مدیرکل پشتیبانی امور دام استان کرمانشاه گفت: توان افزایش عرضه مرغ منجمد در سطح استان را داریم، اما مردم استان تمایل چندانی به خرید مرغ منجمد ندارند.
کد خبر: ۸۷۵۱۲۶
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲ 14 July 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،اسماعیل پرویزی‌فر  اظهار کرد: در حاضر روزانه بین 10 تا 12 تن مرغ منجمد با قیمت هر کیلوگرم 13 هزار و 500 تومان برای مصرف کننده در استان عرضه می‌شود که توان افزایش این میزان تا 30 تا 40 تن را هم داریم.

وی اضافه کرد: به تمامی فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای و تعاونی‌های مصرف ادارات برای عرضه مرغ منجمد با قیمت مصوب دولتی نامه نوشته‌ایم، اما اکثر این فروشگاه‌ها تقریبا فقط یک مرحله اقدام به خرید و عرضه کرده‌اند و دیگر تقاضایی برای دریافت مرغ منجمد ندارند.

پرویزی‌فر ادامه داد: عرضه مرغ منجمد را با ماشین های سیار یخچال دار در مناطق پرتردد شهر نیز داریم، همچنین بین 70 تا 80 مرغ فروشی هم توزیع مرغ منجمد داشتیم که در حال حاضر روزانه فقط دو یا سه مرغ فروشی تقاضای خرید مرغ منجمد را دارند و این یعنی بازار کشش خرید مرغ منجمد را ندارد.

وی گفت: هیچ کمبودی برای عرضه مرغ منجمد در استان نداریم و عرضه را تا رسیدن قیمت مرغ به قیمت مصوب 15 هزار تومانی –به اضافه پنج درصد کمتر یا بیشتر به اختیار استانداران- ادامه می‌دهیم، هرچند مردم استان کرمانشاه به دلیل فرهنگ حاکم بر جامعه تمایل زیادی به خرید مرغ منجمد ندارند.

پرویزی فر به تمایل برخی به خرید مرغ زنده اشاره کرد و افزود: هم اکنون مراکز زنده فروشی، مرغ را با قیمت هر کیلوگرم 14 هزار تومان عرضه می‌کنند که مصرف‌کنندگان هم این قیمت‌ها را با قیمت 13 هزار 500 تومانی مرغ منجمد مقایسه کرده و در این بین خرید مرغ زنده را ترجیح می دهند، در حالیکه با احتساب افت حداقل 25 درصدی لاشه پس از کشتار، قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده برای مصرف‌کننده بیش از 19 هزار تومان تمام می‌شود. ضمن اینکه خرید مرغ زنده مخاطرات بهداشتی نیز به همراه دارد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار