کارشناس فوتبال کشورمان درباره مسائل مختلف صحبت‌هایی را مطرح کرد.
کد خبر: ۸۷۲۶۷۳
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴ 08 July 2020

به گزارش تابناک سمنان: بهتاش فریبا پیشکسوت فوتبال کشورمان در خصوص وضیعت استقلال و تیم‌های لیگ برتری اظهار داشت: شرایط حال حاضر فوتبال ایران به سود هیچ کدام از باشگاه ها نمی‌باشد چرا که با وجود کرونا نه تنها برای تیم‌هایی مانند فولاد و استقلال بلکه برای  تیم‌های دیگر لیگ برتری برگزاری بازی خطرناک است. تمام تیم‌های لیگ برتری با این ویروس منحوس درگیر هستند.

التماس کردیم لیگ را برگزار نکنند

وی افزود: تمام پیشکسوتان در مصاحبه های خود التماس کردند که لیگ را شروع نکنید. فوتبال مگر چقدر ارزش دارد که جان بازیکنان را فدای منفعت‌های خود می‌کنند. با برگزاری لیگ برتر مخالف بودیم چرا که می‌دانستیم در ایران پتانسیل کنترل بازیکنان برای مبتلا نشدن به کرونا را نداریم. برای شروع لیگ، بازی‌های آسیایی را بهانه کردند که زود لیگ را شروع کنند و شرایط امروز فوتبال ما هم نتیجه همین تصمیم‌های اشتباه است.

آیا لیگ برتر ایران مهم‌تر از المپیک است؟

وی ادامه داد: در دنیا تورنمتی بالاتر از المپیک نداریم که آن هم امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد، آیا لیگ برتر ایران مهم‌تر از المپیک بود؟ چرا مسئولان ما همیشه به فکر خودشان هستند و سلامتی فوتبالیست‌ها برای آن ها هیچ اهمیتی ندارد؟ رئیس فیفا در مصاحبه‌ای اعلام می‌کند سلامتی مهم‌تر از فوتبال است این حرف باید برای تمام فدراسیون‌های فوتبال دنیا قابل قبول باشد. بازیکنان فوتبال به جز خود خانواده‌های خود را نیز آلوده کرده اند.

پیشکسوت فوتبال ایران بیان کرد: اگر بازیکنی مبتلا به کرونا شود باید ۱۴ روز در قرنطینه باشد تا بهبود پیدا کند این یعنی بهم ریختن تمرینات و از دست رفتن سیستم ایمنی و قدرتی بازیکنان، که جبران آن نیاز به زمان دارد. هیچ بازیکنی نمی‌تواند بعد از ۱۴ روز قرنطینه فوتبال بازی کند و این تصمیم عقلانی نیست. امیدواریم با تصمیماتی که گرفته می‌شود رقابت‌های لیگ برتر هرچه سریع‌تر بدون درد سر تمام شود. 

 

فدراسیون به گونه ای اداره می شود که افراد فوتبالی نمی توانند در اساسنامه نظری دهند

فریبا درباره اساسنامه فدراسیون فوتبال بیان کرد: فدراسیون فوتبال ایران به گونه‌ای اداره می‌شود که نباید فوتبالیست‌ها به آن راه پیدا کنند و نظری در این باره بدهند. یکی از شروط حضور در فدراسیون فوتبال ایران ۱۰ سال سابقه مدیریت است، در دنیای فوتبال چنین شرطی وجود ندارد چراکه اعضای یک فدراسیون از ریاست فدراسیون تا مقام‌های پایین‌تر باید فوتبالی باشند.

وی افزود: شما نگاه کنید در جهان چه کسانی بر فوتبال ریاست می‌کنند. رئیس فدراسیون حال حاضر آلمان مگر سابقه مدیریت ۱۰ ساله داشته است؟ او چون فوتبالی بود بعد از شرکت در انتخابات فدراسیون به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال انتخاب شد و با توجه به تجربیات فوتبالی خود توانست موفقیت‌های بزرگی به دست آورد. در فوتبال ما کدام بازیکن می‌تواند بدون تجربه مدیریتی وارد بدنه فدراسیون شود. ایران فوتبالیست تحصیل کرده کم ندارد، چرا از آن‌ها استفاده نمی‌کنیم؟ این‌ها همه سوالاتی است که باید به آن‌ها جواب‌های منطقی داده شود.

اساسنامه چه چیزی دارد که محرمانه مانده و شفاف سازی نمی‌شود؟

پیشکسوت فوتبال تصریح کرد: اساسنامه نامه فوتبال ایران مشکلات بسیار دارد و باید با کمک افراد حاضر و کار بلد در مجمع آن را اصلاح شود تا به آینده فوتبال کشور امیدوار بود. فوتبال ما با انتقاد‌ها پیشرفت خواهد کرد. وقتی نظر پیشکسوتان و حتی کارشناسانی که عمر خود را در فوتبال ایران گذرانده اند برای هیچ کس مهم نیست، باید چنین مشکلاتی پیش بیاید. اساسنامه چه چیزی دارد که محرمانه مانده و شفاف سازی نمی‌شود؟ مگر چه در این اساسنامه نوشته شده است که هیچ کس نباید آن را ببیند.

نمی توان اساسنامه فدراسیون را با بله قربان گوها به تایید فیفا رساند

بهتاش فریبا در ادامه گفت: با وجود پنهان کاری‌ها از سوی فدراسیون درباره اساسنامه نمی‌توان آن را با چند نفر بله قربان گو به تایید فیفا رساند. فیفایی که بسیار دارد هوشیارانه عمل می‌کند. من معتقدم همه کمیته‌هایی که در مجمع نماینده دارند باید ورود کنند و مسئله را به نفع فوتبال کشورمان تغییر دهند.

پیشکسوت فوتبال در پایان خاطر نشان کرد: سلامتی فوتبالیست‌ها باید اولویت اول فدراسیون باشد. ۱۹ سال لیگ را برگزار کردیم چه شد؟ یک تیم قهرمان شد و یک تیم هم به دسته‌های پایین‌تر سقوط کرد. باید در این شرایط بحرانی به فکر فوتبالیست‌های باشیم نه منافع شخصی؛ شنیده ام فدراسیون فوتبال گفته است آزمایش‌های بیمارستان مسیح دانشوری را قبول ندارد. بازهم اینجا برای همه جامعه فوتبال سوال است، اگر قبول ندارید چرا قبل از شروع لیگ به آن فکر نکرده بودید؟ چرا با ایفمارک که فوتبال دنیا از آن برای سلامتی ورزشکاران کمک میگیرند کمک نگرفتید؟

وی افزود: فدراسیون فوتبال می‌توانست به راحتی با ایفمارک مذاکره کند و با استفاده از سهمیه خود باشگاه‌ها این مسئله بسیار حرفه‌ای حل کند. وقتی فدراسیونی که فکر سلامتی بازیکنان را نکرده است چگونه تصمیم به برگزاری لیگ می‌گیرد. نا کارآمدی در فدراسیون تا کجا باید ادامه داشته باشد؟

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار