در این گزارش به بررسی ابعاد و زوایای مختلف حادثه تیراندازی در شمال پایتخت پرداخته‌ایم.
کد خبر: ۸۸۲۷۸۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۶ 01 August 2020
 
به گزارش تابناک سمنان: ساعت ۱۸، سه شنبه هفتم مرداد؛ مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارشی مبنی بر درگیری خونین در محله سعادت آباد دریافت کرد. با حضور مأموران در محل و بررسی اولیه مشخص شد دو جوان با دو دستگاه خودروی سوناتا و جک مشکی در حالی که به همراه خود سلاح گرم داشتند، به محل قراری که از قبل برای دعوا تعیین کرده بودند؛ آمدند و پس از تیراندازی‌های ممتد به سمت یکدیگر از نواحی مختلف بدن به شدت مجروح شدند.

ماجرا از این قرار بود که سهراب و خشایار از دوستان قدیمی هستند و روز دوشنبه ۶ مرداد ماه سهراب به جشن تولد خشایار می‌رود، زمانی که او وارد جشن تولد می‌شود دختر مورد علاقه‌اش را با خشایار می‌بیند و همین موضوع باعث درگیری بین آن‌ها شده و سهراب پس از این ماجرا برای انتقام گیری با خشایار در منطقه سعادت آباد قرار دعوا می‌گذارد.

هر دو نفر طبق زمان مقرر به محل دعوا آمدند و وقتی در صحنه حضور پیدا می‌کنند، با اسلحه کلت کمری به سمت یکدیگر تیراندازی کرده و پس از آن هر دو مصدوم و در ادامه به بیمارستان منتقل می‌شوند.

بررسی علت وقوع این نزاع خیابانی جای تأمل و ریشه یابی دارد، اما اینکه این دو جوان چگونه آن هم آزادانه به همراه خود سلاح گرم را در سطح شهر حمل کردند و به آسانی در ملاء عام و همچنین در حضور زنان و کودکان اقدام به تیراندازی به سمت یکدیگر کردند؛ هم بحثی است که به دنبال آن ضعف نیروی انتظامی در عملکرد خود در جامعه را نشان می‌دهد.

اینکه افرادی به راحتی با خود سلاح گرم حمل کنند و این چنین باعث ایجاد درگیری و نزاع خیابانی شوند و امنیت جامعه را به خطر بیاندازند، جای نگرانی دارد، چراکه مسأله امنیت مردم موضوعی است که همواره مورد تأکید مسئولان لشکری و کشوری بوده و در این رابطه پلیس باید توضیحات محکمه پسند و قابل بیانی برای آحاد جامعه داشته باشد.

این در حالی است که رهبر معظم انقلاب در دیدار با جمعی از فرماندهان نیروی انتظامی در اردیبهشت ماه سال ۹۸، «جلوگیری از خرید و فروش سلاح» را یکی از وظایف مهم نیروی انتظامی برشمردند و فرمودند: در برخی کشور‌ها مانند آمریکا، خرید و فروش سلاح به علت منافع مافیای کمپانی‌های اسلحه‌سازی آزاد است و برای مردم آن مشکل‌ساز است، اما در کشور ما که چنین مشکلی وجود ندارد و خرید و فروش سلاح ممنوع است، باید جلوی آن گرفته شود.

طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب در خصوص ممنوعیت خرید و فروش سلاح در کشور، باید بررسی شود که چرا نیروی انتظامی تاکنون نتوانسته به این موضوع ورود و از انجام معاملات خرید و فروش سلاح جلوگیری کند.

حالا با توجه به اینکه لازم است همه ابعاد مختلف حادثه تیراندازی در محله سعادت آباد تهران، بررسی شود نیاز داریم برای جلوگیری از تکرار چنین حوادث تلخی، قصور یا تقصیر همه افراد و نهادها موشکافی شود.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار