تابناک گیلان/ چند وقتی است، پرونده «اکبر طبری» معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه قضائیه و فساد‌هایی که او با سوء استفاده از جایگاه و عنوانش انجام داده، توسط دستگاه قضایی کشور در حال بررسی است و تاکنون اتهامات زیادی متوجه او بوده است؛ حتی برخی نام‌ها در جریان این بررسی‌ها مطرح شده که عمده این افراد جزو مفسدان اقتصادی هستند، اما زمانی که کار به مطرح شدن نام یک مسئول در این پرونده...
کد خبر: ۸۶۸۸۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۱ 29 June 2020

 

تابناک گیلان/ چند وقتی است، پرونده «اکبر طبری» معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه قضائیه و فساد‌هایی که او با سوء استفاده از جایگاه و عنوانش انجام داده، توسط دستگاه قضایی کشور در حال بررسی است و تاکنون اتهامات زیادی متوجه او بوده است؛ حتی برخی نام‌ها در جریان این بررسی‌ها مطرح شده که عمده این افراد جزو مفسدان اقتصادی هستند، اما زمانی که کار به مطرح شدن نام یک مسئول در این پرونده...
 
 
«ناطق» یا رسایی؛ یک‌کدام «دروغ» می‌گویند!/ لطفا در مورد این پرونده سیاسی صلح نشود
 

پس از ادعای «علیرضا زاکانی» نماینده مجلس یازدهم درباره ارتباط طبری با گروهک مجاهدین خلق، این بار «حمید رسایی» نماینده سابق مجلس مدعی نقش حجت الاسلام «علی اکبر ناطق نوری» که مسئولیت‌هایی همچون وزیر کشور، ریاست مجلس، عضویت در مجمع تشخیص و ریاست بازرسی دفتر رهبری را بر عهده داشته؛ در ماجرای مطرح و رشد کردن طبری در سیستم اداری کشور نقش داشته است.

به گزارش «تابناک»؛ چند وقتی است که پرونده اکبر طبری، معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه قضائیه و فساد‌هایی که او با سوء استفاده از جایگاه و عنوانش انجام داده، توسط دستگاه قضایی کشور در حال بررسی است و تاکنون اتهامات زیادی متوجه او بوده است؛ حتی برخی نام‌ها نیز در جریان این بررسی‌ها مطرح شده که عمده این افراد جزو مفسدان اقتصادی هستند، اما زمانی که کار به مطرح شدن نام یک مسئول در این پرونده می‌رسد، اوضاع فرق می‌کند.

«حمید رسایی» با طرحی ادعایی درباره تاثیرگذاری حجت الاسلام ناطق در سرنوشت طبری در توییتر نوشت: «اکبر طبری با سابقه عضویت در ‎گروهک منافقین در زمانی که آقای بشارتی وزیر کشور بوده، با اصرار ناطق نوری و بدون نیاز به استعلامات رایج از مراکز امنیتی، به فرمانداری شهرستان نور منصوب می‌شود و در نیمه دهه هفتاد باز با همان لابی به قوه قضاییه کوچ می‌کند.»

‏او ادامه می‌دهد: «مرحوم آقای مروی در زمان آیت‌الله شاهرودی، طی نامه‌ای خطرات (‎اکبر طبری) در قوه قضاییه را یادآور می‌شود. اما چرا ناطق به وظیفه نظارتی‌اش به خوبی عمل نکرده که امروز با چنین پرونده‌ای مواجهیم؟! لازم است در پرونده طبری، روابط وی با ناطق‌نوری بررسی شود، به وِیژه درباره منبع تامین هزینه ساخت ‎حوزه علمیه مجلل ناطق‌نوری در لواسان و ارتباطش با طبری، سئوالات مهمی مطرح شده!»

بلافاصله پس از این ادعای رسایی درباره ارتباط بین طبری و عضو فعلی مجمع تشخیص مصلحت نظام، رئیس دفتر حجت الاسلام ناطق نوری گفت که وی این بار قصدی برای اغماض و سکوت در برابر نشر اکاذیب با هدف تخریب شخصیت و تشویش اذهان عمومی ندارد.

رییس دفتر حجت‌الاسلام و المسلمین علی اکبر ناطق نوری در واکنش به توییت اخیر یکی از اعضای جبهه پایداری که اتهاماتی را متوجه ناطق نوری در پرونده طبری دانسته، این اتهامات را ادعای وی دانسته و با تکذیب آن هدف از طرح آن را «تشویش اذهان عمومی در پیشگاه مراجع ذیصلاح و همزمان سکوت آن‌ها» دانست و گفت: البته در این مورد برخی قائلند چه بسا طرح چنین شایعات کذب، با نیت ایجاد انحراف در مسیر دادرسی و اخلال در روند رسیدگی به این پرونده است.

تشخیص کذب بودن این سخنان، کار دشواری نیست

وی ارتباط طبری با ناطق نوری و یا حتی حوزه علمیه امام حسن مجتبی (ع) را رد و تاکید کرد: صراحتا عرض می‌کنم که این مطلب، مطلقا و تماما خلاف واقع و کذب محض است. «تشخیص کذب بودن این سخنان، کار دشواری نیست» اولاً؛ آقای طبری اساسا هیچگاه فرماندار شهرستان نور نبوده است. ثانیاً؛ این شخص مطلقا و در هیچ دوره‌ای نه آشنایی شخصی، نه ارتباط کاری و سازمانی، چه بصورت مستقیم و یا غیر مستقیم با حوزه علمیه، دفتر جناب آقای ناطق نوری و یا شخص ایشان نداشته است. ثالثاً؛ بر خلاف اظهارات حمید رسایی، نه تنها هیچ توصیه‌ای برای آقای اکبر طبری از سوی جناب آقای ناطق وجود ندارد بلکه برعکس، در زمان مسئولیت ریاست فقید قوه قضاییه، جناب آقای ناطق نوری، صریحا ایشان را از مخاطرات احتمالی حضور افرادی در قوه قضاییه از جمله همین آقای طبری مطلع نمودند که بحمدالله شاهدین این موضوع در قید حیات هستند.

رییس دفتر ناطق نوری خاطرنشان کرد: همچنین با یک بررسی ساده اینترنتی، معلوم است که جناب آقای ناطق هرگز در سال ۹۵ با حکم رهبری معظم انقلاب، برکنار نشده اند بلکه در سال ۹۶ به دلیل مصالحی که در همان مقطع عمومی نیز مطرح گردید، از سمت بازرسی رهبری استعفا و کناره گیری کرده اند و ضمناً لازم به ذکر است بر خلاف ادعای فرد مذکور، تا زمان حضور جناب آقای ناطق در بیت رهبری، هیچ گونه ارجاعی در این خصوص وجود نداشته است.

مراحل اولیه طرح شکایت صورت پذیرفته و اخبار تکمیلی اعلام خواهد شد

وی با تایید اقدام قضایی از سوی دفتر ناطق نوری در این خصوص گفت: علی رغم سعه صدر و تحمل بالای ایشان در برابر ظلم‌هایی از این دست که مسبوق به سابقه است، این بار قصدی برای اغماض و سکوت در برابر نشر این اکاذیب با هدف تخریب شخصیت و تشویش اذهان عمومی ندارند. مراحل اولیه طرح شکایت صورت پذیرفته و اخبار تکمیلی در این باره، ظرف روز‌های آتی در اختیار عموم قرار خواهد گرفت. امیدواریم رسیدگی سریع و عادلانه قضایی در این مورد، نقطه‌ی عطفی برای جلوگیری از این نوع سم پاشی ها، لجن پراکنی در فضای جامعه و از دست رفتن اعتماد آسیب دیده‌ی مردم نسبت به خادمین شان باشد.

حالا پس از چند روز از مجادله رسانه‌ای عضو ارشد جامعه روحانیت مبارز با ادعا‌های مطرح از سوی «حمیدرسایی»؛ وکیل مدافع حجت الاسلام و المسلمین ناطق نوری از پیگیری قضایی جدی این موضوع سخن گفته و عنوان کرده است که «شکایت موکلش از حمید رسایی در حال پیگیری است.»

وکیل حجت الاسلام و المسلمین ناطق نوری با اشاره به شکایت ناطق نوری از اظهارات خلاف واقع حمید رسایی اظهار کرد: شکایت از این فرد در دادسرای ویژه روحانیت تقدیم و دستور ثبت و شعبه رسیدگی کننده تعیین شده و مراحل تعقیب قضایی نامبرده در حال پیگیری است.

نکته قابل توجه این که در چنین پرونده‌هایی عمدتا کار با مصالحه و عذرخواهی یک طرف جمع می‌شود؛ اما حساسیت این پرونده و ادعا‌های صورت گرفته آن هم علیه فردی که سال‌های در مناصب مهم و تاثیرگذار کشور مسئولیت داشته است، به اندازه‌ای است که انتظار می‌رود در این ماجرا حتما خیلی شفاف تعیین تکلیف شود و برای افکار عمومی مشخص بشود که کدام یک از طرفین این دعوا دروغ می‌گویند؟!

رسایی مدعی است که ظهور و بروز طبری و طبری‌ها که بخشی از سیستم حاکمیتی را مورد پرسش‌های جدی در بین افکار عمومی قرار داده، نتیجه حمایت افراد ذی نفوذی نظیر حجت الاسلام ناطق نوری هستند و حتی فراتر از این را مطرح کرده و گفته است که ارتباط این دو حتی فراتر رفته و به حوزه‌های مالی هم کشیده شده است تا جایی که رسایی درباره منابع ساخت حوزه علمیه امام حسن مجتبی لواسان، طرح ابهام کرده و آن را به طبری نسبت داده است.

دفتر حجت الاسلام ناطق نوری هم ادعا‌های رسایی را کذب دانسته و ضمن تاکید بر انجام پیگیری قضایی یادآور شده است که مطرح شدن چنین سخنانی ممکن است در شرایط بررسی پرونده برای منحرف کردن مسیر بررسی‌ها در خصوص طبری باشد؛ لذا این نکته مهمی است که باید در مسیر شکایت انجام شده مشخص بشود که آیا مطرح کردن نام فردی مثل ناطق با نام‌های بزرگ دیگری که در این خصوص از آن‌ها یاد شده و در یک مورد هم مورد انتقاد رهبر انقلاب قرار گرفت، برای انحراف مسیر پرونده مهم طبری است یا نه؟

لذا انتظار می‌رود، این پرونده با یک صلح و یا عذرخواهی سر و تهش هم نیاید و اطلاع رسانی دقیقی به افکار عمومی در مورد آن انجام بشود که مسیر بررسی‌ها به کجا رسیده و کدام یک از طرفین و با چه هدفی در خصوص موضوعی به این مهمی دروغ گفته است؟!

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار