حربه جدید بعد از دو ماه سرگردانی مال سوختگان تلاشی برای هیچ؛
هر روزی که حل مشکلات مردم عقب می‌افتد آنهم در این روزهایی که با کاهش ارزش ریال و گرانی لحظه‌ای به تعبیر دولتمردان «نوسانات ارزی» مواجهه هستیم، ضرر صدچندان به این مال سوختگان وارد می‌شود.
کد خبر: ۸۷۸۲۶۱
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۵ 21 July 2020

به گزارش «تابناک»؛ خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس اقراری را منتشر کرد مبنی بر اینکه معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان اذعان داشت: کسبه فعال صنایع دستی، آسیب دیده از آتش سوزی معبد هندوها در مکان جدید مستقر و شروع به فعالیت می کنند! خب کجا.. چرا در مرکز شهر بندرعباس که قلب بازار است پاخور دارد مکان قبلی آماده بهره‌برداری نمی‌گردد؟

همچنین در خبر آمده؛ ایرج حیدری روز دوشنبه در نشست ویژه پیگیری مشکلات کسبه فعال صنایع دستی، آسیب دیده از آتش سوزی معبد هندوها اعلام کرد: با پیگیری «معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری» و با همکاری «سازمان مدیریت و برنامه ریزی»، «شهردار بندرعباس» و «میراث فرهنگی» مکان جدید برای استقرار و شروع به فعالیت این صنف احداث و راه اندازی می‌شود! جایی نامعلوم و مجهول را وعده می‌دهند دریغ از جبران خسارات که می‌توانستند از طریق معین قرار دادن صنایع غرب با تصویب یک مصوبه در استانداری کل خسارت وارده به مال سوختگان جبران کنند ، دریغ از اختصاص تسهیلات ارزان قیمت در قالب وام‌هایی با بهره ۲٪ و تنفس ۶ ماهه ، واقعیت این است مجموعه استانداری هرمزگان و نمایندگان حوزه انتخابیه بندرعباس در مجلس (مرادی،آشوری،آرامی) ، در حد فرمانداری سیرجان و نماینده مردم سیرجان(حسن‌پور) در پارلمان توانایی ندارند لذا پیشنهاد می‌گردد طی نامه‌ای رسمی موضوع را جهت حل و فصل به فرمانداری سیرجان ارجاع دهند چون هر روزی که حل مشکلات مردم عقب می‌افتد آنهم در این روزهایی که با کاهش ارزش ریال و گرانی لحظه‌ای به تعبیر دولتمردان «نوسانات ارزی» مواجهه هستیم، ضرر صدچندان به این مال سوختگان وارد می‌شود.

وعده‌های مبهم و مجهول استانداری هرمزگان به مال سوختگان معبد هندوها

عکس لو رفته از نشست‌های ویژه‌ با خروجی مبهم

سازمان میراث فرهنگی در معبد هندوها واقع در مرکز شهر محلی را به عنوان بازارچه دائمی فروش محصولات صنایع دستی برپا کرده بود که منافع آن در قالب اجاره به‌مدت ۳ سال غرفه‌های این بازارچه به بانوان صنعتگر این استان واگذار شده بود اما در اثر آتش‌سوزی کل غرفه‌ها به اضافه کلیه اموال در آن کاملاً تخریب و طعمه حریق می‌گردد.

دلیل و علت آتش سوزی را سازمان آتش نشانی اینگونه تفسیر کردند؛ قرارگیری برق در مجاورت پوشش جنس چوب درخت خرما در دیواره‌ها ، کف ، سقف و افزون بر آن عدم حضور حراست (نگهبان میراث) در هنگام بروز آتش‌سوزی که اگر در محل بود از ابتدا مهار می‌شد و کل اموال بانوان صنعتگر نمی‌سوخت و امروز شاهد این حجم از خسارات نبودیم و سازمان آتش نشانی بندرعباس به صراحت اعلام کرد که بدون اخذ مجوز لازمه از این سازمان بازارچه را میراث فرهنگی برپا کرده و باید مجوزهای لازم را می‌گرفت و بعد به سایر افراد برای بهره‌برداری تحویل می‌داد. حال تقلای استانداری برای انکار اصل موضوع که خسارت وارده است به‌رغم دخیل بودن میراث فرهنگی در رویداد و عدم ورود نمایندگان مجلس فقط یک معنی دارد؛ آنهم حفظ و حراست از این مدیر کل است که از بدنه میراث فرهنگ نیست، چون شاهد هیچ‌گونه برخوردی از سوی تخلفات اداری و استفاده از ابزارهای نظارتی از سوی نمایندگان هم نبودیم و با کمال تأسف این امر دارد به قیمت نادیده گرفتن حق و حقوق زنان سرپرست خانوار مال سوخته معبدهندوها تمام می‌شود.

بد نیست استانداری یک آماری بدهد در حوزه «اشتغال خانگی» و «صنایع دستی» با توجه به اینکه شهر بندرعباس را به عنوان شهر خلاق صنایع دستی در یونسکو ثبت شده چه رتبه‌ای در بین استانهای کشور داریم؟ اگر در قعر جدول قرار داریم علت را باید در بی‌عملگی‌ها و رویکرد مدیران جستجو کرد.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار