یک پزشک عمومی درباره نحوه تقویت ریه با خوراکی‌ها و میوه‌های خانگی در روز‌های کرونایی توضیحاتی را ارائه کرد.
کد خبر: ۸۸۴۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱ 05 August 2020

در روزهای کرونایی با ترفندهای خانگی ریه‌هایتان را تقویت کنید

به گزارش تابناک سمنان: زهرا امینی پزشک عمومی گفت: برای درمان و پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا تا کنون هیچ دارو و راه قطعی تشخیص داده نشده است و کارشناسان و پزشکان حوزه سلامت بهترین راه جلوگیری از مبتلا شدن به این بیماری را همچنان زدن ماسک، حفظ فاصله اجتماعی و افزایش سلامت سیستم ایمنی بدن عنوان می‌کنند.

او  در ادامه افزود: افراد عادی که به بیماری خاصی مبتلا نبوده و محدودیت‌های غذایی ندارند، باید برای تقویت سیستم ایمنی بدن خود به ویژه در دوران شیوع بیماری کرونا همه گروه‌های مواد غذایی را به صورت متعادل مصرف کنند.

این پزشک عمومی یادآوری کرد: همزمان با رژیم غذایی معمول و روزمره‌ای که افراد دارند، استفاده از برخی خوراکی‌ها و موادغذایی نقش موثری در تقویت سیستم ایمنی بدن و به ویژه افزایش سلامت ریه و جلوگیری از درگیر شدن آن با ویروس کرونا دارد.

امینی با تاکید بر ضرورت استفاده از موادغذایی حاوی آنتی اکسیدان، گفت: میوه‌ها و سبزیجاتی مثل انگور و زغال آخته که در این فصل در بازار موجود است، بیشترین میزان آنتی اکسیدان‌ها را در خود دارند و استفاده از این گروه از مواد غذایی موجب جلوگیری از آسیب رادیکال‌های آزاد و سایر عوامل بیماری زا که ممکن است به بدن وارد شوند، شده، ریه را در مقابل آن‌ها مقاوم می‌کنند و احتمال ورود عفونت و ابتلا به کرونا را کاهش می‌دهند.

او در ادامه تصریح کرد:  مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین A و ویتامین C  از ارزش غذایی بالایی برخوردار بوده و نقش غیر قابل انکاری در پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا دارند. این دو ویتامین بیشتر در میوه‌هایی مثل توت فرنگی، طالبی، پرتقال، لیموترش، هویج، کدو حلوایی و فلفل دلمه وجود دارند.

این پزشک عمومی بیان کرد: میوه‌هایی مثل موز، کدو سبز و گوجه فرنگی حاوی مقادیر ارزشمندی از پتاسیم هستند و  مصرف آن‌ها به بهبود عملکرد ریه کمک قابل توجهی می‌کند. در نظر داشته باشید که مصرف گوجه فرنگی به صورت طبخ شده، نقش موثری در تقویت ریه و پیشگیری از ابتلا به کرونا دارد.

امینی با تاکید بر مصرف مواد غذایی حاوی امگا ۳ و نقش آن در تقویت ریه یادآوری کرد: گنجاندن ماهی در رژیم غذایی افرادی که تا کنون به کرونا مبتلا نشده‌اند و همچنین مصرف آن برای کاهش التهابات ریوی افراد درگیر کووید ۱۹ ضروری است.

او تاکید کرد: عملکرد خوب ریه به عواملی مثل خوب کار کردن  تمام اجزا و سیستم بدن انسان بستگی دارد و  رعایت نکات بهداشتی و خود مراقبتی به همراه مصرف خوراکی‌ها، میوه‌ها و غذاهای مفید در تقویت و بهبود عملکرد ریه از موارد حائز اهمیت است.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار