آشناگر در آیین تجلیل از صنعتگران و معدن‌کاران استان رسماً درخواست کرد:
به گزارش تابناک سمنان: علیرضا آشناگر استاندار سمنان گفت: واحد‌های صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ استان برای رونق کسب و کار و توسعه اقتصادی وارد بازار سرمایه شوند و تحریم‌ها فرصتی ارزشمند برای تغییر نگرش از سوی صنعتگران و مدیران دستگاه‌های اجرایی به نفع تولید و افزایش اشتغال در کشور است.
کد خبر: ۸۷۵۵۸۹
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲ 15 July 2020

 

استاندار سمنان روز چهارشنبه در آیین تجلیل از صنعتگران و معدن‌کاران استان به مناسبت روز ملی صنعت و معدن در سالن یادگار امام(ره) استانداری سمنان افزود: صنعتگران و فعالان اقتصادی با وجود مشکلات عدیده ی موجود در بازار ، به محدودیت‌های مالی دولت نیز توجه نمایند.‌
وی تصریح کرد: بورس و بازار سرمایه ظرفیت بسیار خوبی است که باید از این ظرفیت نهایت بهره را برای توسعه اقتصاد برد.

علیرضا آشناگر با تاکید بر این نکته که جهش تولید نیازمند تغییر نگرش است گفت: این راهبرد دارای مولفه های مختلفی می باشد که باید تمامی مدیران و تولیدکنندگان نسبت به این موضوع درک اصولی داشته باشند.
آشناگر اضافه کرد: تامین مالی واحدهای صنعتی با توجه به بازار سرمایه در دستور کار واحدهای صنعتی باشد و اکنون ۷۰۲ نماد صنعتی در بورس فعال است و بسیاری از واحدهای صنعتی استان از ظرفیت بازار سرمایه به خوبی استفاده می کنند.
آشناگر با بیان اینکه، اکنون ۹۰ درصد منابع تامین‌ مالی واحد صنعتی کشور بانک ها هستند، ادامه داد: باید این رویه اصلاح شود و تولید کنندگان نیز از ظرفیت بازار سرمایه استفاده کنند.
استاندار سمنان در ادامه تصریح کرد: واحدهای صنعتی و تولیدی بزرگ استان سمنان وارد بازار سرمایه شوند و از ظرفیت بورس برای توسعه اقتصادی بهره ببرند.
وی تصریح کرد: بخش خصوصی ایده های خود را به نماینده عالی دولت در استان سمنان انتقال داده ودولت را حامی خود بداند و یقین داشته باشد که متولیان امر تمام‌‌ قد برای گره گشایی از مشکلات بخش خصوصی تلاش می کنند.
آشناگر همچنین با اشاره به این مهم که تحریم‌ باوجود مشکلات، فرصت تحول را نیز ایجاد می‌کند تصریح کرد ؛ دستگاه های نظارتی و اجرایی استان برای رفع مشکلات و روان سازی مقرارت برای جهش تولید تلاش می‌کنند.
استاندار سمنان ادامه داد: بسیاری از مشکلات بخش صنعت و تولید که در دیگر استان‌های کشور وجود دارد در سمنان وجود ندارد و دغدغه های این واحدها در قالب پیگیری های مستمر، کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و دیدار با وزرا و مدیران کشوری پیگیری می شود.
آشناگر اضافه کرد: روان سازی مقررات برای بهبود کسب و کار مورد توجه دولت بوده و نگرش مردم استان سمنان در جذب سرمایه گذار بی نظیر است و مسئولان برای حضور همه جانبه فعالان اقتصادی در عرصه صنعت و تولید آمادگی دارند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار