مدیرکل انتقال خون استان سمنان خبر داد: 
مدیرکل انتقال خون استان سمنان با اشاره به اینکه ۱۴۳ واحد پلاسمای خونی از بهبودیافتگان کرونا در استان جمع‌آوری شد، گفت: تقویت مشارکت بهبودیافتگان برای اهدای پلاسما در دستور کار است.
کد خبر: ۸۷۶۱۰۸
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲ 16 July 2020
 
جمع‌آوری ۱۴۳واحد پلاسمای خون از بهبودیافتگان کرونا در استان سمنان

 

به گزارش تابناک سمنان: وحید بغدادی با اشاره به اینکه اهدای پلاسما یکی از راهکارهایی است که برای درمان بیماری کرونا در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: با تحقیقات پزشکان در ایران و سایر کشورها مشخص شد از پلاسمای افرادی که بهبود یافتند برای درمان بیماران کرونایی می‌توان استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه کسانی که یک ماه از درمان آن‌ها می‌گذرد و اکنون بهبود یافتند حتماً برای اهدای پلاسمای خون به مراکز انتقال خون در سمنان و شاهرود مراجعه و در درمان این بیماری کمک کنند، افزود: تاکنون ۱۴۳ واحد پلاسمای خون بهبودیافتگان کرونایی در استان سمنان جمع‌آوری‌شده است.

مدیرکل انتقال خون استان سمنان بابیان اینکه این عملیات از دهم اردیبهشت‌ماه در مرکز انتقال خون سمنان آغاز شد، خاطرنشان کرد: از ابتدای خردادماه نیز تجهیزات لازم برای دریافت پلاسمای خون بهبودیافتگان کرونایی به پایگاه انتقال خون شاهرود ارسال شد.

بغدادی با تأکید بر اینکه تاکنون برای بیماری کرونا درمان مشخصی تعریف‌نشده است، تصریح کرد: از دو هفته گذشته مراکز درمانی استان سمنان برای درمان بیماران کرونایی با استفاده از تزریق پلاسمای خونی بهبودیافتگان اقدام کردند.

وی اضافه کرد: تا امروز حدود ۵۰ واحد از پلاسمای جمع‌آوری‌شده به مراکز درمانی در شاهرود و سمنان برای تزریق به بیماران کرونایی ارسال‌شده است.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

تلگرام تابناک سمنان

اینستاگرام تابناک سمنان

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار