گزارش اگنس کالامارد، گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره ترور سردار سلیمانی توسط آمریکا امروز به شورای حقوق‌بشر ارائه می‌شود.
کد خبر: ۸۷۳۰۹۴
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱ 09 July 2020

به گزارش تابناک سمنان: به نقل از خبرگزاری رویترز، اگنس کالامارد، مامور تحقیق سازمان ملل در زمینه حقوق‌بشر امروز پنجشنبه (۱۹ تیر) گزارشی از حمله پهپادی آمریکا و به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی، به شورای حقوق‌بشر سازمان ملل ارائه می‌کند.

کالامارد این امکان را در اختیار کشور‌های عضو قرار خواهد داد تا درباره اقدامی که باید در پیش گرفته شود، بحث و تبادل نظر کنند.

گزارشگر رویترز افزود: آمریکا سردار سلیمانی را مغز متفکر عملیات (مقاومت اسلامی) در منطقه می‌دانست.

گزارشگر سازمان ملل: ترور ژنرال سلیمانی نقض قوانین بین‌الملل است

اگنس کالامارد، گزارشگر ویژه سازمان ملل دو روز پیش ترور سردار سلیمانی در عراق با استفاده از پهپاد و با دستور رئیس‌جمهور آمریکا را نقض قوانین بین‌المللی و منشور ملل متحد دانست.

او در گزارشی که درباره ترور‌های هدفمند با استفاده از پهپاد‌های نظامی تهیه کرده و قرار است آن را به نشست روز پنجشنبه شورای حقوق بشر ملل متحد ارائه دهد، تاکید داشته مقامات آمریکا نتوانسته‌اند اسناد و شواهدی محکم در ضرورت حمله به کاروان حامل سردار سلیمانی ارائه کنند.

وزارت خارجه آمریکا گزارش سازمان ملل درباره پرونده سردار سلیمانی را محکوم کرد!

وزارت امور خارجه آمریکا غیرقانونی اعلام شدن ترور سردار قاسم سلیمانی از سوی سازمان ملل را محکوم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای مدعی شده است که انتشار این گزارش از سوی سازمان ملل و محکوم کردن آمریکا بابت حمله به سردار سلیمانی نیازمند «نوع خاصی از عدم صداقت فکری» بوده است!

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در این بیانیه همچنین مدعی شده که عملیات آمریکا برای «دفاع از خود» انجام شده است!

در سوم ژانویه سال میلادی جاری آمریکا در اقدامی تروریستی سردار قاسم سلیمانی و همراهانش را در یک حمله پهپادی در فرودگاه بغداد به شهادت رساند. اقدام تروریستی که خیلی زود با موشک باران بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در عراق از سوی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران پاسخ داده شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار