لزوم ارتقاء ادارات راه و شهر سازی
به گزارش تابناک سمنان: علی رضا آشناگر استاندار سمنان در دیدار با مدیر کل راه و شهر سازی شرق استان گفت: ارتقاء ادارات در سطح استان منجر به دسترسی سریع‌تر و بهتر مردم به خدمات می‌شود
کد خبر: ۸۷۶۱۱۲
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶ 16 July 2020
 
استاندار سمنان در دیدار عمیدی، مدیر کل راه و شهرسازی شرق استان با وی که پیش از ظهر امروز پنج شنبه بیست و ششم تیر ماه در محل سالن غدیر استانداری سمنان برگزار شد با اشاره به تفکیک اداره کل راه و ترابری سابق به دو اداره کل راه و شهرسازی در استان سمنان گفت:: در اواخر سال ۱۳۹۷ شاهد ایجاد ساختاری جدید در حوزه‌ی راهداری و مسکن در استان سمنان بودیم که این اقدام برکاتی را به همراه داشت.
وی با اشاره به این نکته که ارتقاء ادارات در سطح استان منجر به دسترسی سریع‌تر و بهتر مردم به خدمات می‌گردد عنوان کرد: در ابتدا چنین تصور می‌شد که دولت قصد دارد با انجام این اقدام از اختیارات این اداره کل در سطح استان بکاهد، اما به مرور زمان، ثابت شد که نه تنها این ساختار منجر به کاهش اختیارات نشد بلکه کمک فراوانی نیزبه مدیریت این حوزه در شرق استان نمود.
علی رضا آشناگر با تمجید از انگیزه و روحیه‌ی بالای فرماندار شاهرود و مدیر کل راه و شهرسازی شرق استان تاکید کرد: گزارش‌های ارائه شده در حوزه‌های مختلف تحت مسئولیت این اداره کل و بروز رسانی بسیاری از پرونده‌های جاری این سازمان و زیر ساخت‌های ایجاد شده در این منطقه نشان می‌دهد که این ساختار از کارایی لازم برخوردار بوده و امیدوارم با وحدت و همدلی بیشتر میان ارکان قدرت در شاهرود و میامی این امور با سرعت و کیفیت بیشتری نیز به انجام رسد.
آشناگر در این دیدار با اشاره به گره گشایی‌های ایجاد شده در مشکلات مختلف حوزه راه و شهرسازی در منطقه شرق استان و همکاری‌های بین بخشی میان دستگاه‌های مختلف و تمرکز ایجاد شده بر اجرای پروژه‌های این اداره کل گفت:: ورود مجموعه‌های اجرایی به جدل‌های سیاسی بعنوان سمّی مهلک به شمار می‌آید و لذا مجددا توصیه می‌شود دستگاه‌های اجرایی از ورود به این حوزه جدا پرهیز نموده و صرفا خدمت به مردم را فارغ از هر گونه گرایش و جهت گیری مختلف، مد نظر قرار دهند.
استاندار سمنان همچنین تاکید کرد: مجموعه مدیریت ارشد استان و سایر مدیران این آمادگی را دارند تا هر گاه مشکل یا معظلی در اجرای برنامه‌ها و پروژه‌های این اداره کل و سایر دستگاه‌های استان ایجاد شود، مشکلات را در اسرع وقت پیگیری و برطرف نموده و در این راستا یاریگر مدیران استانی و شهرستانی باشند.
علی رضا آشناگر با اشاره به دغدغه‌های موجود مردم شرق استان در حوزه راه و شهرسازی نظیر پروژه‌های سفر ریاست محترم جمهور به استان گفت:: خوشبختانه با حضور آقای فخری بعنوان فرماندار ویژه شاهرود تحرک خوبی در اجرای این پروژه‌ها ایجاد شد و لازم است تمامی مسئولان، تمرکز کامل خود را در سال پایانی فعالیت دولت تدبیر و امید بر اتمام پروژه‌ها و بویژه پروژه‌های دارای ۶۵ درصد پیشرفت در سطح استان معطوف دارند.
استاندار اضافه کرد: امسال تعداد ۱۵۸ پروژه نیمه تمام در استان سمنان به دفتر رئیس جمهور اعلام شده که تعدادی از این پروژه‌ها در حوزه شرق استان است و لذا باید تلاش شود تا این پروژه‌ها حداکثر تا پایان سال تکمیل و مورد بهره برداری قرار گیرد.
استاندار سمنان در ادامه به توافق انجام شده میان فرمانداری، اداره کل راه و شهرسازی شرق استان و شهرداری شاهرود و لزوم پیگیری آن توسط تمامی دستگاه‌های سهیم، اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس این توافق مقرر گردیده است تا با مشارکت دستگاه‌های یاد شده نواقص پروژه‌های مسکن مهر در شهرستان شاهرود برطرف و در اسرع وقت این واحد‌ها به مردم تحویل گردد.
آشناگر در ادامه با تاکید بر لزوم حفاظت از بافت تاریخی شهر‌های استان و بویژه شهر‌های تحت مدیریت اداره کل راه و شهرسازی شرق استان سمنان گفت:: شهر‌هایی مثل شاهرود، مجن، بسطام و. در شرق استان سمنان از نظر تاریخی و فرهنگی دارای ارزش فراوان برای مردم کشور و استان می‌باشند که لازم است در ساخت و ساز‌های جدید نسبت به حفاظت از بافت تاریخی و کهن این مناطق اهتمام لازم منظور گردیده و با استفاده از اعتبارات در نظر گرفته شده دولت در باز آفرینی شهر‌ها، نسبت به این مهم اقدام گردد.
استاندار سمنان با استقبال از پیشنهادات جدید ارائه شده توسط مدیر کل راه و شهرسازی شرق استان گفت:: ایجاد ظرفیت‌های جدید در شهرستان‌های استان به هیچ وجه موجب ضرر و خسارت برای شهرستان‌های دیگر نیست و لذا مدیریت ارشد استان از هر گونه پیشنهاد در جهت ارتقا و رشد استان حمایت می‌کند.
استاندار همچنین در این جلسه با بیان اینکه چارت انسانی در نظر گرفته شده برای ادارات و سازمان‌ها باید بر مبنای ساختار جدید آن‌ها باشد، نسبت به بررسی درخواست‌های اداره کل راه و شهر سازی شرق استان در خصوص تکمیل نیروی انسانی، رفع مشکلات نیرو‌های شرکتی و مشکلات ساختمان محل استقرار این اداره کل قول پیگیری داد.
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام تابناک سمنان
اینستاگرام تابناک سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار