هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال؛
هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال امشب (دوشنبه) با برگزاری ۳ دیدار پیگیری می شود.
کد خبر: ۸۶۸۶۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱ 29 June 2020

به گزارش تابناک سمنان: هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال امشب (دوشنبه) با برگزاری ۳ دیدار به پایان می‌رسد.

سپاهان اصفهان- گل گهر سیرجان/ دوشنبه ۹ تیر/ساعت ۲۰:۴۵ دقیقه/ ورزشگاه نقش جهان اصفهان

شاید اختلاف ۱۰ امتیازی سپاهان با پرسپولیس، شانس شاگردان امیر قلعه نویی را برای کسب قهرمانی لیگ نوزدهم تا حد زیادی پایین آورده باشد، اما این تیم برای حفظ کورسوی امید خود و البته به خطر نیفتادن جایگاه دومی اش در جدول، با هدف پیروزی مقابل گل گهر پا به زمین ورزشگاه نقش جهان می‌گذارد.

هرچند تیم مجید جلالی در نیم فصل دوم نتایج فوق العاده‌ای به دست آورده و با ۱۲ امتیاز دومین تیم برتر دور برگشت است، اما همچنان خطر سقوط را به شدت احساس می‌کند و به همین دلیل کسب یک تساوی از سپاهان می‌تواند نتیجه ایده آلی برای سیرجانی‌ها تلقی شود.

سپاهان با بردن گل گهر رتبه دومی خود را تثبیت می‌کند، اما باخت در این بازی می‌تواند این تیم را تا رده ششم هم پایین بیاورد. در سوی مقابل گل گهر ۱۹ امتیازی که در جایگاه سیزدهم جدول قرار دارد، در صورت خلق یک شگفتی و بردن زردپوشان دیار نصف جهان، احتمال دارد ۲ رده بالاتر بیاید. امتیاز از دست دادن در این بازی هم می‌تواند سبب سقوط یک پله‌ای این تیم شود.

استقلال - سایپا؛ ماشین سواری آبی‌ها برای رسیدن به پرسپولیس/ سپاهانی‌ها به آقا معلم رسیدند

مجید جلالی مشکلی برای استفاده از تمام بازیکنان خود در دیدار با سپاهان ندارد، اما امیر قلعه نویی نمی‌تواند از ۳ بازیکن تاثیرگذار خود یعنی امید نورافکن، محسن مسلمان و مهدی ترکمان به دلیل آسیب دیدگی جزئی بهره ببرد.

در دیدار رفت سپاهانی‌ها در ورزشگاه امام علی (ع) سیرجان با ۲ گل حریف را شکست دادند.

فولاد- ماشین سازی تبریز/ دوشنبه ۹ تیر/ ساعت ۲۱/ ورزشگاه شهدای فولاد

شاگردان جواد نکونام در هفته‌های اخیر روی دور پیروزی قرار گرفته اند و همین امر سبب شده آن‌ها با ۳۶ امتیاز و تنها یک امتیاز اختلاف نسبت به سپاهان رده دومی در جایگاه پنجم قرار داشته باشند. فولاد برای ثبت پنجمین پیروزی متوالی اش کار سختی مقابل ماشین سازی که از ۵ بازی اخیر خود تنها ۲ امتی

از کسب کرده ندارد و با برد محتمل در این دیدار خانگی می‌تواند تا رده دوم هم صعود کند.

البته باخت غیر منتظره سرخ پوشان اهوازی برابر شاگردان احد شیخ لاری می‌تواند سبب سقوط فولاد به رده ششم جدول شود.

ماشین سازان در حال حاضر ۲۴ امتیازی هستند و در جایگاه نهم قرار دارند. به همین دلیل برد در این بازی سخت فقط تثبیت کننده جایگاه فعلی این تیم است، اما باخت به فولاد احتمال دارد تیم تبریزی را تا رده یازدهم پایین بیاورد.

از آیاندا پاتوسی، هافبک آفریقایی فولاد باید به عنوان غایب بزرگ این بازی نام برد.

در بازی رفت شاگردان نکونام در حالیکه ماشین سازی از رسول خطیبی روی نیمکت خود استفاده می‌کرد، این تیم را ۳ بر ۲ بردند.

استقلال- سایپا تهران/ دوشنبه ۹ تیر/ ساعت ۲۱/ ورزشگاه آزادی تهران

شانس شاگردان فرهاد مجیدی برای کسب قهرمانی پس از باخت در بازی معوقه شان مقابل فولاد به شکل قابل توجهی از بین رفت، اما استقلالی‌ها برای حفظ امید خود برای کسب سهمیه آسیا باید مقابل دیگر تیم خودروسازان تهرانی یعنی سایپا باید هر ۳ امتیاز را به دست آورند.

برد آبی پوشان ۳۶ امتیازی پایتخت می‌تواند سبب صعود این تیم از رتبه چهارم حتی تا جایگاه دوم جدول هم شود، اما سومین باخت متوالی این تیم اگر با مساوی فولاد و برد شهرخودرو همراه شود، استقلال را تا رده ششم هم پایین می‌آورد.

شاگردان ابراهیم صادقی هم که از بازی‌های قبلی شان تنها ۱۹ امتیاز کسب کرده و اکنون تیم چهاردهم جدول هستند برای فرار از سقوط امیدوارند دست کم یک تساوی از این بازی سخت خارج از خانه به دست بیاورند. برد نارنجی پوشان احتمال دارد این تیم را تا رتبه دوازدهم هم بالا بیاورد. هرچند باخت به استقلال تغییری در جایگاه سایپا ایجاد نخواهد کرد.

امیرحسین حسین زاده تنها بازیکن مصدوم سایپا برای این بازی حساس است، اما استقلال با کوله باری از نفرات محروم و مصدوم پا به زمین می‌گذارد. علی کریمی و عارف غلامی در کنار فرهاد مجیدی محروم‌های این تیم هستند. ضمن اینکه ارسلان مطهری، مرتضی تبریزی، رضا آذری، میلاد زکی پور و داریوش شجاعیان به دلیل آسیب دیدگی در این بازی به زمین نمی‌روند. شیخ دیاباته مصدوم هم با توجه به به دنیا آمدن فرزندش به فرانسه سفر کرده است. با این وجود شاید فرشید اسماعیلی به بازی با سایپا برسد.

آبی‌ها در بازی رفت با هدایت آندره آ استراماچونی چهار بر صفر سایپا را مغلوب کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار