رئیس اداره مشاوره اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از دانش‌آموزان کلاس نهمی که قصد انتخاب رشته دارند خواست تا بر اساس توانایی‌ و علایق خود انتخاب رشته کرده و از روی چشم‌ وهم‌چشمی رشته‌ای را انتخاب نکنند که بعدا پشیمان شوند.
کد خبر: ۸۷۵۱۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴ 14 July 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،فردین منصوری  با بیان اینکه فرآیند انتخاب رشته دانش‌آموزان کلاس نهمی از مهر سال گذشته در مدارس شروع شده، گفت: این دانش‌آموزان از طریق مدارس در آزمون‌های رغبت و توانایی شرکت کرده‌اند، همچنین در قالب فرم‌هایی از مشاورین مدرسه، دبیران پایه نهم، دانش‌آموز و اولیای او نظرخواهی شده است.

منصوری با تاکید بر اینکه مهمترین اولویت در تدوین فرم هدایت تحصیلی توانایی های علمی دانش‌آموز و نمرات درسی پایه‌های هفتم، هشتم و نهم است، گفت: انتخاب رشته نهایی دانش‌آموز باید با لحاظ اولویت های مشخص شده برای او در فرم هدایت تحصیلی و پس از آن بر اساس چهار فاکتور توانایی دانش‌آموز، علاقه، ظرفیت منطقه و نیاز جامعه صورت گیرد.

رئیس اداره مشاوره اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه انتخاب رشته دانش‌آموزان کلاس نهمی باید بر اساس توانایی و علایق همراه با شناخت انجام شود، گفت: انتخاب رشته یک رخداد مهم در زندگی دانش‌آموزان است که باید با شناخت و آگاهی لازم انجام شود تا دانش‌آموز را در مسیر شکوفایی استعدادهایش قرار دهد.

وی تاکید کرد: یک انتخاب رشته بد می تواند مسیر زندگی تحصیلی و شغلی و حتی زندگی آینده دانش‌آموز را تحت تاثیر قرار دهد، لذا از والدین تقاضا می شود اگر در امر تحصیل تخصصی ندارند، از تصمیم‌گیری در مورد انتخاب رشته فرزندانشان صرف نظر کرده و این کار را به افراد صاحبنظر و متخصص بسپارند.

وی با تاکید بر اینکه چشم و هم چشمی در فرآیند انتخاب رشته دانش‌آموزان به هیچ عنوان توصیه نمی شود، گفت: هر فردی توانایی، استعداد و علایق خاص خود را دارد، لذا از دانش آموزان و خانواده های آنها درخواست داریم تا از روی چشم و هم چشمی با دوستان و خویشاوندان انتخاب رشته نکنند تا بعدا پشیمان نشوند.

وی با اشاره به آمار بالای دانش‌آموزان طرفدار تحصیل در رشته علوم تجربی به امید قبولی در رشته های پزشکی گفت: اگرچه ادامه تحصیل در این رشته ها می تواند آینده شغلی خوبی را پیش روی دانش آموزان قرار دهد، اما با توجه به محدودیت پذیرش رشته های دانشگاهی برای تحصیل در این رشته‌ها، تنها برخی دانش آموزان توان ادامه تحصیل در چنین رشته های تاپی را خواهند داشت و اصرار خانواده ها و دانش آموزان برای تحصیل در این رشته ها ممکن است در آینده به دلیل قبول نشدن در کنکور آنها را دچار سرخوردگی و پشیمانی کند.

منصوری در ادامه با اشاره به برنامه ریزی برای استفاده از ظرفیت های مشاورین مدارس برای انتخاب رشته کلاس نهمی‌ها، گفت: فرم های هدایت تحصیلی از روز 23 تیر در اختیار دانش آموزان قرار گرفته و از همین زمان هم مشاورین مدارس با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی برای ارائه خدمات مشاوره ای برای انتخاب رشته دانش آموزان کلاس نهمی در مدارس حضور دارند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار