سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا خراسان رضوی توضیحاتی را در مورد محدودیت های کرونایی در مشهد ارائه داد.
کد خبر: ۸۶۹۷۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳ 01 July 2020
 
به گزارش تابناک سمنان:  محمد حسین بحرینی سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا خراسان رضوی گفت: تمام دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های زبان و کتابخانه‌ها در حوزه آموزش، مهد‌های کودک، استخرها، سینما و مراکز هنری و فرهنگی، موزه ها، تالار‌های پذیرایی، سالن‌های زیبایی بانوان در حوزه اصناف، کاهش زمان فعالیت‌های مترو و اتوبوسرانی، مساجد و تکایا و آزمون‌های حضوری در تمامی رشته‌های تحصیلی تعطیل خواهند بود.

او افزود:  فعالیت‌های آسیب زا، برگزاری هرگونه مراسم و همایش اجتماعی، فرهنگی و مذهبی تعطیل می‌شود.
  
 

تعداد مبتلایان کرونا در مشهد دو برابر شد

بحرینی بیان کرد: در حدود بیست روز گذشته افزایش قابل توجهی در تمام مراکز سرپایی، بستری و موارد فوتی داشته ایم که زنگ خطر جدی برای خراسان رضوی است.
 
او تصریح کرد: تعداد موارد بستری ابتلا به کرونا در روز دهم تیر ماه نسبت به یک ماه پیش یعنی دهم خرداد ماه در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد دو برابر شده است. 
 
سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا خراسان رضوی تاکید کرد: همچنین تعداد فوتی های مشکوک به کرونا و افرادی که تست کرونای آنان مثبت اعلام شده بود نیز سه برابر شده است.
 
بحرینی اظهار کرد: متاسفانه رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و حمله مجدد ویروس کرونا موجب شد تا بیمارستان ۶۱۰ تخت خوابی امام رضا (ع) را که به حالت عادی برای پذیرش بیماران غیرکرونایی آماده کرده بودیم، دوباره برای بیماران کرونایی اختصاص دهیم.
 
سیدکاظم فرهمند قائم مقام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت:  استفاده از ماسک از ۱۵ تیر ماه در اماکن عمومی الزامی می‌شود.

  به مشهد سفر نکنید

 حسن جعفری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به نزدیک بودن به میلاد امام رضا (ع) از مردم عزیز کشورمان می‌خواهیم که برنامه سفر خود به مشهد را به زمان دیگری موکول کنند، زیرا نگران جان آن‌ها هستیم.

 او افزود: از آستان قدس رضوی برای انجام و رعایت پروتکل‌های بهداشتی قدردانی می‌شود، ولی به واسطه ازدحام جمعیت در روز میلاد امام رضا (ع) امکان شیوع بیماری کرونا وجود دارد و به همین دلیل از مردم می‌خواهیم که از راه دور به عرض ارادت و سلام به آن حضرت اکتفا کنند تا شاهد تجمع و ابتلای افراد بیشتر به بیماری کرونا نشویم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی ادامه داد: هم اکنون از مجموع ۲۹ شهرستان خراسان رضوی دو شهرستان در وضعیت قرمز، هشت شهرستان در وضعیت زرد، ۱۱ شهرستان در وضعیت نارنجی و هشت شهرستان نیز در وضعیت سفید قرار دارند.

جعفری با اشاره به این که وضعیت هشدار در خصوص کرونا در خراسان رضوی نزدیک به قرمز است، بیان کرد: یکی دیگر از نگرانی‌های موجود، حضور مردم در مراسم مختلف عزا و شادی است که باید از حضور در این گونه مراسم نیز خودداری شود.

او تصریح کرد: از مجموع سه بیمارستان که از ابتدای شیوع کرونا به بستری افراد مبتلا به کرونا اختصاص یافته بود یک بیمارستان به دلیل کاهش افراد مبتلا به فعالیت عادی خود بازگشت، ولی به خاطر شیوع دوباره بیماری و مراجعه تعداد زیاد بیماران از ابتدای این ماه، این بیمارستان در حال تجهیز و آماده شدن برای بستری کردن دوباره بیماران کرونایی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار