کد خبر: ۸۶۹۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸ 02 July 2020
 

تابناک/مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان در حاشیه بازدید از سد سفیدرود گفت: سدسفیدرود مهم‌ترین منبع تأمین کننده بخش عمده‌ای از نیازهای آبی کشاورزی و صنایع وابسته استان است که در حال حاضر جایگزینی ندارد.

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "وحید خرّمی" با اشاره به اینکه سد سفیدرود تأمین کننده بخش عمده‌ای از نیاز آبی استان در بخش کشاورزی و صنایع وابسته است، اظهار داشت: سد سفید رود حدود 172 هزار هکتار از شالیزارهای تحت شبکه را مشروب می‌کند که در نتیجه آن دست‌کم حدود 200 هزار خانوار زحمتکش شالیکار گیلانی ارتزاق می‌کنند.
خرّمی حجم مخزن سد سفیدرود را 722 میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: دبی ورودی به مخزن سد سفیدرود هم اکنون 27 متر مکعب برثانیه و دبی خروجی آن  214 مترمکعب برثانیه است.
وی با بیان اینکه تمامی کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود پر آب هستند، تصریح کرد: مجموع حجم آب تحویلی تا دهم تیرماه، یک میلیارد و 442 میلیون مترمکعب بود که از طریق این شبکه وارد 172 هزار هکتار از اراضی شالیزارهای تحت پوشش آبیاری سفیدرود شده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان اراضی شالیزارهای برنج استان گیلان را 238 هزار هکتار عنوان کرد و افزود: از این مقدار 172 هزار هکتار تحت پوشش شبکه آبیاری سد سفیدرود است و مابقی اراضی، خارج از شبکه و سنتی آبخور است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار