علی‌اصغر جمعه‌ای:
به گزارش تابناک سمنان: علی‌اصغر جمعه‌ای رئیس اتاق بازرگانی سمنان بابیان اینکه می‌بایست برای رونق اقتصادی در شرایط پساکرونا تلاش شود، گفت: مسئولان اگر توان حل کردن مشکلات را ندارند دستورالعمل‌های جدید برای صادرات تولید نکنند.
کد خبر: ۸۶۸۳۷۱
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹ 28 June 2020

رونق اقتصادی در شرایط پساکرونا محقق شود

رئیس اتاق بازرگانی سمنان در بیست دومین نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی سمنان با حضور سرپرست سازمان صمت استان به میزبانی اتاق بازرگانی سمنان ضمن بیان اینکه با این پرسش مواجهیم که چقدر توانستیم در شرایط تحریم با کشورها مناسبات تجاری برقرار کنیم، ابراز داشت: راه برون رفتن از شرایط اقتصادی کنونی صادرات کالاهای تولیدی در کشور است که می‌بایست مراودات و مبادلات تقویت شود.

وی بابیان اینکه صادرکنندگان با تحریم کنار آمده و توانستند درگاه‌های خاص خود را برای صادرات شناسایی کنند، ابراز داشت: مشکل بزرگ صادرکنندگان وضع دستورالعمل‌های هست که به‌صورت خلق‌الساعه صادر می‌شود، این شرایط و تحریم داخلی موانع بسیار زیادی برای تولید و صادرات ایجاد کرده است.

علی‌اصغر جمعه‌ای ضمن بیان اینکه تیم اقتصادی باید هرچه زودتر پیمان‌های تجاری متناسبی با کشورهای همسایه جمهوری اسلامی ایران منعقد کند، افزود: برای ایجاد توسعه تجاری فی‌مابین کشورها و همچنین رونق اقتصادی ناگزیر به ارتباط هستیم که انتظار می‌رود این موارد پیگیری شود.

حمید علوی کهنگی و فرسودگی ماشین‌آلات معادن یکی از مشکلات عدیده تولید معادن برشمرد و تصریح کرد: باید نوسازی متناسب در این بخش صورت بگیرد تا بتوانیم بدون انتقال ارز ماشین‌آلات و قطعات وابسته را وارد کنیم تا ناوگان معادن نوسازی بشود

عضو هیئت نمایندگان اتاق سمنان نیز در این نشست بابیان اینکه بنگاه‌های اقتصادی در شرایط تحریم و کرونا توانستند به تولید و صادرات ادامه دهند، افزود: تقاضای فعالان اقتصادی از متولی صنعت اینکه مشکلات با وزارت خانه متبوع حل شود اگر توان حل کردن مشکلات را ندارند دستورالعمل‌های جدید برای صادرات تولید نکنند.

امیرحسین شقاقی خوش‌خلق ضمن بیان اینکه در شرایط عادی نیستم بازارها و مبادلات تجاری در دوران کرونا شکل جدید به خود گرفته است، اضافه کرد: متولی صنعت، معدن و تجارت در این بخش‌ها دچار مشکلات فراوان است که باید توسط همکاران کارسازی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار