کد خبر: ۸۷۵۱۸۴
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹ 14 July 2020
تابناک/به گفته صمت سه تن و به گفته بهداشت حدود هفت تن گوشت فاسد از یک فروشگاه زنجیره‌ای گیلان کشف و معدوم شده اما هیچ خبری از مابه‌التفاوت احتمالی گوشت‌های فاسد باقی‌مانده در دسترس نیست.
سرنوشت نامعلوم حدود چهار تن گوشت فاسد فروشگاه زنجیره‌ای در رشت!

به گزارش خبرگزاری فارس ارز رشت، «احتکار یک فروشگاه در رشت و بازی با جان مردم»، خبری بود که چند روز پیش در رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی داخلی ارز جمله در خبرگزاری فارس گیلان به‌عنوان یک مطالبه مردمی جهت پیگیری منتشر شد.

فحوای خبر مربوط به موضوع احتکار فروشگاهی در رشت که به اذعان مردم با جانشان نیز بازی کرده مربوط به دپوی گوشت توسط یک فروشگاه زنجیره‌ای در رشت بود که در ایام کرونایی اقدام به ذخیره گوشت کرده، اما با بدشانسی و بی‌رغبتی مردم نسبت به خرید، سبب شد تا گوشت‌های دپو شده با نیت کسب سود بالا، فاسد و نهایتاً با حضور دستگاه‌های ناظر شناسایی و معدوم شوند.

 

مردم در ثبت مطالبه خود در سامانه فارس من خبرگزاری فارس مرقوم کرده بودند که «فروشگاهی در رشت گوشت را دپو کرده بود تا بازار عید را در دست بگیرد و از آن سود کند اما بیماری کرونا امان نداد. با این اوصاف باز هم طمع کردند و گوشت‌ها را نگه‌داشته و حاضر شدند که این محصول از بین برود ولی به دست مردم نرسد. پیام‌های مردمی موجود است که مرغ، گوشت تیکه‌ای و چرخ‌کرده گرفته بودند که بوی تعفن می‌داد و وقتی‌که به فروشگاه مراجعه کردند تا گوشت را پس دهند، فروشندگان از قبول آن ممانعت کردند».

کشف "سه " تن گوشت فاسد از فروشگاهی در رشت

آن‌طور که محمد درویش کردار، معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اعلام کرده مدیر فروشگاه مذکور موضوع انباشت گوشت فاسد ناشی از عدم خرید مصرف‌کننده در ایام کرونا را به دستگاه‌های متولی اعلام کرده بود.

به گفته وی پس از اعلام مدیر فروشگاه به دامپزشکی و بهداشت و همچنین با هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده با بهداشت و صمت، سه تن گوشت فاسد به‌صورت کلی معدوم شده و مردم اطمینان داشته باشند که هیچ گوشت فاسدی بین مردم توزیع نشده است.

 

کشف حدود "هفت " تن گوشت فاسد از فروشگاهی در رشت!

علوم پزشکی گیلان نیز با انتشار خبری در تارنمای خود گزارش کرده که در پی بازدید مشترک صورت گرفته توسط نمایندگان ادارات تعزیرات حکومتی، صمت، دامپزشکی، اصناف، نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی و واحد مهندسی بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان رشت از یک فروشگاه زنجیره‌ای واقع در سطح شهر رشت، ۶۹۵۰ کیلوگرم گوشت فاسد و غیرقابل‌مصرف کشف و توقیف شد.

علوم پزشکی گیلان همچنان گزارش کرده که یک باب سردخانه غیربهداشتی نیز پلمب و غیرفعال شده و پرونده واحد صنفی متخلف جهت پیگیری‌های قانونی بعدی به مراجع قضائی ارجاع شده است.

نکته قابل‌تأمل در این موضوع که نمی‌توان از آن عبور کرد، میزان کشف گوشت فاسد و متعفن در فروشگاه زنجیره‌ای مورداشاره طی یک بازدید و سرکشی مشترک دستگاه‌های متولی و تأمین‌کننده امنیت است.

علوم پزشکی گیلان اعلام کرده که در جریان بازرسی‌ها حدود هفت تن گوشت فاسد کشف کرده اما درعین‌حال صمت گفته تنها سه تن گوشت را کشف و نسبت به عدم عرضه آن در بازار جلوگیری کرده است.

بماند که در مطالبه ثبت‌شده مردم، دپو گوشت به زمان قبل از عید برمی‌گردد و باید شبکه نظارت در استان بسیار قوی‌تر عمل می‌کرد تا امنیت غذایی مردم به خطر نیفتد، اما به‌هرحال بنا بر آمار دو دستگاه صمت و بهداشت، همچنان حدود چهار تن گوشت فاسد احتمالاً در فروشگاه مذکور موجود است و این مسئله می‌تواند خطرآفرین باشد.

نگرانی عمیق‌تری که در این رابطه وجود دارد، توزیع سبدهای حمایتی و معیشتی تهیه‌شده از سوی خیران و گروه‌های جهادی است که در طول ایام کرونا وارد میدان شدند و به اذعان برخی از مدیران گروه‌ها، گوشت‌های تهیه و توزیع‌شده از فروشگاهی بوده که در آن گوشت فاسد کشف و معدوم شده است.

 

تعدادی از این گروه‌های جهادی در گفت‌وگوهای جداگانه از این اقدام بسیار مظطرب و نگران هستند و مطالبه عمومی آن‌ها عزل مدیر این فروشگاه زنجیره‌ای نام‌آشنا به دلیل ضعف شدید در مدیریت است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
میترا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
اینا باید اعدام بشن نه جوونای مملکتمون
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار