد: در دوره مدیریت خود یکی از آقایان را در برج ۹ سال گذشته اخراج کردم، اما هنوز با توجه به آن که در برج ۵ هستیم دادگاه تخلفات و نظارت این فرد را اخراج نکرده و این نشان‌دهنده تاثیرگذاری بسیاری از واپسگرایان است.

عابدزاده اظهار کرد: در خصوص هواپیمای ایران ۱۴۰ یک عده سعی کردند که این سانحه را به سازمان هواپیمایی کشوری و بنده ارتباط دهند و من را متهم به رشوه گرفتن کردند، اما باید بگویم که این خطا و علامت دادن هیچ ارتباطی به سازمان هواپیمایی کشوری ندارد و در آن دوره حتی اعلام کردند که سازمان هواپیمایی کشوری باید توسط ایکائو در لیست سیاه قرار بگیرد.

رییس سابق سازمان هواپیمایی کشور توضیح داد: در آن دوره برای من پرونده درست کردند و من را متهم کردند که در دستگاه امنیتی نفوذ دارم، اما باید بگویم که در پرواز یاسوج هم خلبان به اختیار خودش در ارتفاع ۱۴ تا ۱۵ هزار پا قرار گرفت، حتی صحبت این خلبان هم در ویس رکوردر (دستگاه ضبط صدا) ضبط شده است.

عابد زاده درباره مدرک تحصیلی خود هم گفت: در مورد مدرک تحصیلی هم من در سال ۵۸ و ۵۹ به سازمان هواپیمایی کشوری وارد و استخدام شدم و مدرک را در آن دوره ارائه دادم و تاییدیه آن را هم گرفتند و هم اکنون گواهینامه آن هم در اختیار دارم.

او ادامه داد: پنج سال طول کشید تا دوره خود را در این زمینه بگذرانم و حتی یک بار هم استراحت نکردم، ضریب مدرک معادل فوق لیسانس من ۹۲ درصد بوده است.

عابدزاده با بیان اینکه هدایت امام یک هدایت الهی بوده است گفت: این نور هدایت توسط خداوند در دل امام و پیامبر قرار گرفته و این حرکت بزرگ و هدایت آن‌ها بعد از ۱۴۰۰ سال توانسته در صدر اسلام قرار بگیرد.

او ادامه داد: این هدایت هم اکنون توسط مقام معظم رهبری انجام شد که در طول سال‌های اخیر علیرغم همه مشکلات توانسته این کشتی را به سرمنزل هدایت برساند.

عابدزاده تصریح کرد: روز به روز اعتقادات اسلامی شفاف‌تر باید عرضه شود و اقتدار امروز دنیا زمینه‌ساز پذیرش اندیشه‌های اسلامی شده و ما هم به عنوان سرباز کوچک پشت آن‌ها هستیم.

او با اشاره به اینکه هیچ‌گونه وابستگی سیاسی و تفکر و یا اندیشه‌های سیاسی ندارند افزود: نگاه من به ولایت است و آنچه که دیده، بیان می‌کنم.

رییس سابق سازمان هواپیمایی کشور با بیان اینکه من یک تشکر ویژه و بزرگ به عباس آخوندی بدهکار هستم اظهار کرد: آخوندی این فرصت را به من داد و من را راهنمایی کرد که چگونه نظام هماهنگ فکری را در داخل صنعت هواپیمایی ایجاد و آن را دنبال کنم.

عابدزاده یاد آور شد: در آن دوره مدیریت را انجام داده بودم، ولی مدیریت من آشفته بوده، اما آخوندی با استفاده از راهنمایی‌ها و راهبرد‌هایی که ارائه کردند توانست من را در این حوزه به درستی تربیت کند.

رییس سابق سازمان هواپیمایی کشور تاکید کرد: امروزه سازمان هواپیمایی کشوری یک سازمان زنده است و من امروز به عنوان یک مدیر موفق سازمان هواپیمایی کشوری مدیریت درست را انجام دادم.

او با بیان اینکه در طول سال‌های اخیر سازمان هواپیمایی کشوری شکل و قیافه دیگری پیدا کرده و ما توانستیم در این حوزه دستاورد‌های بزرگی را به دست بیاوریم افزود: در حوزه مقررات و مهندسی هویت مان را کامل کردیم و ما در این حوزه دارای هویت هستیم که می‌توانیم آن‌ها را ارائه دهیم.

او با بیان اینکه امروز از یک ساختار دارای محتوای پر قدرت برخودار هستیم که می‌تواند ۹۵ درصد از نیاز‌های جامعه هوایی را فراهم کند ادامه داد: در حوزه هوایی ما توانستیم به قطعه سازی برسیم و در این بخش هم دارای هویت و شناسنامه هستیم.

عابد زاده تاکید کرد: امروز این توانمندی ایجاد شده که ظرف ۴ تا ۵ سال اخیر راندمان خود را در بخش‌های دیگر نظامی دفاعی و صنایع هوایی افزایش دهیم و در دانش مهندسی تبدیل به یک محرک و بزرگ در جامعه شده ایم.

او تصریح کرد: در حوزه موتور گرم هم توانستیم به تحولات بزرگی دست پیدا کنیم چرا که این صنعت در این حوزه زمین گیر بوده، اما ما هم اکنون مقتدرانه بعد از پاره کردن قرارداد ایران توسط ترامپ به این دستاورد دست پیدا کردیم و تا پایان امسال هم قسمت گرم موتور را می‌توانیم بسازیم که البته این اقدامات در حوزه غیرنظامی است.

رییس سابق سازمان هواپیمایی کشور تصریح کرد: امروز صنعت ما بدون هیچ وابستگی به بودجه دولتی در حال فعالیت است و کمتر ساختار و یا دستگاهی است که بدون کمک بودجه‌های دولتی می‌تواند روی پای خود بایستد، اما سازمان هواپیمایی کشوری یک ریال هم بودجه دولتی دریافت نکرده است.

او تاکید کرد: دستاورد دیگر آن است که ما مانع حضور واپس گرایان در صنعت هوایی کشور شده‌ایم و علت آن که نمی‌توانستیم در طی سال‌های گذشته زودتر در صنعت هوایی به شکوفایی برسیم به خاطر ساختار‌های مدیریتی بوده است.

رییس سابق سازمان هواپیمایی کشور با اشاره به اینکه یکی از مسائل متعدد در این بخش تغییر زود هنگام در مدیریت سازمان هواپیمایی کشوری بوده است گفت: تاکنون ۲۶ مدیر در سازمان هواپیمایی کشوری بر روی کار آمده و حضور چندین ساله من در سازمان هواپیمایی کشوری توانسته بخشی از این تغییرات مدیریتی را برطرف کند.

عابد زاده افزود: بنده چندین بار پیشنهاد دادم که یک مدیر جوانتر را بر روی کار بیاورند، اما در طی چند سال گذشته این اقدام صورت نگرفته و تفکرات بسیار زیادی به حوزه صنعت هوایی کشور فشار آورده و یکی از این اقدامات و مشکلات مدیریت واپس گرایان در این حوزه بوده که تا حدودی در بخش‌هایی موفق شدند ورود پیدا کنند، اما با ورود من در سازمان هواپیمایی کشوری بخش عمده‌ای از این اقدامات برچیده شد.

او توضیح داد: صد‌ها پرونده قضایی در هنگام ورود بنده به عنوان پرونده قضایی وجود داشت که باعث رعب و وحشت بخشی از مسئولان حوزه هوایی کشور شده بود، اما من با آن‌ها برخورد کردم و با توکل به خدا توانستم سازمان هواپیمایی کشوری را به آرامش برسانم.

رییس سابق سازمان هواپیمایی کشوری افزود: این آرامش در سازمان هواپیمایی کشوری ایجاد شده و تاکنون دستاورد‌های بسیار زیادی را در حوزه هوایی کسب کرده ایم و از سوی دیگر صحبت‌هایی در این بخش باعث تخریب و تحریف بنده می‌شد، اما خوشبختانه این افراد هم اکنون شناسایی شدند.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار