عضو شورای شهر تهران مطرح کرد؛
صدر اعظم نوری گزارش کمیسیون تخصصی خود درباره حادثه کلینیک سینا اطهر را ارائه کرد.
کد خبر: ۸۷۱۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱ 05 July 2020

تازه‌ترین جزئیات از حادثه کلینیک سینا اطهر

به گزارش تابناک سمنان: زهرا صدر اعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران‌ در دویست و بیست و چهارمین جلسه شورای شهر تهران که امروز (یکشنبه ۱۵ تیرماه) برگزار شد، گزارش کمیسیون تخصصی درباره حادثه انفجار کلینیک سینا اطهر را ارائه کرد.

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران درباره ساختمان های ناایمن پایتخت گفت: بعد از حادثه پلاسکو، ۳۳ هزار ساختمان از سوی سازمان آتش نشانی پایش شدند و نسبت به اخطار‌های ایمنی اقدام شد و تنها ۲۲۲ ساختمان تأییدیه از آتش نشانی اخذ کردند.

صدر اعظم نوری ادامه داد: بر اساس آمار سال ۹۸، سازمان آتش نشانی ۷۰ هزار عملیات داشت که ۶۵۰۰ مورد از این عملیات‌ها یعنی ۳۰ درصد مربوط به حریق ساختمانی بود.

او بیان کرد: کلینیک سینا مهر شمیران ساختمانی ۵ طبقه با کاربری درمانی در خیابان شریعتی است که آزمایشگاه، دندانپزشکی و اتاق عمل و بستری نیز دارد.

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران افزود: در سال ۸۶ ملک‌های کنار ساختمان موظف به ایجاد نورگیر هستند و این ملک در سال ۸۶ نورگیر خود را مسدود و به بنا اضافه کرده است و سازه‌ای سبک احداث می‌کند.

صدر اعظم نوری ادامه داد: سازمان آتش نشانی به عنوان کار کارشناسی آمده در سال ۹۴، ۹۶ و ۹۷ اقدام‌هایی را انجام داده است و که در یکی از چک لیست‌ها و ارزیابی انجام شده آمده خروجی‌ها، سیم‌کشی، آموزش‌های ایمنی، نگهداری امکانات و ایمنی نامناسب است.

او بیان کرد: سازمان آتش نشانی در سال ۹۴ و ۹۶ اخطار می‌دهد و این اخطار را به منطقه ابلاغ می‌کند.

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران تصریح کرد: ساختمان کلینیک سینا مهر شمیران (سینا اطهر) پروانه ملک سال ۷۹ صادر و پایان کار این ساختمان نیز در سال ۸۴ دریافت شده است.

صدر اعظم نوری بیان کرد: معاون شهرسازی وقت نامه‌ای می‌زند و در آن نامه تغییر کاربری آن به درمانگاه تخلف و غیر قانونی تشخیص داده می‌شود.

او ادامه داد: مالک در بخشی از حیاط جنوبی از طریق پروفیل مکانی را ایجاد می‌کند که در ابتدا مالک اعلام می‌کند می‌خواهد پارکینگ آمبولانس باشد و بعد‌ها به انبار تبدیل می‌شود که همین فضا بستر شروع آتش سوزی بود.

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران افزود: گزارش به ماده صد ارجاع داده می‌شود و رأی به تخریب و جمع آوری بنا داده می‌شود.

صدر اعظم نوری ادامه داد: طبقه چهارم به اتاق عمل تغییر می‌کند و به همین دلیل تمام پنجره‌ها و در‌ها با دیواره‌های گچی پوشانده شده بودند که همین امر موجب شده بود در زمان آتش سوزی هیچ راه فراری نباشد.

او بیان کرد: سیم کشی و سیستم اطفای حریق ساختمان نیز مناسب نبود و دپو جنس در راه پله دسترسی و تردد به طبقات ساختمان را محدوده کرده بود.

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران تصریح کرد: وقتی قانون می‌گوید پزشکان می‌توانند در ملک‌ مسکونی فعالیت کنند، به نظر می‌رسد که یک اتاق در خانه ویلایی به مطب تبدیل شود، اما تبدیل یک آپارتمان به مطب مشکلات بسیاری را ایجاد می‌کند.

صدر اعظم نوری بیان کرد: باید به این موضوع تأکید کنم که ایمنی ساختمان‌ها بسیار مهم است و جایگاه hse افزایش پیدا کند و نباید از نقش بهره برداران و ذی نفعان غافل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار