هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال؛
رقابت‌های لیگ برتر فوتبال با برگزاری ٢ بازی در روز جمعه، وارد هفته بیست و چهارم می‌شود.
کد خبر: ۸۷۳۰۸۶
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴ 09 July 2020

به گزارش تابناک سمنان: رقابت‌های لیگ برتر فوتبال این هفته با برگزاری ۶ دیدار پیگیری می‌شود که در مهمترین بازی پرسپولیس صدرنشین در تبریز میهمان ماشین سازی خواهد بود و سپاهان رده دومی از پارس جنوبی پذیرایی می‌کند. دیدار تیم‌های انتهای جدولی پیکان و گل گهر سیرجان هم یکی دیگر از بازی‌های حساس این هفته است.

ماشین سازی - پرسپولیس/  جمعه ۲۰:۱۵

شاگردان یحیی گل محمدی که با توقف سپاهان رده دومی در هفته قبل، اختلاف خود را با این تیم به ۱۲ امتیاز رسانده اند، این هفته در تبریز به مصاف ماشین سازی می‌روند.

۱۲ بازی از آخرین باخت سرخپوشان در لیگ نوزدهم می‌گذرد و در این مدت، آن‌ها فقط بازی مقابل استقلال را بدون ۳ امتیاز به پایان رسانده اند. کمال کامیابی نیا به دلیل اخراج مقابل شاهین شهرداری در بازی هفته قبل، تیمش را در این دیدار همراهی نمی‌کند.

در آن سوی میدان هم ماشین سازان پس از برتری ۲ بر یک مقابل استقلال در هفته شانزدهم، دیگر طعم پیروزی را نچشیده اند و هر ۴ بازی گذشته را هم با شکست پشت سر گذاشته اند. رضا مهاجری سرمربی جدید ماشین سازان هم که در دیدار قبلی روی نیمکت این تیم نشست، موفق نشد روند نزولی این را به پایان برساند و باید دید سقوط آزاد این تیم خصوصی در جدول رده بندی بازی‌ها، چه زمانی به پایان می‌رسد.

 

دیدار ماشین سازی و پرسپولیس، تقابل بهترین خط دفاعی لیگ برتر (پرسپولیس) با یکی از بدترین خطوط دفاعی لیگ نوزدهم است. ماشین سازان تبریزی با ۳۲ گل خورده پس از پیکان و شاهین، سومین خط دفاعی ضعیف لیگ نوزدهم را در اختیار دارند.

شاهین شهرداری بوشهر - ذوب آهن اصفهان/ جمعه ساعت ۲۱

شاهینی که پس از نیامدن "میشو کریستیچوویچ"، مهرداد کریمیان را به عنوان سرمربی جدید خود معرفی کرده، برای بقا در لیگ نوزدهم محکوم به برتری مقابل ذوبی‌ها در بازی خانگی این هفته است. بوشهری‌ها پس از ۳ برد پیاپی، از ۳ بازی قبلی تنها یک امتیاز کسب کردند و دوباره به قعر جدول تکیه زدند. مثبت شدن تست کرونای یکی از بازیکنان شاهین پیش از بازی با ذوب آهن، آخرین حاشیه این تیم انتهای جدولی است.

ذوب آهن هم که پس از نیامدن رادولوویچ، با لوکا بوناچیچ به توافق رسید، پس از ۲ شکست متوالی و دریافت ۶ گل، پا به بوشهر می‌گذارد و تلاش می‌کند تا بیش از این به قعر جدول نزدیک نشود. البته مدیران باشگاه ذوب آهن به برگزاری این دیدار در شهر بوشهر اعتراض دارند و برای مبتلا نشدن بازیکنانشان در این شهر، تضمین خواسته اند.

شهرخودرو خراسان - سایپا/ شنبه ۲۰:۳۰

شهرخودرویی که یکی از مخالفان ادامه برگزاری رقابت‌های لیگ نوزدهم بود، پس از ۲ برد پیاپی، حالا برای دومین بار امیدوار به کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا بوده و با تعطیلی مجدد بازی‌ها مخالفت کرده است.  

شهرخودرویی ها، تنها به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به سپاهان در رتبه سوم هستند و حریف این هفته آن‌ها نیز یکی دیگر از تیم‌های انتهای جدولی محسوب می‌شود. هر چند که سرآسیایی از هدایت این تیم کناره گیری کرده و باید دید تکلیف نیمکت این تیم در بازی با سایپا چگونه خواهد بود.

سایپای صادقی، ۵ بازی گذشته خود در لیگ برتر را بدون برد به پایان رسانده و در این دیدارها هم ۲ بار بازنده زمین بازی را ترک کرده است. نارنجی پوشان درصورت باخت در این بازی، بیش از پیش به انتهای جدول نزدیک می‌شوند.

سپاهان اصفهان - پارس جنوبی جم/  شنبه ۲۰:۴۵

سپاهانی که در جدول رقابت‌ها کمترین باخت (۲ باخت) را در بین تیم‌های لیگ برتری داشته، این هفته دیداری سرنوشت ساز با پارس جنوبی انتهای جدولی برگزار می‌کند. شاگردان ژنرال از ۵ بازی گذشته خود تنها یک برد داشتند و به همین دلیل از کورس قهرمانی عقب افتاده اند.

سروش رفیعی، هافبک بازیساز اصفهانی‌ها پس از ۲ روز فیزیوتراپی، دوباره در تمرینات زردپوشان شرکت کرده و مشکلی برای بازی این هفته مقابل پارس جنوبی ندارد.

در آن سوی میدان هم، پارس جنوبی بدون برگزار کردن بازی هفته گذشته خود مقابل استقلال، دیداری دشوار با یکی از صدرنشینان لیگ نوزدهم  برگزار می‌کند. شاگردان افاضلی به دلیل مشکلات پروازی، به صورت زمینی و با اتوبوس راهی اصفهان می‌شوند و برای این بازی هم چند بازیکن خود را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارند.  پارسی‌ها در ۱۱ بازی اخیر خود تنها یک برد مقابل تراکتور داشتند و برای بقا در لیگ، کار دشواری در ادامه رقابت‌های پیش رو خواهند داشت.

این تیم نفتی با کسب ۲۰ امتیاز در جایگاه سیزدهم جدول قرار دارد و اختلافش با تیم‌های دوازدهم و چهاردهم جدول هم تنها یک امتیاز است.

صنعت نفت آبادان - نساجی مازندران/ شنبه ساعت ۲۱

تیم آماده نیم فصل اول رقابت‌ها که حتی تا رتبه چهارم جدول هم بالا آمد، این هفته در آبادان میزبان نساجی خواهد بود. نفتی‌ها پس از ۲ برد پیاپی مقابل تراکتور با ۲ گل مغلوب شدند و این هفته مقابل نساجی رده نهمی به میدان می‌روند.

نساجی هم که هفته قبل بازی اش مقابل فولاد به تعویق افتاد، به دلیل اختلاف ۸ امتیازی که با نفت مسجد سلیمان دارد، در صورت برتری در این بازی هم، صعودی در جدول رده بندی نخواهد داشت. گفته می‌شود، سیروس دین محمدی دستیار محمود فکری، به زودی از نساجی راهی تبریز می‌شود تا در کنار ساکت الهامی روی نیمکت پرشور‌ها بنشیند.

پیکان تهران - گل گهر سیرجان/  شنبه ساعت ۲۱

یکی از بازی‌های حساس این هفته، تقابل تیم‌های انتهای جدولی پیکان و گل گهر خواهد بود. خودروسازان تهرانی، پس از یک برد روحیه بخش مقابل ذوب آهن، آن هم با نتیجه درخشان ۴ بر یک، حالا در یک بازی خانگی مقابل یکی از حریفان مستقیم خود برای بقا در لیگ نوزدهم صف آرایی می‌کنند.  

برد هفته قبل شاگردان عبدالله ویسی پس از ۱۲ بازی به دست آمد و باعث شد تا آن‌ها از قعر جدول یک پله صعود داشته باشند. آن‌ها به جز بازی این هفته، ۲ دیدار سرنوشت ساز دیگر با سایپا و پارس جنوبی در ۲ هفته آتی نیز  پیش رو دارند.

گل گهر هم که پیش از تعطیلات لیگ نوزدهم به دلیل شیوع ویروس کرونا، روند خوبی را طی می‌کرد، حالا ۲ بازی پیاپی را مقابل سپاهان و شهرخودرو با شکست و بدون گل زده به پایان رسانده و برای بقا در لیگ برتر، کار سختی پیش رو دارد.

طبق برنامه اعلام شده از سوی سازمان لیگ فدراسیون فوتبال، ۲ بازی دیگر این هفته باید برگزار می‌شد که با توجه به تایید تست کرونای بازیکنان استقلال و فولاد، دیدار‌های این هفته این ۲ تیم مقابل تراکتور تبریز و نفت مسجد سلیمان، احتمالا در زمان دیگری انجام خواهد شد. هر چند که هنوز سازمان لیگ نظر قطعی را اعلام نکرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار