کد خبر: ۸۷۸۶۷۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۴ 22 July 2020

 

نایب رئیس مجلس با بیان اینکه امروز ۱۲ میلیون جوان در سن ازدواج داریم، گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد جوانان ایرانی علاقمند به تشکیل خانواده و فرزند آوری هستند و طبق نظرسنجی‌ها جوانان ایرانی تمایل به داشتن سه فرزند دارند و وظیفه دولت و مجلس این است که بتوانند این مسیر را هموار کنند تا جامعه به خواست قلبی خود برسد.

به گزارش تابناک به نقل از فارس، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 12 میلیون جوان ایرانی در سن ازدواج قرار دارند، گفت: یک ونیم میلیون نفر از جوانان ایرانی در آستانه تجرد قطعی قرار دارند.


سیدامیرحسین قاضی‌زاده:

* سال‌هاست در حوزه ازدواج دچار مشکلات عدیده ای هستیم. به عبارتی نزدیک به دو دهه است که مجلس قانون تسهیل ازدواج جوانان را به تصویب رساند و بنا داشت که وصلت مقدس جوانان را آسان کند اما این مسئله در پستوی سازمان‌های مختلف خاک می‌خورد.

* علیرغم پیگیری مجالس گذشته گزارش‌های نظارتی و تذکراتی که تهیه و داده شده است نتوانسته سبب آثار عملی شود.

* نزدیک به یک دهه است که مجلس تلاش کرده در حوزه آسان ساختن فرزند آوری و فرزند پروری سالم قانونی را بگذراند و در همین زمینه مجلس هشتم، نهم و دهم در این راستا گام برداشته‌اند اما به علت اینکه شاید مجلس در عزم خود جدی نبوده و دولت‌ها نیز در تامین بار مالی آن همکاری نداشتند این مهم محقق نشده است.

* اکنون 12 میلیون جوان ایرانی در سن ازدواج قرار دارند که نزدیک به یک و نیم میلیون جوانان ما در آستانه تجرد قطعی قرار دارند و به سن یاس ازدواج نزدیک شده‌اند.

* بررسی‌ها نشان می‌دهد جوانان ایرانی علاقمند به تشکیل خانواده و فرزند آوری هستند و طبق نظرسنجی‌ها جوانان ایرانی تمایل به داشتن سه فرزند دارند و وظیفه دولت و مجلس این است که بتوانند این مسیر را هموار کنند تا جامعه به خواست قلبی خود برسد.

* البته ما مطلع هستیم برخی نمایندگان در این زمینه فعالیت‌هایی را شروع کرده‌اند و امیدواریم با همکاری و همگامی همه همکاران بتوانیم انشاالله کاری مؤثر در جهت برطرف کردن موانع ازدواج، آسان سازی آن، آسان سازی تشکیل خانواده ، پایدار سازی خانواده‌ها، کاهش طلاق و کمک به فرزند آوری و ایجاد یک بستر مناسب برای خانواده متعهد و ایرانی صورت دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار