معاون وزیر راه وشهرسازی خبر داد:
محمود زاده گفت: هزار واحد مسکونی خالی در اختیار یک بانک و ۲۰۰ واحد هم در اختیار یک فرد حقیقی است.
کد خبر: ۸۸۰۷۱۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۹ 27 July 2020

هزار واحد مسکونی خالی تنها در اختیار یک بانک / به زودی قبوض مالیات به دست مالکان خانه‌های خالی می‌رسد

به گزارش تابناک سمنان: محمود محمود زاده معاون وزیر راه وشهرسازی در برنامه شبکه خبر با بیان اینکه طبق آخرین سرشماری سال ۹۵ ، ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی خالی در کشور وجود دارد، گفت: در شهر تهران ۵۰۰ هزار واحد مسکونی خالی وجود دارد که براساس قانون از سال ۹۴ باید از آنها مالیات اخذ می شد.

او ادامه داد: امسال با همکاری تمامی دستگاه ها سامانه املاک و اسکان راه اندازی شده و تا قبل از آن امکان اخذ مالیات و شناسایی خانه های خالی وجود نداشت اما هم اکنون این امکان ایجاد شده است.

معاون وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه با راه اندازی سامانه املاک و اسکان و شناخت واحدهای خالی امکان اخذ مالیات از خانه های خالی فراهم شده است، ادامه داد :هزار واحد مسکونی خالی در اختیار یک بانک و ۲۰۰ واحد هم در اختیار یک فرد حقیقی در شهر تهران است که این واحدها باعث ایجاد نا به سامانی در بازار می شود.

محمود زاده با اشاره به اینکه وزارت راه و شهرسازی از طرفی اقدام به تشویق برای سرمایه گذاری در حوزه مسکن می‌کنند، افزود: هدف ما از تشویق در سرمایه گذاری حوزه مسکن آن است که این واحد ها وارد بازار اقتصادی کشور شود و ما مانع مالکیت این واحدها نخواهیم شد بلکه سعی داریم با تشویق در حوزه سرمایه گذاری این واحدها را در بخش اجاره و مسکن عرضه کنیم.

معاون مسکن و ساختمان با بیان اینکه واحدهایی که در اختیار بانک ها و یا افراد حقیقی است باید در حوزه خرید و اجاره عرضه شود، افزود: وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده کسانی که مالک هستند تا پایان امسال واحدهای خود را باید وارد بازار کنند تا از طریق آن بازار اجاره، خرید و فروش به آرامش برسد در صورت اجرای این اقدام مالکان این واحدها مشمول مشوق‌های مالیاتی خواهند شد .

محمود زاده تاکید کرد: بانک های که این واحدها در اختیار دارند بخشی از سهام آن دولتی و بخش خصوصی است و در اختیار داشتن هزار واحد مسکونی به نوعی احتکار در بازار مسکن است و ما با حفظ احترام به مالکیت حقیقی و خصوصی سعی می کنیم در حوزه مسکن از آنها استفاده کنیم.

معاون وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه برای ساماندهی بازار مسکن باید از این واحدها به سرعت استفاده کنیم، افزود: چراکه این واحد ها از امکانات و خدمات عمومی برای ساخت استفاده کرده اند.

او ادامه داد: برای ساخت این واحدها از اراضی وخدمات عمومی استفاده شده بنابراین باید به طور جدی باید وارد چرخه شوند، این خدمات شامل شبکه‌های راه، آب و فاضلاب است و در صورتی که عرضه نشود ما مجبور هستیم که اراضی شهرها را بیشتر و شهرک های بزرگتری ایجاد کنیم.

محمود زاده با بیان اینکه تخفیف ها و مشوق های مالیاتی را به مراجع ذیربط ارسال کرده ایم، گفت: ابزار‌های مالیاتی باعث ایجاد نظم دهی به بازار مسکن می شود بنابراین هدف از این طرح ها آن است که باید هرچه سریعتر این واحدها وارد چرخه مسکن شوند و در صورتی که این واحدها عرضه نشود، جرائم مالیاتی از آنها اخذ می شود.

معاون وزیر راه وشهرسازی تاکید کرد: به زودی با استفاده از سامانه املاک و اسکان خانه های خالی شناسایی و اطلاعات آنها به سازمان امور مالیاتی ارسال می شود و به زودی پیامک و قبوض مالیات به متقاضیان ارسال می شود.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

تلگرام تابناک سمنان

اینستاگرام تابناک سمنان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار