کد خبر: ۸۶۹۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۲ 02 July 2020

 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای توسعه اقتصادی/ حمایت از تولید به قوانین جدید نیاز دارد

تابناک/گروه استان‌ها- عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس وضع قوانین جدید و اصلاح قوانین مخل در امر تولید را مورد تأکید قرار داد و گفت: باید از تمام ظرفیت‌ها برای توسعه اقتصادی استفاده کنیم.

سید‌علی آقازاده‌دافساری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، بر لزوم استفاده از تمام ظرفیت‌های علمی، آموزشی، نظامی، نقدینگی و سرمایه‌گذاری برای توسعه اقتصادی کشور تأکید کرد و اظهار داشت: مجلس برای حمایت از بخش تولید قوانین جدید وضع می‌‌کند.

نماینده مردم رشت در مجلس اصلاح قوانین و رفع مشکلات آن‌ها را یکی از اقدامات مهم جهت برطرف کردن موانع پیشرفت اقتصادی خواند و عنوان کرد: با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری و توجه ایشان بر دو مقوله اقتصاد و فرهنگ مجلس بر روی این امر تمرکز دارد.

آقازاده ارائه تسهیلات در بخش سرمایه‌گذاری را لازم و ضروری دانست و با بیان اینکه جهت عملیاتی شدن شعار سال باید در مسیر رفع قوانین دست و پا گیر حرکت کنیم تصریح کرد: مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر همواره بر لزوم استفاده از توانمندی‌های داخلی تأکید داشتند. 

وی در پاسخ به این پرسش که چقدر امکانات و داشته‌های استانی نظیر گیلان برای تحقق شعار جهش تولید مهیا است ابراز داشت: گیلان فرصت‌های بسیار خوبی در این زمینه دارد و اقدامات خوبی برای توسعه این استان در سال‌های گذشته برداشته شد اما کافی نبود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه هنوز از توانمندی‌ها و مزیت‌های استان گیلان به خوبی استفاده نشده است افزود: کشاورزی باید به صرفه شود به این معنی که با رونق بخش کشاورزی و اقتصادی کردن آن به کشاورزان انگیزه داده شود.

نماینده مردم رشت در مجلس گردشگری را از دیگر مزیت‌های اقتصادی مهم استان گیلان ذکر کرد و با بیان اینکه باید زیرساخت‌های این حوزه فراهم شود اظهار داشت: در بخش صنعت، نیروی انسانی و فنی بسیار خوبی در گیلان داریم که می‌توانند در توسعه استان نقش‌آفرینی کنند.

آقازاده جبران عقب‌ماندگی‌هایی که در حوزه زیرساخت‌ها اتفاق افتاده را لازم و ضروری خواند و با تأکید بر اینکه باید طبق برنامه مدون حرکت کنیم گفت: اگر منابع استانی کفاف تأمین پروژه‌های عمرانی را نداد باید زمینه ورود بخش خصوصی و حتی سرمایه‌گذار خارجی را فراهم کنیم.

وی فعال‌تر شدن پروژه‌های شمال - جنوب و تکمیل فازهای دوم و سوم راه‌آهن گیلان تا بندرانزلی و آستارا را یکی از شرط‌های توسعه استان تلقی کرد و بیان داشت: با استفاده از نظر کارشناسان امر و حضور مستقیم نمایندگان گیلان در مجلس باید برای جبران کمبودها تلاش کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار