با آغاز فرآیند توزیع کارت کنکور دکتری برخی از داوطلبان خبر از اعمال نشدن تغییر حوزه داده‌اند که سازمان سنجش راهکاری را برای حل این مشکل ارائه کرد.
کد خبر: ۸۸۰۹۲۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹ 28 July 2020

مشکل اعمال ویرایش حوزه‌های امتحانی کنکور دکتری ۹۹+ راهکار

به گزارش تابناک سمنان: بر اساس تقویم زمانی  اولیه آزمون‌های سراسری وزارت علوم که سازمان سنجش آموزش کشور  متولی برگزاری آن است مقرر بود کنکور دکتری ناپیوسته(PHD) سال ۱۳۹۹ در روز پنج شنبه مورخ ۹ اسفند ماه برگزار شود که در ابتدای اسفند ماه خبر شیوع ویروس کرونا توسط وزارت بهداشت رسما اعلام شد. 

با شیوع ویروس کرونا و نگرانی درباره به خطر افتادن سلامت داوطلبان کنکور این آزمون به تعویق افتاد. همزمان با این تعویق دانشگاه‌ها هم تعطیل شد و آموزش‌ها به صورت مجازی ادامه پیدا کرد. 

 در ابتدا شاید هیچ کس گمان نمی‌کرد که تعویق ها و آموزش‌های مجازی تا این حد ادامه پیدا کند با این وجود ادامه دار شدن این شرایط باعث شد که دانشجویان داوطلب کنکور دکتری که حوزه‌های امتحانی را در شهر محل تحصیل خود انتخاب کرده بودند به مشکل تردد و اقامت برخورد کنند. 

سازمان سنجش آموزش کشور به منظور مساعدت با حال این داوطلبان در دو مرحله در اردیبهشت ماه و خرداد ماه امکان ویرایش اطلاعات ثبت نامی و تغییر حوزه را برای کلیه داوطلبان فراهم کرد تا اگر داوطلبی تمایل به تغییر حوزه امتحانی دارد مبادرت به ویرایش اطلاعات و تغییر حوزه امتحانی کند. 

بعد از کش و قوس‌های فراوان نهایتا بر اساس تصمیم وزارت بهداشت تاریخ برگزاری کنکورهای سراسری  از جمله دکتری مشخص شد و بر این اساس کنکور دکتری پنج شنبه این هفته ۹ مرداد ماه در ۱۴۳ حوزه امتحانی و در ۳۱ استان کشور با رعایت تمهیدات بهداشتی لازم برگزار می‌شود. 

فاطمه زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از آغاز توزیع کارت ورود به جلسه کنکور دکتری از  دوشنبه ۶ مرداد ماه خبر داد و گفت: داوطلبان کنکور دکتری برای دریافت کارت ورود به جلسه از ۶ مرداد تا چهارشنبه  ۸ مرداد ماه یک روز مانده به برگزاری کنکور مهلت دارند به سایت سازمان سنجش مراجعه و نسبت به پرینت کارت ورود به جلسه اقدام کنند. 

 اعمال نشدن ویرایش حوزه های امتحانی

با انتشار کارت ورود به جلسه کنکور دکتری ناپیوسته سال ۱۳۹۹ برخی از داوطلبان خبر از اعمال نشدن ویرایش حوزه امتحانی داده‌اند. این داوطلبان اظهار کرده‌اند هنگام ویرایش کارت، پیامک تغییر حوزه نیز برایشان ارسال شده است.

حال با توجه به شرایط موجود و شیوع کرونا و البته نیمه تعطیل بودن دانشگاه‌ها و بسته بودن خوابگاه‌ها، در حالی که کمتر از سه روز تا کنکور دکتری باقی مانده، این داوطلبان سردرگم مانده‌اند که چگونه در جلسه کنکور شرکت کنند. 

داوطلبان به باجه های رفع نقص مراجعه کنند

فاطمه زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در پاسخ به پدید آمدن این مشکل برای داوطلبان دکتری و اعمال نشدن تغییر حوزه و ویرایش اطلاعات در فرصت مجدد در نظر گرفته شده توسط خود سازمان سنجش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی، گفت: اگر حوزه امتحانی تغییر کرده بود در کارت ورود به جلسه داوطلبان اعمال می‌شد.

زرین آمیزی در ادامه تاکید کرد: غیر ممکن است داوطلبی درخواست تغییر حوزه داده باشد، سازمان سنجش موافقت کرده باشد و هم اکنون در کارت ورود به جلسه اعمال نشده باشد.

سخنگوی سازمان سنجش گفت: کسانی که تقاضای تغییر حوزه دارند می توانند ۷ مرداد سه شنبه و ۸ مرداد چهارشنبه به باجه‌های رفع نقص در شهر محل آزمون مراجعه کنند. 

او در ادامه بیان کرد: متناسب با تعداد جابجایی‌ها تصمیم گرفته می‌شود که آیا جابجایی‌های جدید حوزه امکان پذیر خواهد بود یا خیر. 

زرین آمیزی در ادامه با بیان اینکه در طی همین دو روز نتیجه تغییر حوزه به داوطلبان اعلام می‌شود، افزود: هر گونه درخواست داوطلب برای تغییر حوزه که در گذشته به سازمان داده شده باشد هم اکنون در کارت‌های ورود به جلسه اعمال شده است مگر اینکه داوطلبی حالا بخواهد تقاضای تغییر حوزه بدهد.

او در پایان بیان کرد: این داوطلبان که هم اکنون درخواست تغییر حوزه دارند با توجه به اینکه فرآیند کنکور دکتری ناپیوسته سال ۱۳۹۹ آغاز شده باید به باجه‌های رفع نقص که آدرس آن‌ها در سایت سازمان سنجش قرار داده شده است مراجعه کنند و بسته به تعداد داوطلب درخواست آنها بررسی و نتیجه اعلام خواهد شد.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

تلگرام تابناک سمنان

اینستاگرام تابناک سمنان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار