نوید دانایی خبرداد :
به گزارش تابناک سمنان: نوید دانایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان بابیان اینکه ۵۵ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های تحت نظارت این دانشگاه بستری هستند، گفت: رعایت اصول بهداشتی برای آحاد مردم ضروری است.
کد خبر: ۸۶۸۳۷۴
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳ 28 June 2020

بیمارستان‌های سمنان برای مقابله با کرونا آماده هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان بعدازظهر یکشنبه در دیدار با استاندار سمنان به میزبانی دفتر استاندار ضمن بیان اینکه با آغاز روند مجدد صعودی ابتلاء به کرونا در سطح کشور، استان سمنان نیز شاهد افزایش شمار مراجع سرپایی و رشد میزان مبتلایان به این ویروس است، اظهار داشت: در حال حاضر ۵۵ بیمار مشکوک به کرونا در سه بیمارستان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان بستری هستند که ۱۳ نفر از بستری‌شدگان در بخش مراقبت‌های ویژه هستند.

وی بابیان اینکه میزان رعایت نکات بهداشتی و استفاده از ماسک به شکل چشمگیری در میان مردم کاهش‌یافته است، تصریح کرد: این زنگ خطری برای سلامت عمومی مردم استان سمنان به شمار می‌رود و باید تمهیدات لازم در این راستا اندیشیده شود.

نوید دانایی با تأکید بر اینکه احتمال دارد طی چند روز آینده با افزایش میزان مراجعه‌کنندگان به مراکز بهداشتی و درمانی استان، وضعیت رنگ شهرستان‌های استان تغییر کند، افزود: بی‌تردید، تلاش و اقدامات به هنگام ما در امروز، منجر به پیشگیری و کاهش ابتلاء در روزهای آینده خواهد بود.

دانایی با تأکید بر اینکه برداشتن برخی محدودیت‌های کرونایی به‌منزله‌ی اتمام تهدید انتشار ویروس کرونا یا کاهش خطرات آن نیست، گفت: هر یک از شهرستان‌های استان، ازنظر شیوع کرونا در وضعیت‌های متفاوت و غیر یکسان هستند، بنابراین نمی‌توان نسخه‌ی واحدی برای تمام شهرستان‌ها پیچید.

وی اضافه کرد: وضعیت استان سمنان در بسیاری از موارد تابع شرایط استان‌های مجاور ازنظر شیوع کرونا همچون تهران، گلستان، مازندران و قم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان بابیان اینکه درصورتی‌که طی چند روز آینده تغییری درروند رعایت نکات بهداشتی توسط مردم و وضعیت ابتلاء به کرونا ایجاد نشود مجبور خواهیم شد، برخی از محدودیت‌های کرونایی را مجدداً اعمال کنیم، یادآور شد: افزایش آمار مثبت سرپایی در میان مراجعه‌کنندگان جهت آزمایش‌های تشخیص کرونا، نشان از چرخش ویروس و آلودگی محیطی دارد.

دانایی با اشاره به اینکه تمامی کارکنان بهداشت و درمان استان از آغاز شیوع کرونا خالصانه و عاشقانه تلاش کرده‌اند تا مردم در آرامش و آسایش باشند، ابراز کرد: اجباری شدن استفاده از ماسک در محل‌های پرازدحام و دستگاه‌های اجرایی، نقش بسزایی در کاهش شیوع و قطع زنجیره انتقال کرونا خواهد داشت.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار