رهبر انقلاب:
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند: دشمنان درصددند که ملت ایران را اذیت کنند و وقتی می‌خواهند اذیت کنند ما همه باید نیروهای خود را جمع کرده و متمرکز کنیم.
کد خبر: ۸۸۲۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶ 31 July 2020

سخنرانی رهبر انقلاب به مناسبت عید قربان

به گزارش تابناک سمنان: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز به مناسبت عید سعید قربان، در سخنرانی زنده‌ی تلویزیونی با ملت شریف ایران سخن گفتند.

رهبر انقلاب در این سخنرانی که از شبکه‌های رسانه‌ی ملی، پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR و حسابهای این پایگاه در شبکه‌های اجتماعی به‌صورت زنده پخش شد، فرمودند: عید سعید قربان را که یکی از خاطره‌های بزرگ تاریخی است، به ملت عزیز ایران، همه مسلمانان و به پیروان ادیان ابراهیمی تبریک عرض می‌کنم.

گزیده سخنان ایشان به شرح زیر است:

خاطره روز عید قربان خاطره بزرگی است اساساً دهه اول ذیحجه دهه خاطره‌هاست هر دهه‌ یک خصوصیتی دارد؛ دهه اول حمله خاطره‌های پر شکوه و مهم و آموزنده است و هم دهه تضرع و توجه است.

خاطره‌ها از خاطرات مربوط به حضرت موسی (علیه‌السلام) شروع می‌شود که مسئله میعاد حضرت موسی (علیه‌السلام) با پروردگار عالم در کوه طور بود که ۴۰ شب طول کشیده است و در تفسیر است که این چهل شب از اول شب ذیقعده تا شب عید قربان است.

رنج‌های حضرت موسی در این خاطرات مشخص است. حضرت موسی (علیه‌السلام) با آن زحمات فراوان از درگیری با فرعون و مشکلات عجیبی که بر این بزرگوار پیش آمد، بعد از همه این قضایا و معجزه عظیم شکافته شدن دریا و غرق شدن دشمن، این باید یک ایمان ثابت مستقری را در بنی‌اسرائیل به وجود می‌آورد که نشد. بعد از مدتی که دنبال شرک و بت‌پرستی دلشان پر زد. بعد هم که قضیه گوساله که مربوط به همین چهل روزه است که این بزرگوار وقتی از میعاد برگشت دید اوضاع دگرگون شده. چه رنج بزرگی است برای یک پیغمبر و داعی الی‌الله. عده‌ای را به زحمت به دین هدایت کند بعد با چیز جزئی برگردند. حضرت عصبانی شدند این وضع را دیدند و به شدت خشمگین شدند.

آزار و اذیت‌هایی که حضرت موسی (علیه‌السلام) دیدند، نشان می‌دهد حرکت در راه حق با وجود معجزاتی مثل معجزات حضرت موسی (علیه‌السلام) چقدر مشکل دارد و چطور باید با این مشکلات مواجه شد و صبر کرد.

یکی از دلخوشی‌های من در این سال‌ها دیدار با مردم بوده است، که این دشمن حقیر و خطیر یعنی ویروس کرونا مانع این شده است. قرار بود ما بخاطر محرومیت دیدار با مردم، این برنامه‌ای که الان داریم را با خدمتگذاران وادی سلامت و کمک مومنانه به صورت تصویری برگزار کنیم، اما بعد گفتند مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا این است که بیش از ۱۰ نفر جمع نشوند که نهایتاً قرار شد دورادور با شما مردم عزیز دیدار کنم.

امروز همه دنیا با یک ابتلای همگانی مواجه است، شاید در بسیاری از نقاط دنیا، مردم به گرفتار‌ها و مبتلایان کمک می‌کنند، ولی فکر نکنم هیچ کجا مثل ایران باشد که تعداد کسانی که داوطلبانه کمک می‌کنند انقدر زیاد باشد. من گزارشی ندارم و نشنیدم کشوری از کشور‌های دنیا این همه تحرکات و پشتیبانی‌های مردمی وجود داشته باشد.

مجموعه درمانی واقعاً فداکاری کردند و آنهایی که داوطلبانه وارد شدند و کمک کردند هم کار‌های بزرگی انجام داده‌اند. باید همچنان این پشتیبانی‌ها ادامه پیدا کند. اغلب مردم در پی این ویروس آسیب دیدند، اما همه دچار آسیب جدی نشدند که باید این آسیب‌ها را جبران کرد. مردم باید جبران کنند و نمی‌توان همه بار را روی دوش دولت گذاشت.

انقلابی‌گری به زبان نیست و به عمل است. امروز دشمنی علیه مردم ایران زیاد است. دشمنان درصددند که ملت ایران را اذیت کنند، و وقتی می‌خواهند اذیت کنند ما همه باید نیرو‌های خود را جمع کرده و متمرکز کنیم.

تحریم مشکلاتی برای ما ایجاد کرده و در این شکی نیست، اما همه مشکلات ما از تحریم نیست، گاهی از مدیریت هم هست و در این اواخر هم به کرونا نیز مربوط می‌شود.

به موازات تحریم یک جریان تحریف هم هست. واژگون نشان‌دادن واقعیات کشور ما نیز یکی از کار‌هایی است که دشمنان انجام می‌دهند تا هم ضربه به روحیه مردم بزنند و هم آدرس غلط دادن است برای رفع مشکل تحریم.

می‌خواهند جوانان ما را ناامید کنند و جوانان تحریک و پیشتازی خود را نداشته باشند، البته در داخل هم برخی، حرف‌های آنها را تکرار می‌کنند. می‌گویند اگر می‎خواهید تحریم برطرف شود باید در مقابل آمریکا کوتاه بیایید، البته برخی تحت تاثیر قرار می‌گیرند و همان چیزی که آنها می‌گویند را تکرار می‌کنند.

مردم، آمریکا و دشمن را شناخته‌اند و می‌دانند که آنها دروغ می‌گویند. اگر جریان تحریف شکست بخورد جریان تحریم قطعا شکست می‌خورد، چراکه عرصه، عرصه اراده‌هاست.

مردم ما تحریم را وسیله‌ای قرار دادند برای اینکه اتکا به نفس کشور را افزایش دهند.

تمرین جداسازی اقتصاد کشور از نفت موضوع بسیار مهمی است و الان اینگونه شده است که یا نفت ما را کمتر می‌خرند یا کمتر برمی‌دارند و این تمرینی است تا ما اقتصاد خود را از نفت جدا کنیم.

آنان می‌گویند صنعت هسته‌ای را کاملاً کنار بگذارید، بازدارنده نظامی خود را به یک‌دهم برسانید و از اقتدار منطقه‌ای خود صرف‌نظر کنید. وقتی چنین شود او قانع نمی‌شود و در خواست جدیدی را مطرح می‌کند.

اینکه می‌گویم با آمریکا مذاکره نمی‌کنیم دلیلش این است که مذاکره یعنی این که همه قدرت منطقه‌ای، صنعت هسته‌ای و بازدارندگی نظامی را کنار بگذاریم که اگر کنار نگذاریم هم همین آش و همین کاسه است و تحریم‌ها وضع می‌شود. کدام انسان باشرف و معتقد به حفظ مصالح کشور حاضر است تحت این شرایط کنار بیاید؟

البته این پیرمردی که در آمریکا بر سر کار است از این مذاکره سود خواهد برد یا برای خودش یا انتخابات می‌خواهد از این مذاکره استفاده کند.

هسته‌ای نیاز قطعی کشورماست و اگرچه در برجام خسارت‌های فراوانی به ما وارد شد، اما اصل این صنعت در کشور حفظ شده است.

عزاداری محرم باید بر اساس ضوابط ستاد ملی مبارزه با کرونا برگزار شود. توصیه من به مداحان و وعاظ محترم این است که ببینید ستاد مبارزه با کرونا چه می‌گوید و اگر ضابطه‌ای تعیین کرد همه ما باید رعایت کنیم، اگر آن چیزی که باید رعایت شود انجام نگیرد فاجعه‌ای رخ می‌دهد که آن طرف آن ناپیداست.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار