رئیس کمیسیون آموزش:
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از تصمیم‌گیری درباره برگزاری کنکور در نشست فردا با حضور مسئولان امر خبر داد.
کد خبر: ۸۸۳۲۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۲ 02 August 2020

به گزارش تابناک تبریز، علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش پس از پایان نشست کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری که در محل صحن مجلس برگزار شد در جمع خبرنگاران درباره جمع‌بندی نشست، عنوان کرد: بر اساس مأموریتی که رئیس مجلس به کمیسیون آموزش محول کرد، نشستی فوق‌العاده با حضور وزرای علوم، ورزش و بهداشت برگزار شد و موافقان و مخالفان برگزاری کنکور نگرانی‌های خود را مطرح کردند.

وی تصریح کرد: مخالفان برگزاری آزمون معتقد بودند کنکور نباید در زمان فعلی برگزار شود چرا که با پیک بیماری در پاییز برگزاری کنکور سخت‌تر خواهد شد.

منادی سفیدان اضافه کرد: نمایندگان در نشست امروز تعهدات سنگینی را مبنی بر استفاده از ظرفیت‌های موجود کشور برای برگزاری بهتر کنکور با تراکم پایین‌تر تا یک پنجم آزمون دکتری از رئیس سازمان سنجش طلب کردند و خواستار توزیع پک‌های بهداشتی بین داوطلبان و افزایش ناظران برگزاری کنکور شدند.

وی افزود: همچنین وزیر ورزش و جوانان نیز اختصاص 8 هزار ورزشگاه برای برگزاری کنکور را به مسئولان برگزارکننده وعده داد تا آزمون به نحوه بهتری برگزار شود.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تأکید کرد: با همه توضیحات و تأکیدات دستگاه‌های اجرایی نمایندگان به شکل کامل، قانع نشدند.

وی اضافه کرد: بر همین مبنا مقرر شد با پیشنهاد وزیر بهداشت جلسه‌ای با حضور موافقان و مخالفان، وزرای بهداشت و علوم و بنده نشستی تشکیل شود و بضاعت‌های اجرایی این آزمون مهم را ارزیابی کنیم که آیا امکان برگزاری کنکور در مقطع کنونی وجود دارد یا خیر.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس یادآور شد: برآورد شخصی من از نظر کمیسیون این است که تعداد اکثریت کمیسیون‌ موافق برگزاری کنکور بودند با این حال تصمیم‌گیری نهایی در نشست فردا اتخاذ خواهد شد./

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار