ایرج حیدریان بر ضرورت صرفه جویی تاکید کرد
به گزارش تابناک سمنان: ایرج حیدریان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان با تأکید بر ضرورت صرفه‌جویی در مصرف آب برای مقابله با بحران کم‌آبی، گفت: مخازن ذخیره آب در استان ۱۵۰ میلیون مترمکعب کسری دارد.
کد خبر: ۸۸۱۴۵۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷ 29 July 2020

استحصال ۱۳۲ میلیارد مترمکعب از آب‌های زیرزمینی با اجرای طرح‌های آبخیزداری  در آذربایجان‌غربی | خبرگزاری فارس

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان ظهر چهارشنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان به میزبانی استانداری با تأکید بر لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب برای مقابله با بحران کم‌آبی در استان، اظهار داشت: مخازن ذخیره آب در استان ۱۵۰ میلیون مترمکعب کسری دارد.

وی با اشاره به اینکه میزان مصرف آب در استان، یک‌هزار و ۱۸۳ میلیون مترمکعب است، تصریح کرد: این در حالی است که میزان بارندگی در استان در بلندمدت ۱۲۰ میلی‌متر است.

ایرج حیدریان بابیان اینکه در برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده باید طی بازه زمانی ۱۰ ساله ۳۳ درصد از میزان مصرف آب در استان کاهش یابد، افزود: ۸۶ درصد آب مصرفی استان سمنان در بخش کشاورزی، پنج درصد در بخش خدمات و ۹ درصد در بخش آب آشامیدنی است

حیدریان با تأکید بر اینکه این میزان بارندگی نسبت به وسعت استان بسیار ناچیز است، خاطرنشان کرد: ۷۷ درصد از آب تولیدی در استان از قنات و چاه تأمین می‌شود به همین دلیل نصب کنتورهای هوشمند از اقدام‌های مثبت برای بهره‌وری و استفاده بهینه از آب در استان سمنان است.

وی با اشاره به اینکه ۳۴ میلیون مترمکعب از مجموع آب مصرفی استان در بخش آشامیدنی مصرف می‌شود، تأکید کرد: با اجرای طرح انتقال آب از سدفینسک پیش‌بینی می‌شود ۷.۵ میلیون مترمکعب به چرخه توزیع آب استان بازگردانده شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان با تأکید بر اینکه ۸۵ درصد از چاه‌های آب استان مجهز به کنتور هوشمند است، اضافه کرد: در بخش آبخوان در استان، افزون بر ۲۷ میلیون مترمکعب از هدر رفت آب جلوگیری شده است.

 ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار