گزارشگر ویژه سازمان ملل با اشاره به موضوع ترور سردار سلیمانی اعلام کرد نمی‌توان مسئول عالی‌رتبه کشوری را این چنین هدف قرار داد و آمریکا با این اقدام اصل حاکمیت را تحریف کرد.
کد خبر: ۸۷۴۲۶۳
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳ 12 July 2020

به گزارش تابناک سمنان: به نقل از المیادین، اگنس کالامارد، گزارشگر ویژه سازمان ملل در حوزه ترور‌های غیرقانونی و خودسرانه در دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر این سازمان ترور قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس را تحریف و تخریب اصل حاکمیت عنوان کرد.

وی گفت: آمریکا در اثبات اینکه ترور قاسم سلیمانی «شروط تعریف دفاع از خود را محقق کرده» شکست خورد و با این ترور اصل حاکمیت را تحریف کرد.

کالامارد با اشاره به اینکه پس از ترور سردار سلیمانی تعداد زیادی ابتکار عمل دیپلماتیک رخ داده است، افزود: امکان ندارد مسئول عالی‌رتبه در کشوری دیگر را به این شکل هدف قرار داد. این اقدام نقض حاکمیت اصول مختلف بود.

کالامارد پنجشنبه گذشته در گزارش خود در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل، ترور شهید قاسم سلیمانی را محکوم کرد و اقدام آمریکا را مغایر با ماده ۴ منشور سازمان ملل و غیر قابل توجیه دانست.

وی گفت: کشور‌ها و طرف‌های غیردولتی از پهپاد در جهان استفاده می‌کنند و استاندار‌دهای مشخصی در این باره وجود ندارد. یک مقام بلندپایه ایران که یک کشور با حق حاکمیت است، هدف قرار گرفت.

پس از اعتراض آمریکا به گزارش کالامارد، وی در توئیت خود نوشت: حقوق بین‌الملل، بین‌المللی است؛ آمریکایی نیست. قانون بین‌المللی مبنای هشدار‌های من در مورد استفاده تعریف نشده، کنترل نشده از هواپیما‌های بدون سرنشین مسلح، ارزیابی من از حمله هواپیما‌های بدون سرنشین [جنگی] به ژنرال سلیمانی، درخواست من جهت اقداماتی برای جلوگیری از بروز بحران‌های بعدی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار