متخصصان هشدار داده‌اند کرونا می‌تواند بیشتر ارگان‌های بدن مانند عروق را درگیر کند و سکته مغزی و علائم عمومی کووید ۱۹ را برای بیمار به همراه داشته باشد.
کد خبر: ۸۷۲۶۸۳
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳ 08 July 2020

به گزارش تابناک سمنان: کرونا در ماه‌های اخیر نشانه‌های مختلفی را از خود به نمایش گذاشته است و متخصصان در این زمینه هشدار داده اند. کرونا می‌تواند بیشتر ارگان‌های بدن مانند عروق را درگیر کند. این روز‌ها با اوج گرفتن بیماری کرونا شاهد رفتار‌های متفاوتی از این ویروس هستیم که بیشتر مردم از این رفتار‌ها اطلاعی ندارند.

تحقیقات نشان می‌دهد که ویروس کرونا می‌تواند تمام ارگان‌های بدن را تحت تاثیر خود قرار دهد. متخصصان معتقدند رفتار این ویروس را می‌توان در درگیری عروق بدن مشاهده کرد که دیواره عروق می‌تواند به وسیله این ویروس صدمه پیدا کند و عوارض کرونا را به صورت سکته‌های مختلفی از خود نشان دهد.

در یک فرد همزمان علائم سکته مغزی و علائم عمومی کرونا مانند خستگی و بی حالی با هم همراه بوده است که نگرانی همزمان شدن این دو موضوع با یکدیگر بیشتر می شود.

این بیماری هزار چهره در این روز‌ها تمام گروه‌های سنی را تهدید می‌کند. به طوری که در یک آمار کلی از طرف معاون وزارت بهداشت می‌توان گفت از هر ۱۹ مریض، ۱۲ نفر  زیر ۵۰ سال هستند. حتی افرادی با سن ۲۷ و ۱۶ ساله در بین بیماران دیده می‌شود. در این شرایط با وجود خدمات درمانی، رفتار‌های من و شما است که در مهار این بیماری تعیین‌کننده است. بنابراین می‌توان گفت بازگشت به حالت عادی و فروکش کردن افزایش آمار‌ها به رعایت اصول بهداشت افراد جامعه بستگی دارد.

مقابله با این ویروس قوی پازلی است که همراهی مردم و مسئولان در کنار هم آن را تکمیل می‌کند. حال و احوال این روز‌های بیمارستان‌ها و کادر درمانی چندان خوب نیست، بنابراین بهتر است با رعایت موارد بهداشتی نیروی دوباره را به بدنه سلامت کشور تزریق کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار