نمکی خطاب به مدافعان سلامت؛
وزیر بهداشت گفت: روحیه خود و پرسنل را حفظ کنید و بدانید که شاید روز‌های سخت تری در پیش داشته باشیم.
کد خبر: ۸۷۷۵۹۹
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶ 20 July 2020

به گزارش تابناک سمنان: سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اجلاس مجازی روسای دانشگاه‌ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور با اشاره به ایثار و تلاش‌های شبانه روزی کادر درمان در مقابله با کرونا، اظهار کرد: تردید ندارم رشادت همکارانم در تاریخ این سرزمین به عنوان یک حرکت بی بدیل ماندگار خواهد بود.

نمکی خطاب به مدافعان سلامت گفت: از شما می‌خواهم که رنجیده خاطر نشوید،در این دوره از خیز بیماری شما توانستید با وجود افزایش موارد بستری با تمهیدات ویژه مرگ‌ها را کم کنید. امروز فاصله مرگ تا بستری را با تجربه و جان فشانی کاهش پیدا کرده و این افتخار آمیز است .

او تاکید کرد: به مدد الهی کرونا را شکست می دهیم، البته انتظار داریم مردم نیز با همراهی کنند؛ عروسی هایی نگیرند که زنجیره ای از عزا را در پی داشته باشد و دورهمی هایی نگیرند که باعث جدایی طولانی مدت مردم سرزمینمان شود.

نمکی افزود: ما توانستیم با بسیج ملی فاصله ابتلا تا بستری را کم کنیم، شما مدافعان سلامت، پروتکل‌های مراقبتی جدید تدوین و مرگ‌ها را کم کردید. با توجه به میزان بستری کنونی اگر میزان مرگ و نیز مانند روز‌های نخست کرونا بود، مرگ‌های سه رقمی ما به شدت افزایش پیدا می‌کرد و شاید وضعیت خطرناک تری داشتیم.

نمکی گفت: روحیه خود و پرسنل را حفظ کنید و بدانید شاید روز‌های سخت تری داشته باشیم. در تلاشیم در آینده نزدیک، مرگ‌ها را ۲ رقمی و حتی تک رقمی کنیم و امروز آغاز دوباره همبستگی و همدلی برای کاهش موارد ابتلا و مرگ هاست.

او ادامه داد: از امروز باید سیاست‌هایی را دنبال کنیم، نخست اینکه مراکز سرپایی ۱۶ ساعته را افزایش دهیم. باید در فیلتراسیون بیماران در فاز اول در کنار فاصله گذاری و ماسک زدن بهتر عمل کنیم؛ همچنین باید پروتکل‌های بهداشتی از طرف کسبه و صنف‌ها رعایت و به شدت نظارت شود.

نمکی گفت: بعضی از استان‌ها موارد ایزوله کردن افراد کرونا مثبت را به خوبی مدیریت نمی‌کنند. آموزش ایزولاسیون را شرط اصلی بدانید و همانطور که مقام معظم رهبری گفتند باید زنجیره انتقال را زودتر قطع کنیم و برای گروه‌های هدف برنامه‌های مفصل‌تر و مبسوط‌تر اجرایی کنیم.

او یادآوری کرد: ۱۲.۳ درصد مرگ‌های کرونایی، بیماری های زمینه‌ای نداشتند. اکثر فوتی‌ها به علت سن بالا و ابتلا به بیماری‌های زمینه‌ای و در جوانان چاقی علت فوت بود.

وزیر بهداشت تصریح کرد: بیمارستان‌های کرونایی را از بیمارستان‌های غیر کرونایی و محل ورود بیمار و پرسنل را جدا کنید. خدمات آزمایشگاهی و تصویربرداری مشترک است و خطر ابتلا وجود دارد .

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

تلگرام تابناک سمنان

اینستاگرام تابناک سمنان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار