سالن‌های تئاتر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی شده اند که باید دید چه اندازه مورد استقبال مردم قرار می گیرد.
کد خبر: ۸۶۹۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷ 30 June 2020

بازگشایی سالن های تئاتر

به گزارش تابناک سمنان: با انتشار اطلاعیه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره بازگشایی سالن‌های تئاتر، سینما و کنسرت‌های موسیقی بسیاری از هنرمندان و گروه‌های نمایشی برای اجرای مجدد نمایش‌های خود برنامه ریزی کردند و برخی گروه‌ها که اجراهایشان به دلیل شیوع بیماری لغو شده بود، تصمیم به اجرای نمایش گرفتند. درست است که گروه‌های نمایشی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به اجرا می‌روند، اما سلامت هنرمندان و تماشاگران مهم‌تر از هر چیز دیگری است. با این وجود تماشاخانه‌ها با ضدعفونی کردن محل نمایش و تب سنجی در هنگام ورود تماشاگران مراقب سلامت افراد حاضر در سالن‌ها هستند.

حال با توجه به بازگشایی سالن‌ها موضوع دیگری ذهن گروه‌های نمایشی را به خود مشغول می‌کند، آیا بازگشایی سالن‌ها سبب جبران خسارت‌های وارده می‌شود؟ آیا تماشاگران برای تماشای نمایش‌ها به سالن‌ها می‌آیند؟

در حاضر چند گروه نمایشی اجرای خود را آغاز کرده و گروه‌های دیگر نیز برای اجرا‌ها برنامه ریزی می‌کنند با این وجود باید دید اجرای مجدد نمایش‌ها در شرایط وجود بیماری با چه رویکردی پیش می‌رود. در همین روزها به یکی از  سالن های تئاتر رفتیم تا از روند کار , ضدعفونی سالن و رعایت پروتکل های بهداشتی  اطلاعاتی کسب کنیم,در ادامه این گزارش نظر چند تن از تماشاگران را که این روز‌ها در سالن‌های تئاتر به اجرای نمایش نشستند را نیز می‌خوانیم.

در زمان ورود به سالن نمایش تغییراتی احساس می شد, این تغییرات به سالن نمایش یا تغییرات دکور و راهرو و... مربوط نبود بلکه فضای دیگری را حس می کردیم که شاید پیش از این در سالن های تئاتر ندیده بودیم.حس عجیبی که بعد از مدت ها ورود به سالن نمایش را داشتیم و قابل وصف نبود با این حال افرادی در راهرو و خارج از راهرو ها با فاصله از یکدیگر حضور داشتند که انتظار شروع نمایش را می کشیدند. قبل از اجرای نمایش , سالن , دکور و صندلی ها ضدعفونی شده و فضا را برای حضور مخاطبان آماده می کردند البته ضدعفونی سالن بعد از اتمام نمایش هم انجام می شد . مخاطبان با رعایت فاصله و با تب سنجی وارد سالن نمایش شده و با فاصله از یکدیگر می نشستند. این موضوع نشان داد که سالن ها تلاش خود را به کاربسته تا پروتکل های بهداشتی را رعایت و اطمینان تماشاگران و گروه های نمایشی را جلب کنند.

بازگشایی سالن های تئاتر

درست است که تعداد تماشاگران نسبت به قبل از شیوع بیماری کرونا کمتر شده اما در این روزها حضور تماشاگران در سالن های تئاتر اتفاق بسیار خوبی است که می تواند نوید بخش افزایش تعداد تماشاگران در روزهای آتی و رونق دوباره سالن های تئاتر باشد. شاید بتوان گفت بازگشایی سالن های نمایشی تا حدودی خسارت های وارده به گروه ها  را جبران می کند اما باید حمایتی بالاتر از گروه ها وجود داشته باشد تا دلگرمی بیشتری برای ادامه اجراها پیدا کنند.

تئاتر دوستان در روزهای بازگشایی سالن های تئاتر نشان دادند که از تئاتر حمایت می کنند و هنوز هم برای تماشای نمایش ها به سالن ها می آیند. از یکی از تماشاگران حاضر در سالن درخصوص اجرای مجدد نمایش ها پرسیدیم که پاسخ داد: به نظر من رعایت پروتکل های بهداشتی به طور کامل اتفاق افتاده و همین سبب اطمینان تماشاگران می شود. من تا اعلام پایان بیماری کرونا قصد تماشای هیچ نمایشی را نداشتم اما یکی از دوستانم که به تماشای نمایش آمده بود از رعایت پروتکل های بهداشتی و ضدعفونی سالن ها گفت به همین دلیل اطمینان من برای حضور در سالن نمایشی بیشتر شد. من تماشای تئاتر را دوست دارم به همین علت اطمینان کرده و به سالن آمدم.

نظر یکی دیگر از تماشاگران را جویا شدیم که پاسخ داد: قبل  از شیوع بیماری کرونا , هفته ای دو بار به تماشای نمایش ها می نشستم و حضور در سالن های نمایش برای من بسیار سرگرم کننده و جذاب بود اما با آغاز دوران قرنطینه فیلمِ تئاترها جایگزین سالن های نمایشی شدند و در خانه تئاتر تماشا می کردم اما حس و حال تماشای یک تئاتر واقعی را نداشتم. با خبر آغاز مجدد اجراها بسیار خوشحال شدم , به نظر من این روش بهترین روش برای کمک به گروه های نمایشی و همینطور تئاتر دوستان است. برای من رعایت بهداشت و ضدعفونی محل بسیار مهم است و زمانی که از سالم بودن محیط و فضای نمایش مطمئن شدم , بلیت تهیه کرده و برای تماشای نمایش آمدم. البته تعداد تماشاگران بسیار کمتر شده اما روشی که پیش گرفته شده سبب جلب اطمینان مردم و حضور دوباره آن ها در سالن ها می شود.امیدوارم به زودی این بیماری نابود شود و جریان زندگی به حالت عادی خود بازگردد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار