حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی:
به گزارش تابناک سمنان: حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی مدیرکل اوقاف استان سمنان بابیان اینکه وقف منطبق بر نیاز‌های امروز جامعه یکی از ضروریات است، گفت: واقفان استان ۱۴۷ مدرسه وقف کردند.
کد خبر: ۸۷۱۴۰۳
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲ 05 July 2020

حجت الاسلام تدینی» مدیرکل اوقاف و امور خیریه سمنان شد - خبرگزاری حوزه

مدیرکل اوقاف استان سمنان ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی اوقاف سمنان ضمن بیان اینکه واقفان استان ۱۴۷ مدرسه وقف کردند، ابراز داشت: از این تعداد ۱۱ مدرسه عرصه و اعیان وقفی، ۱۳۵ مدرسه عرصه آن‌ها وقفی و یک مدرسه که اعیان آن وقفی است.

وی با اشاره به اینکه در شاهرود ۶۲ مدرسه با عرصه وقفی وجود دارد، ابراز داشت: در دامغان ۱۷ مدرسه، در سمنان ۱۲ مدرسه، در بخش بسطام ۱۷ مدرسه و در مهدی‌شهر ۹ مدرسه با عرصه وقفی وجود دارد.

حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی ضمن بیان اینکه پنج مدرسه عرصه و اعیان وقف در شاهرود وجود دارد، افزود: سه مدرسه عرصه و اعیان وقف در سمنان و شهرستان‌های سرخه و مهدی‌شهر و بخش بسطام نیز هرکدام دارای یک باب مدرسه عرصه و اعیان وقف دارند.

تدینی شمار مدارس با عرصه وقفی در سرخه را پنج باب برشمرد و تصریح کرد: سه باب مدرسه با عرصه وقفی در گرمسار وجود دارد و شهرستان‌های آرادان و میامی هر یک دارای دو باب مدرسه با عرصه موقوفه هستند.

مدیرکل اوقاف استان سمنان در ادامه بابیان اینکه وقف منطبق بر نیازهای امروز یکی از ضروریات جامعه محسوب می‌شود، افزود: آمار وقف مدارس حاکی از اهمیت دادن واقفان به علم و دانش است اما این به‌تنهایی کافی نیست و امیدواریم واقفان در این مسیر با اداره اوقاف شهرستان‌ها لینک شوند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار