لیگ قهرمانان اروپا؛
تکلیف آخرین تیم‌های راه‌یافته به جمع ۸ تیم برتر لیگ قهرمانان اروپا امشب در اسپانیا و آلمان مشخص می‌شود.
کد خبر: ۸۸۵۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷ 08 August 2020

به گزارش تابناک سمنان: مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا امشب با انجام ۲ دیدار دیگر به صورت همزمان در اسپانیا و آلمان پیگیری می‌شود تا تکلیف آخرین تیم‌های راه‌ یافته به جمع ۸ تیم برتر این فصل مشخص شود.

بارسلونا اسپانیا – ناپولی ایتالیا/ گتوزو، رقیبی جذاب برای غول اروپا

دیدار رفت ۲ تیم روز ۶ اسفند با تساوی یک بر یک در ورزشگاه سن‌پائولو به پایان رسید و حالا بازی برگشت پس از وقفه‌ای ۵ ماهه با قضاوت جونیت چاکر مطرح و ترک‌تبار در ورزشگاه نیوکمپ برگزار می‌شود. بارسلونا پس از ناکامی در رقابت‌های این فصل لالیگا و کوپادلری تنها امید خود را در لیگ قهرمانان می‌بیند و حذف زودهنگام از این بازی‌ها می‌تواند حکم اخراج کیکه ستین را صادر کند.

این دیدار نخستین میزبانی بارسلونا در یک بازی رسمی از ناپولی خواهد بود و تیم اسپانیایی از سال ۲۰۰۹ و باخت مقابل روبین‌کازان روسیه، هیچ کدام از مسابقات اروپایی خود را در نیوکمپ با شکست پشت سر نگذاشته است.

۱۹ دیدار حذفی گذشته که بارسلونا بازی رفت را در خانه حریف با تساوی به پایان رسانده، در نهایت با صعود تیم اسپانیایی همراه بوده و تنها در سال ۰۳-۲۰۰۲ نتیجه تساوی یک بر یک بارسلونا مقابل یوونتوس در ایتالیا پس از شکست ۲ بر یک در کاتالونیا منجر به حذف بارسلونا شده است.

آبی‌اناری‌ها در پی حفظ رکورد ۳۵ بازی خانگی بدون شکست خود هستند. آن‌ها از این تعداد بازی، صاحب ۳۱ برد شده‌اند و در اندیشه عبور از رکورد ۴۳ بازی خانگی بدون باخت بایرن مونیخ طی سال‌های ۱۹۶۹ تا ۱۹۹۱ هستند.

این بازی نخستین حضور کیکه ستین روی نیمکت بارسا در رقابت‌های لیگ قهرمانان است و ۱۱ سرمربی پیشین این تیم نخستین بازی خود در نیوکمپ را با برد به پایان رساند‌ه‌اند. تنها لوییز فنخال در سال ۲۰۰۲ مقابل آیندهوون اولین بازی خود را در ورزشگاه خانگی بارسا بدون برد پشت سر گذشت.

نکته امیدوار کننده برای هواداران بارسلونا، سرانجام خوش هر ۱۲ دوره قبلی مرحله یک هشتم نهایی است که این تیم در ۱۲ سال قبلی همواره راهی مرحله یک چهارم شده و آخرین بار در فصل ۰۷-۲۰۰۶ تیم رایکارد با قبول شکست مقابل لیورپول از راه‌یابی به جمع ۸ تیم برتر لیگ قهرمانان بازماند.

در آن سوی میدان ناپولی هر ۲ دیدار برگشت قبلی خود در مراحل حذفی رقابت‌های لیگ قهرمانان را با شکست به پایان رسانده است. این ۲ باخت مقابل چلسی با نتیجه ۴ بر یک در سال ۲۰۱۲ و ۳ بر یک مقابل رئال مادرید در سال ۲۰۱۷ بوده است. تیم تحت هدایت جنارو گتوزو این فصل از بازی‌های سری آ را با قرار گرفتن در جایگاه هفتم به پایان رساند و فصل آتی در لیگ قهرمانان حضور نخواهد داشت.

تیم ایتالیایی از ۱۰ بازی گذشته خارج از خانه خود در لیگ قهرمانان، ۵ بازی را با شکست به پایان رسانده و تنها صاحب یک پیروزی شده است.

تقابل مسی و مرتنز در ترکیب ۲ تیم

دریس مرتنز در این فصل از بازی‌ها تاکنون ۶ بار از جمله تک گل بازی رفت را به ثمر رسانده و در صورت زدن یک دیگر، به رکورد ۷ گل ادینسون کاوانی و گونزالو هیگواین در این تیم می‌رسد.

مسی هم در ۵ دیدار اخیر مراحل حذفی لیگ قهرمان در ۱۱ گل بارسلونا تاثیر مستقیم داشته و ۸ بار نیز گلزنی کرده است.

 

دست خالی ستین در خط میانی

عثمان دمبله، رونالد آرائوخو و ساموئل اومتیتی به دلیل مصدومیت و آرتورو ویدال و سرخیو بوسکتس به دلیل مصدومیت در بازی امشب حضور ندارند و آرتور ملو هم همچنان در تمرینات آبی‌اناری‌ها حاضر نشده است تا لیست غایبان بارسلونا برای این بازی پُر و پیمان باشد. اما تمامی بازیکنان ناپولی برای این بازی حضور دارند.

بایرن مونیخ – چلسی؛ لمپارد در انتظار معجزه

دیدار رفت ۲ تیم با نتیجه ۳ بر صفر در استمفورد بریج به سود بایرن به پایان رسید و تا حدودی تیم آلمانی را باید در جمع ۸ تیم نهایی این فصل لیگ قهرمانان بدانیم. قضاوت بازی برگشت برعهده اوویدیو هاتگان رومانیایی است.

بازی امشب، دومین دیدار تاریخ بایرن مقابل چلسی در آلمان است و به جز فینال به یادماندنی سال ۲۰۱۲ که با برد چلسی در ضربات پنالتی به پایان رسید، تیم آلمانی در سال ۲۰۰۵ با نتیجه ۳ بر ۲ آبی پوشان لندنی را شکست داده بود.

در تاریخ لیگ قهرمانان هیچ تیمی تا به حال شکست ۳ بر صفر خانگی را در بازی برگشت را جبران نکرده و از این حیث، کار شاگردان لمپارد برای صعود به جمع ۸ تیم برتر اروپا دشوار  است. چلسی از ۷ دیدار قبلی خود در مراحل حذفی لیگ قهرمانان ۴ بار بازنده بوده و هیچ بردی به دست نیاورده است. آخرین برد تیم لندنی در مراحل حذفی این بازی‌ها به سال ۲۰۱۲ مقابل بنفیکا باز می‌گردد.

بایرن نیز هر ۷ بازی ابتدایی خود در این فصل از بازی‌ها را با برد به پایان رسانده و در این بازی‌ها رکورد کم‌نظیر ۲۷ گل زده را هم به ثبت رسانده است. بایرن در صورت برد در ۲ بازی بعدی خود، رکورد ۹ پیروزی پیاپی بارسا در شروع رقابت‌های فصل ۰۳-۲۰۰۲ را می‌شکند. برتری بایرن در بازی امشب، هانسی فلیک، سرمربی این تیم را در کنار فابیو کاپلو قرار می‌دهد که ۶ بازی ابتدایی خود را در لیگ قهرمانان با پیروزی پشت سر گذاشته است.

روبرت لواندوفسکی فوق ستاره بایرن مونیخ تاکنون ۱۱ بار در رقابت‌های این فصل گلزنی کرده و سرژ گنابری بازیکن جوان و ۶ گله مونیخی‌ها نیز تمامی گل‌های خود در این فصل از لیگ قهرمانان را مقابل تیم‌های انگلیسی (۴ گل مقابل تاتنهام و ۲ گل در بازی رفت مقابل چلسی) به ثمر رسانده است.

در بازی امشب آزپیلیکوئتا، پولیشیچ، پدرو، لوفتوس‌چیک و ویلیان از چلسی به دلیل مصدومیت غایب هستند و در آن سوی میدان حضور کینگزلی کومان در ترکیب بایرن در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

برنده دیدار‌های امشب، در مرحله بعدی لیگ قهرمانان به مصاف هم می‌روند.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار