از ۱۵ تیرماه؛
استاندار سمنان گفت: استفاده از ماسک برای هر فرد در مکان‌های عمومی سرپوشیده استان ضروری است و در صورت عدم رعایت آن، با فرد متخلف برخورد قضائی صورت خواهد گرفت.
کد خبر: ۸۶۸۵۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۷ 28 June 2020
استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی سرپوشیده استان سمنان الزامی شد

 

به گزارش تابناک سمنان:  علیرضا آشناگر بعدازظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا استان سمنان در محل استانداری اظهار داشت: با توجه به سیر صعودی روند مبتلایان به ویروس کرونا در استان استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی سرپوشیده الزامی شد.

وی بابیان اینکه در صورت عدم رعایت این امر، فرد متخلف شناسایی‌شده و با وی برخورد قضائی خواهد شد، تصریح کرد: این طرح از ۱۵ تیرماه در سراسر استان سمنان اجرایی می‌شود.

استاندار سمنان با تأکید بر لزوم همدلی و مشارکت آحاد مردم برای شکست ویروس کرونا بیان کرد: در حال حاضر ۵۵ نفر مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند و این روند صعودی در آینده خطرناک می‌شود.

آشناگر با اشاره به وضعیت رنگی هر شهرستان گفت: درمجموع چهار شهرستان مهدی‌شهر، آرادان، میامی و شاهرود در وضعیت سفید و بقیه شهرستان‌ها در وضعیت زرد قرار دارند و البته در این شرایط با توجه به گزارش دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود وضعیت رنگی شهرستان‌ها پایدار نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بابیان اینکه کمک به وضعیت مستأجران در شرایط کرونایی در دستور کار این ستاد قرار دارد، ابراز داشت: یک طرح در راستای حمایت از مستأجران به تصویب رئیس‌جمهور رسیده که در دو بخش قابل‌اجرا است.

استاندار سمنان با اشاره به اینکه در بخش اول وزارت کشور و وزارت مسکن مکلف به ارائه طرح‌هایی برای ساخت و تحویل مسکن به متقاضیان در طرح اقدام ملی مسکن هستند، یادآور شد: در بخش دوم قانون تمدید اجاره‌بها بین مستأجران و مالکان است.

آشناگر اضافه کرد: بر اساس این قانون اجاره‌بها در تهران تا ۲۵ درصد، در کلان‌شهرها تا ۲۰ درصد و در شهرستان‌ها تا ۱۵ درصد با توافق طرفین قابل‌افزایش است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار