یک مسئول عراقی در گفت وگویی به رشادت‌های سردار سلیمانی در جنگ با داعش پرداخت.
کد خبر: ۸۷۱۴۱۴
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰ 05 July 2020

یک مسئول عراقی در گفت وگویی به رشادت‌های سردار سلیمانی در جنگ با داعش پرداخت.

به گزارش ایسنا، احمد الاسدی، رئیس کمیسیون "السند الوطنی"در پارلمان عراق در گفت وگو با شبکه المیادین گفت: در بدو ورود داعش به عراق از آمریکایی ها درخواست کمک کردیم اما آن ها هیچ کمکی به ما نکردند.

وی ادامه داد: با سقوط موصل شکست های ما آغاز شد و در یک روز تمام مناطق میان موصل و صلاح الدین سقوط کردند اما مجاهدان عراقی به فرماندهی شهید قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس فورا وارد عمل شدند و داعش را از ورود به بغداد و سامرا بازداشتند.

وی تاکید کرد: سردار سلیمانی در ۱۰ژوئن ۲۰۱۴ وارد بغداد شد و به همراه ابومهدی المهندس وصدها رزمنده دیگر به سوی شهر بلد حرکت کردند که در آن زمان راه ارتباطی آن قطع شده بود.

الاسدی تاکید کرد که از زمان سقوط موصل تا صدور فتوای آیت الله سیستانی ده ها رزمنده تحت فرماندهی شهید قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس در میتدین نبرد با داعش جنگیدند و به شهادت رسیدند.

وی گفت: شهید سلیمانی در عملیات نظامی در خط مقدم و جلوی تمام رزمندگان حضور داشت، ما هیچ وقت احساس نکردیم که سردار سلیمانی عراقی نیست این درحالی است که او با درخواست دولت عراق به عنوان مستشار نظامی آمده بود.

احمد الاسدی تاکید کرد که سردار سلیمانی همانند یک فرمانده و یا یک مستشار نظامی برای کشور دیگر عمل نکرد بلکه او همانند دیگر مجاهدان مبارزه می کرد و جان بر کف  ده ها بار مورد اصابت گلوله وخمپاره قرار گرفت.

وی تاکید کرد که سردار سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس طی چند روز عملیات آزاد سازی منطقه جرف الصخر را نیز برعهده گرفتند.

الاسدی در بخش دیگری خاطر نشان کرد: شهر آمرلی نیز از تمامی طرف ها محاصره شده بود و مردم به همراه نیروهای الحشد الشعبی به مدت ۸۳ روز در آن شهر مقاومت کردند تا کمک ها به آن ها برسد و در آن زمان و درحالی که آن منطقه بمباران می شد شهید قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس با هلیکوپتر به آن شهر میرفتند.

وی در بخش دیگری خاطر نشان کرد: سردار سلیمانی که یک شخص دولتی و فرستاده رسمی بود در هر فرصتی که پیش می آمد با عشایر عراقی دیدار می کرد و به مناطق آزاد شده می رفت.
الاسدی در این گفت و گو از شبکه المیادین درخواست کرد که به همراه اهالی سنجار مستندی از مجاهدت های شهید قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس ضبط کند.

وی تاکید کرد که در زمان حمله داعش شهید قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس به همراه چند مستشار دیگر به اربیل رفتند و با مسعود بارزانی دیدار کردند.

رئیس کمیسیون السند الوطنی در پارلمان عراق تاکید کرد که سردار سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس به همراه ۸۰ رزمنده دیگر از حزب الله لبنان و مشاوران سپاه پاسداران ایران در خط مقدم جبهه جنگ با داعش ایستادند.

وی گفت: همان روز اول که داعش می خواست وارد اربیل شود  ۴ هواپیما  که حامل موشک و اسلحه و تجهیزات از ایران بود برای این شهر ارسال شد و از همان روز اول ده‌ها کادر از نیروهای حزب الله همراه ما بودند.
الاسدی تاکید کرد که حمایت های جمهوری اسلامی ایران از عراق در زمان نخست وزیری العبادی نیز ادامه داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار