وزیر راه و شهرسازی گفت:ساخت واحد‌های مسکن ملی آغاز شده و تا پایان تیرماه اولین واحد‌ها به بهره برداری می‌رسد.
کد خبر: ۸۷۱۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳ 05 July 2020

مسکن ملی

به گزارش تابناک سمنان: محمد اسلامی وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه برای اولین بار در کشور کل فرآیند‌های ثبت نام مسکن ملی از تشکیل پرونده تا افتتاح حساب و عضویت در پروژه‌ها به صورت الکترونیکی انجام می‌شود تصریح کرد: نیازی به حضور فیزیکی مردم نیست و تا روز گذشته حدود ۱۲ هزار نفر در بانک افتتاح حساب کرده اند.

او گفت: این فرآیند مسیر طییعی خود را طی می‌کند و تسهیلاتی که به سازندگان پرداخت می‌شود حدود ۱۰۰ میلیون تومان برای هر واحد مسکونی است.

وزیر راه وشهرسازی اظهار کرد: مصوبه شورای پول و اعتبار آورده هر سازنده را ۲۰ درصد و میزان تسهیلات پرداختی را ۸۰ درصد در نظر گرفته است.

اسلامی با بیان اینکه سازنده پس از دریافت تسهیلات و اتمام ساخت، واحد مسکونی را به خریدار منتقل می‌کند گفت: خریدار می‌تواند این تسهیلات را به صورت فردی و یا زوج دریافت کند و پس از آن بازپرداخت را انجام دهد.

او اظهار کرد: میزان تسهیلات برای زوجین ۱۶۰ میلیون تومان برای تهران و در شهرستان‌ها ۱۲۰ میلیون تومان است که با یک تنفس چند ماهه پس از دریافت، بازپرداخت آن را آغاز می‌کنند.

اسلامی درباره آخرین وضعیت مسکن ملی هم گفت: ساخت و اجرای این واحد‌ها آغاز شده و تا پایان تیرماه اولین واحد‌ها به بهره برداری می‌رسد.

او تاکید کرد: هنوز مصوبه پرداخت تسهیلات به مستاجران اعلام نشده است.

اسلامی با اشاره به اینکه تمامی ۳۷ پروتکل بهداشتی به ایرلاین‌ها ابلاغ شده است افزود: فاصله گذاری اجتماعی در هواپیما و قطار‌ها باید رعایت شود و تمامی بخش‌های حمل ونقلی موظف به رعایت آن‌ها هستند.

او بیان کرد: طبق مصوبه اخیر ستاد ملی مبارزه با کرونا در تمامی مراکز‌ عمومی ۴ لایه نظارت پیش بینی شده و تمامی افراد در این مراکز ملزم به زدن ماسک هستند و اگر کسی در اتوبوس، هواپیما و یا قطار از زدن ماسک خودداری کرد متصدی هواپیما و یا سایر بخش‌های حمل ونقلی می‌تواند این فرد را پیاده کند.

او توضیح داد: در این جریان تنها سلامت فرد در نظر گرفته نمی‌شود بلکه بحث سلامت تمامی افراد جامعه مطرح است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار