تعداد تیم‌هایی که دست به تغییر سرمربیان خود نزده اند حتی به اندازه انگشتان یک دست هم نمی‌رسد
کد خبر: ۸۷۵۵۹۹
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹ 15 July 2020

به گزارش تابناک سمنان: ۶ هفته از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باقی مانده این در حالی است که ۱۶ تیم حاضر در این بازی‌ها در مجموع از ۳۶ سرمربی مختلف استفاده کرده اند. در سال‌های نچندان دور، تغییر و تحول‌های متعدد در کادر فنی تیم‌های حاضر در حاشیه خلیج‌فارس زبانزد بود  و حالا همین اتفاق در لیگ برتر ایران رخ داده است.

نکته جالب، تعداد تیم‌هایی است که از هفته نخست لیگ تا پایان هفته بیست و چهارم دست به تغییر سرمربیان خود نزده اند. تیم‌هایی که تعداد آن‌ها حتی به اندازه انگشتان یک دست هم نمی‌رسد.

نخستین تغییر در تیم‌های لیگ برتری، با  برکناری وینکو بگوویچ کروات از هدایت گل گهر سیرجان در هفته ششم رقم خورد و نیمکت تیم‌های لیگ نوزدهم همچنان شاهد تغییر و تحولات زیادی است.

بی ثبات‌ترین نیمکت‌ها؛ هر ۸ هفته یک مربی جدید!

شاهین شهرداری بوشهر و ماشین سازی تبریز، بیشترین تغییر را نسبت به دیگر تیم‌ها داشته‌اند. سومین سرمربی این فصل شاهین و ماشین سازی، این هفته از تیم هایشان جدا شدند و با آمدن مهدی پاشازاده به بوشهر، شاهین چهارمین سرمربی این فصل خود را به هوادارانش معرفی کرد و صحبت‌هایی هم از توافق ماشین‌سازان با هومن افاضلی شنیده می‌شود.   ماشین‌سازی و شاهین  رکورد ۳ تغییر در یک فصل را به خود اختصاص داده‌اند. ۳ تغییر در ۲۴ هفته؛ یعنی میانگین هر ۸ هفته یک تغییر!

نیمکت‌های لرزان حتی در تیم‌های آسیایی

 شهرخودروی خراسان، ، ذوب آهن اصفهان، تراکتور تبریز و پارس‌جنوبی هم با ۲ تغییر در راس کادر فنی تیم هایشان، در رتبه بعدی متزلزل‌ترین نیمکت‌های تیم‌های لیگ برتری قرار دارند.  

تراکتور با دنیزلی، سپس با احد شیخ لاری و در نهایت با ساکت الهامی همکاری کرد. شهرخودروی خراسان هم که یکی از نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا محسوب می‌شود، ابتدا با یحیی گل‌محمدی حتی تا صدرنشینی لیگ برتر هم رفت و پس از انتقال او به پرسپولیس، سراغ مجتبی سرآسیایی رفت. مدیران این تیم پس از استعفای سرآسیایی، با سهراب بختیاری‌زاده به توافق رسیدند. پارس جنوبی به خاطر مشکلات مالی فراز کمالوند را از دست داد و با هومن افاضلی به توافق رسید و حالا با جدایی او و آمدن سرمربی جدید، جمی‌ها هم ۲ تغییر را تجربه خواهند کرد.

 علیرضا منصوریان با ذوب آهن لیگ نوزدهم را آغاز کرد و سپس نیامدن رادولوویچ پس از تعطیلات کرونایی باعث شد تا لوکا بوناچیچ هدایت این تیم را برعهده بگیرد.  

سرخابی‌ها؛ همرنگ با بی‌ثبات‌ها

تغییر سرمربی در استقلال و پرسپولیس هم امسال رقم خورد. رفتن کالدرون و استراماچونی، فرصت نشستن گل محمدی و مجیدی را روی نیمکت سرخابی‌ها فراهم کرد. پیکان پس از قطع همکاری با حسین فرکی، هدایت تیمش را بر عهده عبدالله ویسی گذاشت و نساجی، همکاری با رضا مهاجری و محمود فکری را در یک فصل تجربه کرد. صنعت نفت نیز پس از قبول هدایت تیم ملی فوتبال توسط دراگان اسکوچیچ، بهنام سراج را به عنوان سرمربی خود معرفی کرد. گل گهر انتهای جدولی هم به دلیل کسب نتایج ضعیف وینکو بگوویچ را برکنار کرد و سراغ مجید جلالی رفت.

انگشت شمار‌ها

به این ترتیب، تنها ۴ تیم فولاد خوزستان، سپاهان اصفهان، نفت مسجد سلیمان و سایپا بدون تغییر نسبت به روز اول، همچنان با سرمربی خود همکاری می‌کنند و از این حیث، با ثبات‌ترین تیم‌های لیگ نوزدهم هستند.

دلایل قطع همکاری؛ از بی پولی و کسب نتایج ضعیف تا ویروس کرونا

از ابتدای لیگ نوزدهم که نخستین تغییر روی نیمکت گل گهر سیرجان با برکناری بگوویچ به دلیل کسب نتایج ضعیف رقم خورد، تاکنون شاهد ۲۰ تغییر روی نیمکت تیم‌ها بوده‌ایم  که در برخی موارد مثل جدایی کالدرون، استراماچونی، کمالوند و ... مشکلات مالی دلیل اصلی قطع همکاری و تغییر و تحولات روی نیمکت لیگ برتری‌ها بوده است و بعید نیست تا پایان رقابت‌ها شاهد تغییر و تحولات دیگری در کادر فنی تیم‌های حاضر در بازی‌ها باشیم.

عمر مربیگری در برخی تیم‌ها مثل ماشین سازی حتی به ۲ هفته هم نمی‌رسد و این موضوع زنگ خطری برای فوتبال در بالاترین سطح لیگ کشور محسوب می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار