امام جمعه میامی:
به گزارش تابناک سمنان: حجت‌الاسلام قربانعلی صفایی پور امام جمعه میامی ضمن اشاره به اجرای رزمایش مواسات و کمک مومنانه طی سه مرحله در سطح شهرستان، گفت: امروز اجرای بهینه این طرح نیازمند همدلی بیشتر بین مردم، خیران و مسئولان است.
کد خبر: ۸۸۰۲۲۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵ 26 July 2020

 

پایگاه اطلاع رسانی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور - فرهنگ کاشت درخت  ترویج شود/ ضرورت توجه به فضای سبز میامی

حجت‌الاسلام قربانعلی صفایی پور ظهر یکشنبه در جلسه قرارگاه مواسات و کمک مومنانه شهرستان میامی به میزبانی دفتر خود ضمن بیان اینکه مواسات کمکی مومنانه و خداپسندانه است که ریشه در قرآن و روایات و تعالیم دینی ما دارد و افراد را به انفاق، زکات و صدقات ترغیب و تشویق می‌کند، ابراز کرد: رزمایش مواسات در میامی نیازمند همدلی است.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان کرد: همانطور که معظم‌له نیز می‌فرمایند، مواسات یعنی همراهی و کمک کردن به برادر مؤمن در تمامی امور، لذا امروز بیش از هر زمان نیازمند همدلی و مواسات در کمک رساندن به محرومان جامعه و آسیب دیدگان از بابت کرونا هستیم.

حجت‌الاسلام قربانعلی صفایی پور با بیان اینکه ملت ما در قالب انفاق و احسان به نیازمندان کمک می‌کنند، ابراز کرد: با برنامه‌ریزی و مشارکت مسئولان سپاه و قرارگاه مردمی مبارزه با کرونا و همچنین مواسات خوشبختانه در سال جاری این رزمایش در سه مرحله و با هماهنگی خوبی در دست اجرا است.

صفایی پور گفت: سه گام مرحله دوم طرح مواسات فرصت بسیار خوبی است و باید این سه بازه زمانی را به‌خوبی مدیریت کنیم و همه دستگاه‌ها و خیران دست به دست هم بدهند تا در این مرحله هم بتوانیم حداکثر کمک را به نیازمندان و آسیب‌دیدگان برسانیم.

فرماندار میامی نیز در این نشست ضمن اشاره به محاسن و مزیت‌های رزمایش مواسات در دور نخست و همچنین الزامات آن در مرحله جدید، گفت: مواسات وضعیتی است که فرد، بخشی از مال خود را در اختیار نیازمندی قرار می‌دهد تا بتواند غمی را از آن فرد دور کند.

احمد ملایری با بیان اینکه در مرحله دوم این طرح هم باید همکاری و همیاری کامل از طرف تمامی دستگاه‌ها صورت بگیرد و برای تأمین منابع مالی و غیرمالی برنامه‌ریزی و اقدام کنیم، ابراز کرد: یکی از مهم‌ترین منابع مالی خیرین هستند و می‌توانیم در جهت تسهیل امر کمک به نیازمندان، از ظرفیت خیرین هر روستا نیز استفاده کنیم.

وی افزود: برای آگاهی رسانی به مردم می‌بایست از ظرفیت رسانه‌ها به خوبی استفاده شود.

فرمانده سپاه میامی نیز در این نشست با بیان اینکه سه هزار بسته معیشتی از درون شهرستان و دو هزار بسته معیشتی نیز از بیرون شهرستان برای توزیع بین نیازمندان تهیه و تدارک دیده شده است، گفت: امیدواریم مرحله دوم رزمایش نیز با حضور پرشور بسیجیان و مردم همیشه در صحنه و خیران به خوبی انجام شود.

سرهنگ غلامرضا کشاورزیان با بیان اینکه مرحله دوم طرح مواسات در سه بازه زمانی از عید قربان تا غدیر، دهه اول محرم و اربعین حسینی تا رحلت حضرت رسول اکرم (ص) برگزار می‌شود و خواستار همکاری و همیاری تمامی دستگاه‌های اجرایی و خیرین شهرستان هستیم، اضافه کرد: آمار نیازمندان شهرستان را در اختیار داریم و باید بسته‌ها را تهیه و با در نظر گرفتن شئونات و حفظ کرامت نیازمندان توزیع شود.

 ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

تلگرام تابناک سمنان

اینستاگرام تابناک سمنان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار