فرماندار ایلام گفت: برگزاری مراسم عزا و عروسی ممنوع است و مراکز علمی، آموزشگاه‌ها و باشگاه‌های ورزشی نیز باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت و در صورت لزوم نیز باید تعطیل شوند.
کد خبر: ۸۷۴۵۷۹
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰ 13 July 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ خیراله گراوند  اظهار داشت: همه فرمانداران ملزم به اجرای مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا هستند و شهرستان‌ها نیز تابع سیاست‌ها و تصمیمات ستاد کرونای استانی است و از ابتدا تاکنون پس از انتخابات هرهفته ستاد کرونای شهرستانی برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: با شیوع کرونا در ایام عید نوروز همه چادرها با همکاری دستگاه‌ها، عوامل نظامی، انتظامی، قضایی، آحاد مردم، فضای مجازی و خود مردم جمع‌آوری شدند.

گراوند با بیان اینکه محدودیت‌هایی در سطح استان و شهرستان ایجاد شد، گفت: این محدودیت‌ها بنا بر تصمیم استاندار ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، اعضای ستاد کرونای استان و شهرستان، نیروی‌های نظامی و قضایی و دادستان اجرا شد.

فرماندار ایلام تاکید کرد: همه آحاد جامعه از جمله عوامل پلیس راهور و نیروی انتظامی و نظامی، اصحاب رسانه، دولت و همه حاکمیت دغدغه سلامت مردم را دارند و از هیچ کوششی برای غلبه بر این شرایط دریغ نمی‌کنند.

گراوند یادآور شد: در طول ۱۰ روز گذشته محدودیت‌هایی اعمال شده و اقداماتی از جمله گندزدایی و ضدعفونی در روستاها و بخش‌ها توسط دهیاران، بخشداران و در سطح شهر ایلام، چوار و جعفرآباد توسط شهرداری، منابع طبیعی، آب منطقه‌ای، دامپزشکی، سپاه و بسیج صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: در ۲ هفته گذشته در بحث نظارت و رعایت مسائل بهداشتی با بانک‌ها جلساتی برگزار و تاکید شد از اثر انگشت و خودکار استفاده نشود، همچنین بانک‌ها ملزم به نصب بنر مبنی بر عدم ارائه خدمات به مشتریان بدون ماسک هستند.

فرماندار ایلام یادآور شد: بر اساس تصمیم ستاد استانی کرونا کارهای بانکی باید بصورت الکترونیکی و غیرحضوری انجام شود و اطلاع‌رسانی در این زمینه نیز صورت گرفت اما اگر مراجعه به بانک ضروری باشد مشتریان باید با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک کارهای خود را انجام دهند.

وی با بیان اینکه بازدیدها بطور مستمر در سطح شهرستان صورت می‌گیرد، گفت: طی بازدید از ادارات و بانک‌ها، اماکنی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکرده بودند تذکر داده شد.

گراوند افزود: همچنین طی بازدید از نانوایی‌های سطح شهر، اصناف و باشگاه‌های ورزشی، اماکنی که موارد بهداشتی را رعایت نکردند با حضور اماکن، نیروی انتظامی و ورزش و جوانان پلمب شدند.

به گفته وی، تفرجگاه‌ها و پارک ها از جمله بام ایلام، پارک کوثر، چقاسبز و ارغوان تعطیل شد و مردم نیز در این مدت با رعایت موارد بهداشتی از رفتن به این مکان‌ها خودداری کردند.

گرواند با بیان اینکه با افزایش شمار ابتلا به کرونا در استان بیشتر مردم از ماسک استفاده می‌کنند، افزود: در تمام محلات شهر از طریق بلندگوی مساجد از مردم خواسته شد از ترددهای غیرضروری پرهیز کرده و از ماسک استفاده کنند.

فرماندار ایلام تاکید کرد: برگزاری مراسم عزا و عروسی ممنوع است و مراکز علمی، آموزشگاه‌ها و باشگاه‌های ورزشی نیز باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت و در صورت لزوم نیز باید تعطیل شوند.

وی اضافه کرد: در این مدت ۱۵ آرایشگاه زنانه به علت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به مراجع قضایی معرفی و چند مورد نیز پلمب شد.

فرماندار ایلام در خصوص افزایش چند برابری ابتلا به کرونا در بخش سیوان بدلیل هجوم شهروندان به این منطقه در روزهای تعطیل نیز گفت: تاکنون گزارشی در این ارتباط به دست ما نرسیده است و در صورت صحت چنین گزارشی این موضوع در ستاد کرونای استان مطرح می‌شود و بر اساس تصمیم اعضای ستاد قطعا محدودیت‌هایی اعمال خواهد شد.

گراوند تاکید کرد: ایجاد محدودیت و ممانعت از اختیارات فرمانداری نیست بلکه بر اساس تصمیم‌گیری‌ها در ستاد استانی کروناست./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار