کد خبر: ۸۶۹۹۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸ 02 July 2020

وجود ۲۳ هزار اسب مسابقه در ایران

تابناک/ رئیس فدراسیون سوارکاری گفت: حدود ۲۳ هزار اسب مسابقه در ایران وجود دارد.

مسعود خلیلی عصر چهارشنبه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا در رشت اظهار کرد: علاوه بر ۲۳ هزار اسب مسابقه ای ، حدود ۴۰۰ باشگاه سوارکاری در کشور وجود دارد که علاقمندان به این رشته ورزشی زیبا در این باشگاه ها آموزش می بینند.

وی که برای حضور در انتخابات ریاست هیات سوارکاری گیلان به رشت سفر کرده، افزود: حدود ۹۷ درصد از این باشگاه ها با سرمایه گذاری بخش خصوصی راه اندازی شده که با توجه به وسعت زمین های موجود در این باشگاه ها، سرمایه گذاری زیادی از سوی بخش خصوصی انجام شده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که هزینه نگهداری این تعداد اسب نیز، ماهانه میلیاردها تومان بودجه نیاز دارد که با توجه به این امر ، در هیچ رشته ورزشی همانند سوارکاری ، بخش خصوصی ورود نکرده که از این بابت باید از این فرصت نهایت بهره را برد.

رئیس فدراسیون سوارکای بیان کرد: این در حالی است که سرمایه گذاری دولتی در این بخش بسیار ناچیز است و کمک وزارت ورزش و همچنین ادارات کل ورزش و جوانان استان ها نیز در حد صفر است.

وی افزود: باید به فکر این امر باشیم که مجموعه های سوارکاری احداث کنیم چون این مجموعه ها می توانند اشتغالزایی مناسبی را ایجاد کنند و به همین دلیل این امر باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

وی در ادامه به فعالیت های فدراسیون سوارکاری اشاره و خاطرنشان کرد: هم اینک فدراسیون سوارکاری ایران عضو سه فدراسیون جهانی سوارکاری ، اسبدوانی و هنرهای رزمی روی اسب است.

وی با اشاره عضویت چهارساله ایران  در فدراسیون جهانی هنرهای رزمی روی اسب افزود:خوشبختانه نایب قهرمانی جهانی این رشته را نیز دراختیار داریم و تلاش می کنیم تا دبیرخانه این فدراسیون جهانی را در ایران مستقر کنیم.

خلیلی به حضور موفق بانوان در این رشته اشاره و اضافه کرد: خوشبختانه بانوان همپای آقایان پیشرفت کرده اند و در بازی های آسیایی اخیر نیز یکی از بانوان ملی پوش ما مقام ششم رشته درساژ را کسب کرد و امیدواریم که این ورزشکار بتواند سهمیه المپیک را نیز کسب کند.

وی گفت: همچنین در سه استان باشگاه های سوارکاری ویژه بانوان احداث شده که ما از این کار استقبال می کنیم و قرار است که این باشگاه ها در سایر استانها نیز ویژه بانوان احداث شود و در سه استانی که این باشگاه ها احداث شده، خوشبختانه بانوان استقبال بسیار زیادی انجام داده اند.

رئیس فدراسیون سوارکاری به آغاز مسابقات سوارکاری در سطح کشور اشاره و اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا فعالیت های ورزشی نیز تعطیل شد که فعالیت های سوارکاری نیز تعطیل شده بود اما هم اینک حدود یک هفته است که مسابقات بدون حضور تماشاگر را آغاز کردیم که این رقابت ها در بعضی از استان ها انجام خواهد شد و همچنین در بخش آموزشی نیز ، به صورت مجازی برنامه های آموزشی خود را برگزار می کنیم.      

انتخابات ریاست هیات سوارکاری استان گیلان روز چهارشنبه با حضور مسئولان فدراسیون ، مسئولان اداره ورزش و جوانان گیلان و اعضای مجمع عمومی این هیات در سالن اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان گیلان در رشت برگزار و در نهایت محمدمهدی انتظام با کسب ۱۴ رای از ۱۶ آرای ماخوذه ، به عنوان رئیس جدید هیات سوارکاری گیلان منصوب شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار