رئیس اداره محیط‌زیست شاهرود:
علی‌اکبر قربانلو بابیان اینکه فروشنده پوست تازه پلنگ در شاهرود دستگیر شد گفت: تحقیقات از فرد متهم همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۸۸۰۷۵۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۱ 27 July 2020

به گزارش تابناک سمنان: علی‌اکبر قربانلو رئیس اداره محیط‌زیست شاهرود با بیان اینکه در پی گزارش واصله مبنی بر حضور فردی در شاهرود در راستای اقدام به شکار یک قلاده پلنگ حیوان حمایت‌شده کرده و قصد فروش پوست آن‌را دارد گفت: با بررسی‌های نامحسوس و کار اطلاعاتی شخص فروشنده پوست، مورد شناسایی قرار گرفت.

او افزود: گروه کارشناسان اداره و مأموران یگان حفاظت منطقه شکارممنوع تپال با همکاری عوامل نیروی انتظامی کلانتری مرکزی در سه گروه به‌صورت نامحسوس فرد متهم را زیر نظر قراردادند.

رئیس اداره محیط‌زیست شاهرود بابیان اینکه متهم در حال بردن پوست برای فروش از منزلش تحت تعقیب قرار گرفت ابراز داشت: مأموران در خیابان خلوت با رعایت مقررات و حقوق شهروندی دستور توقف دادند که متأسفانه متهم به آن بی‌توجه و اقدام به فرار کرد.

قربانلو بابیان اینکه در این مأموریت به خودروی سازمانی خسارت وارد شد در ادامه تصریح کرد: گروه بعدی اقدام به توقف فرد متواری کرد که متهم با مشاهده اینکه در محاصره قرارگرفته درنهایت تسلیم، دستگیر و به دستور قاضی بازداشت شد.

او با بیان اینکه در بازرسی از خودروی وی پوست پلنگ شکار شده تازه کشف و ضبط شد افزود: جریمه شکار پلنگ ۱۲۰ میلیون تومان است و علاوه بر آن زندانی چندساله نیز باید حبس را تحمل کند.

رئیس اداره محیط‌زیست شاهرود همچنین بابیان اینکه روز گذشته آتش‌سوزی مراتع خوش ییلاق واقع در نواحی شمالی پناهگاه نزدیک گردنه و راهدارخانه به این سازمان گزارش شد ابراز داشت: بلافاصله مأموران یگان حفاظت گارد محیط‌زیست پناهگاه حیات‌وحش خوش ییلاق شاهرود با تجهیزات در اختیار عازم منطقه شدند.

قربانلو با بیان اینکه حمل آب با فلکسی پک توسط مأموران پناهگاه برای خاموش کردن آتش صورت گرفت تصریح کرد: مأموران یگان حفاظت محیط‌زیست با اطفا حریق سریع و به‌موقع مانع از گسترش آتش و آتش‌سوزی وسیع به مراتع شدند.

او با بیان اینکه حدود نیم هکتار از مراتع پناهگاه در اثر آتش‌سوزی از بین رفت افزود: آتش‌سوزی بیشتر به گیاهان مرتعی منطقه خسارت وارد کرد.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

تلگرام تابناک سمنان

اینستاگرام تابناک سمنان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار