با استفاده از خاکشیر می‌توان در مدت کوتاه به وزن ایده آل رسید.
کد خبر: ۸۷۸۰۹۵
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰ 21 July 2020

به گزارش تابناک سمنان: خاکشیر یکی از گیاهان خود رو در مناطق خشک مانند بیابان و صحرا است.  طب سنتی در مورد چاقی و روش‌های رفع آن دیدگاه‌های ویژه‌ای دارد. دانشمندان طب سنتی برای کاهش وزن درست،  استفاده از برخی گیاهان دارویی مانند خاکشیر را توصیه کرده اند.

خاکشیر و تناسب اندام
خاکشیر علاوه بر کمک به کاهش وزن، به افزایش وزن نیز کمک می‌کند.همانطور که ذکر شده روش استفاده از خاکشیر، تاثیر متفاوتی بر روی بدن می‌گذارد.

برای افزایش وزن می‌توان خاکشیر را پس از شستن به مدت چند ساعت در آب ولرم خیس کرد.سپس با افزودن مقداری شیر به آن به صورت ناشتا میل نمود.اضافه کردن شیر با خاک شیر تاثیر زیادی بر افزایش وزن دارد. برای این که چند کیلو به وزن خود اضافه کنید این روش را به مدت چند هفته تکرار کنید.

پیشگیری از ضعف و گرسنگی با خاکشیر
برخی از اشخاص با رعایت رژیم‌های سخت لاغری دچار ضعف بدن در طول روز می‌شوند.مخلوط خاکشیر، آب عسل ترکیب بسیار مناسبی برای کاهش ضعف است.
برای تهیه آب عسل باید یک کیلو عسل را در یک لیتر آب بجوشانید، در حین جوشاندن، کف ایجاد شده بر روی سطح آن را بردارید.بعد از سرد شدن آب عسل، آن را استفاده کنید.

البته باید توجه داشت که حرارت موجب از دست رفتن مقداری از خواص عسل می‌شود اما مواد باقیمانده که با خاکشیر ترکیب می‌شوند برای درمان ضعف جسمی بسیار مفید و موثر است.

برای کاهش وزن و لاغری خاکشیر را ناشتا میل کنید
خاکشیر به سیستم گوارشی برای داشتن عملکرد مناسب کمک می‌کند به همین دلیل اگر هر روز یک قاشق غذاخوری از خاکشیر را پس از شستن در یک لیوان آب ولرم مخلوط کرده و بنوشید پس از مدتی شاهد برطرف شدن بسیاری از مشکلات گوارشی خواهید بود.

نوشیدنی لاغرکننده با خاکشیر:
• آب ولرم: یک لیوان
• خاکشیر: ۲ قاشق
• آب لیموی تازه: ۱ قاشق
• گلاب: ۲ قاشق
طرز تهیه:
همه مواد را با یکدیگر ترکیب کرده و به صورت روزانه در هر صبح ناشتا میل کنید تا پس از یک ماه تاثیر آن را در کاهش وزن و چربی سوزی مشاهده کنید.البته افزودن مقدار کمی شکر برای طعم بهتر آن به صورت دلخواه است.
این نوشیدنی علاوه بر کاهش وزن در طولانی مدت، برای حفظ سلامت بدن نیز مفید است.

خاکشیر برای پاکسازی سموم بدن
در طب سنتی برای پاکسازی کبد، مصرف خاکشیر توصیه شده است برای این منظور کافی است هر روز صبح ۲ قاشق غذاخوری خاکشیر را در ۲ لیوان آب جوشانده و پس از ولرم شدن به صورت ناشتا بنوشید و پس از نیم ساعت صبحانه میل کنید.
ترکیب خاکشیر با شربت سکنجبین، صفرا زدا است و با آب جوش حالت ضد بلغمی و همچنین خاکشیر و ترنجبین ضد سودایی است.

چه افرادی نباید خاکشیر بخورند؟
در انتهای این بخش از تناسب اندام لازم دانستیم به این مورد مهم اشاره داشته باشیم که افرادی که طبع سرد داشته و به بیماری‌های ناشی از طبع سرد مانند روماتیسم و آرتروز مبتلا هستند باید در مصرف خاکشیر احتیاط کنند و در صورت مصرف آن را با عرق نعناع و عسل میل کنند.
کسانی که از ورم و زخم معده رنج می‌برند نیز باید مصرف خاکشیر را محدود کنند.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

تلگرام تابناک سمنان

اینستاگرام تابناک سمنان

منبع: میهن فال

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار