معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام خبر داد؛
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه مرحله سوم غربالگری کرونا در این استان در حال اجراست، گفت: در این مرحله تا کنون ۲۹ هزار بیمار زمینه‌ای از جمله مادران باردار غربالگری شدند.
کد خبر: ۸۷۰۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۶ 04 July 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ دکتر جمیل صادقی‌فر  اظهار داشت: یک مرحله کامل غربالگری در استان انجام شد و نتیجه آن نیز شناسایی بخش زیادی از بیماران بود و قبل از مراجعه به بیمارستان این افراد در مراکز ۲۴ ساعته و ۱۶ ساعته مراقبت‌ها را دریافت کردند.

وی با بیان اینکه غربالگری گروه‌های خاص نیز در حال انجام است، افزود: روزانه ۳۰۰ تست کرونا در این استان انجام می‌گیرد و افرادی که دارای علائم خفیف هستند و نیازی به بستری ندارند با توصیه پزشک در خانه قرنطینه می‌شوند.

دکتر صادقی‌فر یادآور شد: هیچ کمبود امکاناتی در زمینه انجام تست و غربالگری وجود ندارد اما تعداد افرادی که از آنها نمونه‌گیری می‌شود محدود شده است.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش تعداد مبتلایان مراکز ۱۶ و ۲۴ ساعته دانشگاه علووم پزشکی فعال شدند و در درمانگاه شماره سه ایلام نیز به مدت چهار روز نمونه‌گیری و غربالگری از بیماران کرونایی و افردای که در تماس با بیماران بودند، صورت گرفت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: همچنین از ابتدای شیوع کرونا در استان تاکنون بیش از ۵۰ تن مواد غذایی فاسد شدنی توسط دانشگاه علوم پزشکی ضبط شده است که امروز ۲۴ تن آن معدوم می‌شود.

دکتر صادقی‌فر اظهار داشت: برای مدیریت و کنترل این بیماری حلقه‌های مختلفی باید دست به دست هم دهند تا مانند یک زنجیر قدرتمند بتوانند جلوی بیماری را بگیرند که تنها بخشی از این حلقه‌ها در اختیار دانشگاه علوم پزشکی است.

وی افزود: بهداشت، درمان، بخش لجستیکی، غذا و دارو، اصناف، رسانه‌ها و مردم هر کدام یک حلقه کلیدی هستند و نقش هیچ‌کدام را نمی‌توان نادیده گرفت اما بالاترین مسوولیت بر عهده خود افراد و متولیان آن حوزه است.

صادفی‌فر تصریح کرد: نقش دانشگاه علوم پزشکی نیز نظارتی است و در برهه‌های مختلف بخش زیادی از اصناف را پلمب یا به بخش قضایی معرفی کرده است هر چند نقص‌هایی وجود دارد اما باید با اطلاع‌رسانی مستمر و قوی رسانه‌ها این نقص به دست متولیان آن حوزه برسد.

وی تاکید کرد: باید همه دست به دست هم بدهند و با یک همت مضاعف برای سلامت خود و دیگران اقدام عملی صورت گیرد که این وضعیت کنترل و به روزهای خوب برگردیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه در صورت مشاهده رفتار غیربهداشتی دانشگاه علوم پزشکی پیگیر خواهد بود، گفت: عدم تجمع خیلی بهتر است اما برخی جاها مانند ستاد استانی کرونا ناچار به تجمع هستیم اما چنین تجمعاتی با رعایت فاصله‌گذاری و و استفاده از ماسک و دستکش صورت می‌گیرد.

دکتر صادقی‌فر تجمع در نانوایی‌ها را نگران کننده اعلام کرد و افزود: باید به صف نانوایی‌ها توجه بیشتری شود و برای حفظ سلامت شهروندان و جلوگیری از انتشار بیشتر کرونا فاصله‌گذاری و پروتکل‌های بهداشتی هم از سوی مردم و هم از سوی نانوایی‌ها رعایت شود.

وی در خصوص شفافیت آمار مبتلایان کرونا نیز گفت: هیچ دانشگاهی در کشور در ارتباط با ارائه آمار به صراحت و شفافیت ایلام نیست و عدم اعلام آمار تصمیم در سطح ستاد ملی و برای همه استان‌هاست.

دکتر صادقی‌فر یادآور شد: آمار بستری‌ها، فوتی‌ها و چند رقمی شدن مبتلایان بصورت هفتگی در ستاد استانی ارائه می‌شود و تنها عدد مبتلایان بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا اعلام نشد که روزهای آینده آمار مانند گذشته اعلام می‌شود.

استان ایلام از روز گذشته بر اساس اعلام وزارت بهداشت در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفته است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار