بخشی از جامعه‌ پزشکی جهانی معتقدند که هوا یکی از مهمترین عوامل گسترش ویروس کرونا است.
کد خبر: ۸۷۲۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹ 08 July 2020

تاکید دانشمندان بر نقش هوا در گسترش عامل کرونا

به گزارش تابناک سمنان: ۲۳۹ دانشمند به نمایندگی از ۳۲ کشور در حال آماده سازی هستند تا از سازمان جهانی بهداشت (WHO) بخواهند توصیه‌های خود را در ارائه اطلاعات ویروس کرونا تجدید نظر کند، زیرا شواهدی وجود دارد که ادعا می‌کند این بیماری در هوا پخش می‌شود و هوا مهمترین نقش را در آلوده کردن افراد دارد.

در این نامه شواهدی از موقعیت ویروس کرونا وجود دارد که مسیری را در هوا را طی می‌کند و باعث ایجاد عفونت در افراد می‌شود.

 سازمان جهانی بهداشت پیش تر اعلام کرده بود که ویروس کرونا از طریق قطرات تنفسی هنگام عطسه، سرفه و صحبت کردن وارد محیط می‌شود و سطوح را آلوده می‌کند. به گفته این سازمان؛ سطوح، مهمترین نقش را در گسترش بیماری کرونا دارد.

بخشی از جامعه علمی معتقدند که ویروس از طریق هوا انتقال می‌یابد و می‌تواند افراد را به هنگام استنشاق هوا آلوده کند. برخی دانشمندان می‌گویند حتی قطرات حامل ویروس می‌توانند به تدریج در طول اتاق حرکت کنند و در هوا باقی بمانند.

 

انتقال هوایی به یک عامل مهم در گسترش ویروس کرونا تبدیل شده است. صرف نظر از اینکه فاصله اجتماعی حفظ شود، ماسک زدن در تمام محیط‌های داخلی ضروری است. همچنین کارکنان مراقبت‌های بهداشتی به ماسک‌های N۹۵ احتیاج دارند که بتواند ذرات کوچک ویروس کرونا را فیلتر کند.

بنیتا آلگرانزی، رهبر فنی در زمینه کنترل عفونت در سازمان جهانی بهداشت گفت: هنوز  مدارک محکمی در مورد انتقال هوایی این ویروس وجود ندارد.

او گفت: در دو ماه گذشته، ما چندین بار اظهار داشتیم که انتقال ویروس کرونا را از طریق هوا  امکان پذیر است، اما هنوز شواهد محکمی در دسترس نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار