ناتوانی در اطفای حریق ناو آمریکایی؛
تلاش برای مهار آتش‌سوزی در ناو بونهوم ریچارد در حالی وارد چهارمین روز خود شده است که به گفته مقامات نیروی دریایی آمریکا تاکنون ۶۳ نفر مجروح شده‌اند.
کد خبر: ۸۷۶۰۸۷
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵ 16 July 2020

به گزارش تابناک سمنان: پایگاه خبری «استارز اند استرایپز» که به‌صورت تخصصی به اخبار مرتبط با نیرو‌های نظامی آمریکا و وزارت دفاع این کشور می‌پردازد، گزارش داد که با وجود گذشت چهار روز از وقوع انفجار و آتش‌سوزی در ناو آبی-خاکی بونهوم ریچارد در پایگاه دریایی سن‌دیگو، تلاش نیرو‌های نظامی و مأموران آتش‌نشانی برای اطفای حریق به نتیجه نرسیده و این ناو همچنان در آتش می‌سوزد.

تلاش برای مهار آتش‌سوزی در ناو بونهوم ریچارد در حالی وارد چهارمین روز خود شده است که به گفته مقامات نیروی دریایی آمریکا تاکنون ۶۳ نفر شامل ۴۰ ملوان نیروی دریایی و ۲۳ آتش‌نشان غیرنظامی در جریان این آتش‌سوزی مجروح شده‌اند؛ هرچند نیروی دریایی آمریکا ادعا می‌کند که جراحات هیچ‌یک از این افراد جدی نبوده و همه آن‌ها از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

نیروی دریایی آمریکا اعلام کرده است که از زمان وقوع حادثه تاکنون ۳ اسکادران رزمی از بالگرد‌های نیروی دریایی در محل حضور دارند.

صبح روز یکشنبه (به‌وقت محلی) نیروی دریایی آمریکا از بروز حادثه در ناو آبی-خاکی «یواس‌اس بونهوم ریچارد» که در نزدیکی سواحل پایگاه دریایی سن‌دیگو لنگر انداخته بود، خبر داد. حادثه آتش‌سوزی در این ناو جنگی آمریکایی که حوالی ساعت ۸:۳۰ صبح به‌وقت محلی رخ داد، موجب شد ۲ کشتی جنگی دیگر مجبور به ترک پایگاه دریایی سن‌دیگو شوند.

نیروی دریایی آمریکا نیز هنوز علت دقیقی را برای این حادثه اعلام نکرده است.

منابع آگاه در نیروی دریایی آمریکا ساعاتی پس از آغاز آتش‌سوزی در ناو بونهوم ریچارد اعلام کردند که این آتش‌سوزی ممکن است تا چند روز آینده نیز ادامه پیدا کند.

برخی کارشناسان نظامی آمریکایی بر این باورند که شانس زیادی برای نجات ناو بونهوم ریچارد وجود ندارد. به گفته آن‌ها حتی اگر ناو بونهوم ریچارد از این آتش‌سوزی عظیم نجات پیدا کند، بازگشت آن به شرایط عملیاتی مدتی به‌طول خواهد انجامید و نیروی دریایی آمریکا قادر نخواهد بود در عملیات‌های پیشِ‌رو از آن استفاده کند.

به‌گفته «برایان مک‌گراث» از فرماندهان بازنشسته نیروی دریایی آمریکا، از دست دادن چنین ناو بزرگی که به‌تازگی عملیات تعمیر و ارتقای تجهیزات را پشت‌سر گذاشته بود، حتی برای مدتی کوتاه نیز ضایعه بزرگی برای نیروی دریایی آمریکا قلمداد می‌شود.

اگر تلاش‌ها برای نجات ناو حادثه‌دیده بونهوم ریچارد شکست بخورد، یکی از بزرگترین خسارات واردشده به نیروی دریایی آمریکا (از لحاظ اندازه و تناژ) به ثبت خواهد رسید. این ناو غول‌پیکر ۸۴۴ فوت (بیش از ۲۵۰ متر) طول و ۴۰ هزار تن وزن دارد. ناو لکسیگتون که در جریان جنگ جهانی دوم غرق شد، ۸۸۸ فوت طول و ۴۷ هزار تن وزن داشت.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

تلگرام تابناک سمنان

اینستاگرام تابناک سمنان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار