یک شرکت سازنده مواد منفجره موزامبیک اعلام کرد نیترات آمونیوم منفجر شده در بندر بیروت متعلق به این شرکت بوده است.
کد خبر: ۸۸۵۲۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹ 08 August 2020

به گزارش تابناک سمنان: به نقل از سی ان ان عربی، سخنگوی شرکت ویژه ساخت مواد منفجره در کشور آفریقایی موزامبیک اعلام کرد که نیترات آمونیوم منفجر شده در بندر بیروت متعلق به این شرکت بوده است که از چند سال قبل در این بندر توقیف شده بوده است.

او که به دلیل حساسیت موضوع نخواست نامش فاش شود به سی ان ان گفت: بار نیترات آمونیومی که منجر به انفجار در بندر بیروت شد، مربوط به شرکت ما بود که از گرجستان می‌آمد، اما به کشور ما نرسید.

سخنگوی شرکت مذکور افزود: این محموله ویژه ساخت مواد منفجره برای شرکت‌های معدنی بود که حدود هفت سال پیش در بندر بیروت مصادره و توقیف شد.

او تاکید کرد: بار‌ها درخواست دریافت محموله را دادیم، اما نرسید و این مسئله شایعی نیست و ما هزینه این مواد این کشتی را پرداخت نکردیم، زیرا آن را دریافت نکردیم و به جای این بار گمشده، محموله دیگری سفارش دادیم.

سخنگوی شرکت موزامبیکی در خصوص مدت زمانی توقیف این کشتی ابراز تعجب کرد و افزود: این ماده‌ای نیست که بتوان بدون هیچ استفاده ای، آن را نگه داشت. این ماده بسیار خطرناک است و انتقال آن باید بر اساس استاندار‌های حمل و نقل ویژه انجام شود. این ماده اکسیده و برای تولید بمب استفاده می‌شود و مانند باروت نیست، باروت پایدارتر از آن است.

این شرکت موزامبیکی اعلام کرد که هر چند این کشتی حامل ۲۷۵۰ تن نیترات آمونیوم بوده و این مقدار زیادی است، خیلی کمتر از مقدار مصرف شرکت‌های معدنی این کشور طی یک ماه است و برخی کشور‌های جهان مصرف سالیانه بیش از یک میلیون تن را دارند.

سخنگوی مذکور وقوع انفجار در بندر بیروت را مسئله‌ای وحشتناک و بسیار ویرانگر عنوان کرد و گفت: متاسفانه پیگیر اخبار هستیم و هر چند اسم ما در این کنار این حادثه است، ما هیچ نقشی در این انفجار نداشته ایم.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار