متخصصان اعلام کردند برخی علائم مانند سوزش و بثورات پوستی به طور گسترده در میان مبتلایان به ویروس کرونا مشاهده می‌شود.
کد خبر: ۸۸۴۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۰ 05 August 2020

به گزارش تابناک سمنان: متخصصان می‌گویند خارش، سوزش و بثورات پوستی به صورت گسترده در میان مبتلایان به ویروس کرونا مشاهده می‌شود.

بر این اساس، متخصصان می‌گویند علائم جدیدی که مبتلایان به ویروس کرونا از خود نشان می‌دهند بسیار شبیه به علائم کسانی است که به بیماری شریانی مبتلا هستند. بیمار شریانی یک بیماری مرتبط با گردش خون در افراد است که با تنگ شدن سرخرگ ها، جریان خون به اندام‌ها کاهش می‌یابد. در این حالت فرد دچار رخوت و ضعف در اندام ها، تغییر رنگ پوست، بثورات پوستی و زخم می‌شود.

محققان تاکید دارند بیماران مبتلا به کووید ۱۹ علائمی شبیه به بیماری شریانی را نشان می‌دهند به طوری که در ابتدا کادر درمان تصور می‌کنند این افراد به بیماری شریانی مبتلا هستند، اما پس از انجام آزمایش مشخص می‌شود فرد به ویروس کرونا آلوده است.

دکتر لین آتکین، یکی از متخصصان بیمارستان پیندرفیلد در این زمینه می‌گوید: شاهد آن هستیم که برخی بیماران که به کرونای ملایم مبتلا هستند از سوزش در اندام‌های خود به ویژه پا شکایت دارند. وجود خارش در بیماران علامت هشدار آمیزی است که می‌تواند حاکی از ابتلا فرد به ویروس کرونا باشد.

درحالی که متخصصان سعی در تشخیص سریع ابتلای افراد به بیماری کووید ۱۹ دارند، دانشمندان می‌گویند علائم زیادی وجود دارد که می‌تواند نشان دهنده ابتلای فرد به ویروس کرونا باشد. مشکلات گوارشی و تغییر در اجابت مزاج افراد جزو جدیدترین مواردی است که محققان در ارتباط با علائم ابتلا به کووید ۱۹ به آن رسیده اند.

محققان می‌گویند سیستم ایمنی افراد با یکدیگر تفاوت دارد. از همین رو علائم ابتلا به ویروس کرونا در افراد مختلف متفاوت است. برخی بیماران احساس سوزش یا سوزن سوزن شدن، سرگیجه، صورتی شدن چشم و ورم ملتحمه (ورم غشای نازک و شفافی که روی سفیدی چشم صلبیه و سطح داخلی پلک‌ها را می‌پوشاند)، را از خود نشان می‌دهند.

تاکنون ۱۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تن در جهان به ویروس کرونا مبتلا شده اند. از این میان، ۶۹۲ هزار نفر جان خود را از دست داده اند. سازمان جهانی بهداشت به مردم توصیه می‌کند تا زمان کشف واکسن موثر برای مقابله با این ویروس، در اماکن عمومی فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کرده و از ماسک استفاده کنند.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار