رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با انتقاد از عقب‌نشینی رئیس‌جمهور این کشور از موضع پیشین خود در قبال کرونا، از لفظ «ویروس ترامپ» برای توصیف این ویروس استفاده کرد.
کد خبر: ۸۷۸۵۲۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳ 22 July 2020

به گزارش تابناک سمنان: به نقل از پایگاه خبری هیل، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا بار دیگر با زیر سوال بردن عملکرد رئیس جمهور این کشور، از ویروس کرونا با عنوان «ویروس ترامپ» یاد کرد.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا شامگاه سه شنبه در مصاحبه‌ای با سی ان ان با اشاره به عقب نشینی ترامپ از موضع خود در خصوص ماسک پوشیدن گفت ترامپ بالاخره متوجه شد ماسک زدن حقه و نیرنگ نیست. این همه گیری در درجه اول به دلیل عدم اقدامات به موقع او رو به بدتر شدن می‌رود. پلوسی در ادامه گفت: در واقع آنچه واضح است که این ویروس ترامپ است.

رهبر اکثریت دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در ادامه این مصاحبه گفت اگر ترامپ این کار را ماه‌ها پیش انجام داده بود و همگان را به پوشیدن ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی دعوت کرده بود، بسیاری از او دنباله روی می‌کردند. او رئیس جمهور آمریکاست.

پلوسی در پاسخ به سوال مجری سی ان ان که آیا شما عملکرد رئیس جمهور را عامل مرگ هزاران آمریکایی می‌داند، تاکید کرد بله این چیزی است که می‌گویم و فکر می‌کنم کاملا مشهود است. اظهارات پلوسی یکی از شدیدترین حملات انتقادی دموکرات‌ها نسبت به مدیریت بحران کرونا از سوی ترامپ محسوب می‌شود.

انتقادات پلوسی متوجه جلسه توجیهی اوایل روز سه شنبه دونالد ترامپ در کاخ سفید بود که در آن وی ماسک بر چهره حاضر شده بود و از شهروندان آمریکا خواسته بود تا با شستشوی دستان و رعایت فاصله گذاری اجتماعی از شیوع بیشتر این بیماری جلوگیری کنند. در این نشست ترامپ هشدار داد شیوع ویروس کرونا در آمریکا رو به بدتر شدن می‌رود.

رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه برای اولین بار با قرار دادن تصویر ماسک زدن خود در صفحه توییترش، آن را اقدامی میهن پرستانه در بحبوحه شیوع ویروس کرونا توصیف کرد. ترامپ که برغم تاکید کارشناسان و پزشکان ماه‌ها بدون ماسک در انظار عمومی دیده می‌شد و براحتی پروتکل‌های بهداشتی را نادیده می‌گرفت، مدعی شد: هیچکس از من، رئیس جمهور محبوب شما، میهن پرست‌تر نیست.

این در حالی است که ترامپ بار‌ها مخالفت خود با اجباری شدن ماسک را اعلام کرده است. رئیس جمهور آمریکا حتی در جایی عنوان کرد ماسک به ابزار سیاسی در دست مخالفان او تبدیل شده است.

آمریکا همچنان با بیش از ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار مبتلا به ویروس کرونا رکورددار کشور‌های دنیاست.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

تلگرام تابناک سمنان

اینستاگرام تابناک سمنان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار