عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: آموزش‌های مجازی به ناچار در چرخه آموزش جای گرفتند، اثر مطلوب بر روند آموزش ندارند.
کد خبر: ۸۷۱۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷ 05 July 2020

نارضایتی تمامی افراد از برگزاری کلاس‌های مجازی

به گزارش تابناک سمنان: مهری بهار، عضو هیئت علمی و استاد دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران درباره تاثیر اطلاع رسانی صفحات مجازی در اخبار به موقع همانند ویروس کرونا اظهار کرد: ویروس کرونا امکان بازبینی جدیدی را در فضای مجازی ایجاد کرده و این موضوع در تعاملات انسانی، روابط خانوادگی، اوقات فراغت و ...تاثیر بسیار خوبی گذاشته است.

او افزود: رسانه صورت دو وجهی در دوران مدرن دارد، یعنی هم باعث ایجاد شناخت و آگاهی می‌شود و هم باعث ایجاد فضای نامقدس، افزایش خشونت و کلام ناپاک است.

بهار تاکید کرد: تاثیر صفحات مجازی یا رسانه بر مخاطب بستگی به نوع استفاده افراد دارد، اگرچه نقش رسانه‌ها و میزان نفوذ آنها در ساخت فرهنگی جوامع بر کسی پوشیده نیست. 

جایگزین شدن آموزش مجازی به جای آموزش حضوری

این عضو هیئت علمی دانشگاه تهران تصریح کرد: رسانه یا آموزش‌های مجازی دانشگاه‌ها به علت اینکه در این چند ماه اخیر قوی شده اند، در آینده نه چندان دور، صد در صد پیشرفت خوبی به همراه خواهند داشت و همین علت ممکن است شاهد جایگزین شدن آموزش مجازی به جای آموزش حضوری باشیم.

بهار با اشاره به اینکه استفاده از آموزش‌های مجازی امکان موازی با آموزش‌های رسمی ایجاد کرده است، تصریح کرد: یعنی کلاس‌های مجازی جایگزین کلاس‌های حضوری یا فیزیکی شده اند.

او با بیان اینکه اهمیت آموزش‌های رسمی یا حضوری دانشگاه‌ها در حفظ آداب و رسوم و سنت های قدیمی تر است، تاکید کرد: یعنی با حضوری برگزار شدن کلاس ها حفظ قواعد، فاصله کم دانشجویان و دانش آموزان با اساتید و معلمان و رعایت درجه مراتب به وجود خواهد آمد و در این صورت شان اساتید و احترام به آن ها حفظ خواهد شد، اما در صورت مجازی برگزار شدن کلاس‌ها و صحبت کردن در فضای مجازی بین اساتید و دانشجویان باعث می شود تا احترام به استاد کاهش پیدا کند و روابط صمیمی‌تر شود و دیگر حالت رسمی نباشد. 

این عضو هیئت علمی دانشکده اجتماعی دانشگاه تهران ادامه داد: طبق نظر سنجی از استادان و دانشجویان، فضای مجازی یا کلاس‌های الکترونیکی نمی‌توانند همانند کلاس‌های حضوری تاثیر مطلوب بر روند آموزش داشته باشند.

بهار تصریح کرد: رسانه یک فضای نقد گونه است که به علت تعاملات دو سویه احساسات را به راحتی بیان می‌کند و این قبیل موارد برای افراد فرهیخته و با ظرفیت مناسب است، اما نمی‌تواند جایگزین مناسبی برای آموزش به دانشجویان و دانش آموزان باشد.

نارضایتی تمامی افراد از برگزاری کلاس‌های مجازی

تایید اجباری افراد در استفاده از آموزش مجازی

این عضو هیئت علمی دانشکده اجتماعی دانشگاه تهران با بیان اینکه صفحات مجازی در دوران کرونا باعث تایید اجباری افراد در استفاده از آن شد، تاکید کرد: همزمان با بروز ویروس کرونا و تعطیلی آموزش حضوری، شاهد برقراری تعاملات جدید ارتباطی و آموزش‌ها به صورت مجازی شدیم و به همین علت امروزه می‌توان به درک این موضوع رسید که استفاده از صفحات مجازی می‌تواند تاثیرات مثبتی داشته باشد.

بهار با اشاره به مضرات استفاده از کلاس‌های مجازی اظهار کرد: آموزش‌های مجازی باعث رهاشدگی و عقب افتادگی دانشجویان و دانش آموزان از کلاس حضوری خواهد شد همچنین این کلاس‌ها تعامل و گفت و گوی بدون مرتبه یعنی بدون احترام و با جنبه دوستانه و خودمانی را ایجاد می‌کند.

نارضایتی تمامی افراد از برگزاری کلاس‌های مجازی

او گفت: کلاس‌های مجازی حس گذر را از دانشجویان و دانش آموزان می‌گیرد؛ برای مثال دانش آموز پایه اول با الکترونیکی بودن کلاس‌ها درکی از پیشرفت تحصیلی خود نداشته و نمی‌تواند رفتن به کلاس بعد را تصور کند. کلاس‌های مجازی نمی‌توانند جایگزین مناسبی برای کلاس‌های حضوری باشند، اما با توجه به بروز ویروس کرونا و غافل گیری همه ما به ناچار و با تایید خودمان باید از آن استفاده کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار